Spelrum
Giraffen | 24 |
Krokodilen | 0 |
Elefanten | 0 |
Musen Böjningslistan | 0 |
Grisen Böjningslistan | 17 |
Inloggade | 41 |
Mobilspel
Pågående | 19 623 |
Forumkategorier
Användare | Inlägg | |
---|---|---|
LadySol - Ej medlem längre | 2013-08-13 01:37 | |
![]() | Nej, nu är det dags för mig att krypa ner. Jobbar visserligen kväll men det känns inte speciellt produktivt att sova bort halva dagen. Ha en bra fortsättning på natten. Kram kram | |
NicerTrouser - Ej medlem längre | 2013-08-13 01:37 | |
![]() | Vad fan ska jag skriva i mitt 666:e inlägg? Måste ju bräcka SpB. | |
mollee - Ej medlem längre | 2013-08-13 01:37 | |
![]() | God natt! Ska också slagga nu. Kram på dig. | |
NicerTrouser - Ej medlem längre | 2013-08-13 01:37 | |
![]() | Natti! | |
NicerTrouser - Ej medlem längre | 2013-08-13 01:38 | |
![]() | God natt allihopa. | |
mollee - Ej medlem längre | 2013-08-13 01:38 | |
![]() | Gör en psykoanalys på betapets administratörer och ordningsvakter. | |
LadySol - Ej medlem längre | 2013-08-13 01:40 | |
![]() | Hmmmm. Du skulle vara analytisk och djuplodande? Vad sägs om en snabbanalys om typsnittet? Det slår honom big time! | |
Mouche - Administratör | 2013-08-13 10:00 | |
![]() | Jag skulle faktiskt finna det väldigt intressant att, öga mot öga, få göra en psykoanalys på vissa här på Betapet. Är man så stor i korken och "tuff" som man låtsas bakom bildskärmen? Är man verkligen själv så vacker/perfekt själv att man anser sig ha rätten att döma andra som varande "tjockisar" etc? Är man så sjuk, frisk, rolig, lustig, olustig, barnslig, oemotståndlig, elak, vitsig, mild, förstående som man försöker visa fram sig själv i ett anonymt foruminlägg? Är en (normal) människa verkligen villig att skjuta ihjäl, skära halsen av, sparka in tänderna på en människa han/hon aldrig träffat? Hånar och baktalar man någon man inte ens känner för att sedan stå upp för det man sagt och se den personen i ögonen och upprepa saken? Ja, vågar man säga det till någon rätt upp i ansiktet? Jag tror att resultaten skulle bli mycket intressanta. Mouche | |
Mollee2 - Ej medlem längre | 2013-08-13 10:07 | |
![]() | :-D Hade varit mäkta intressant Mouche! | |
SämstpåBeta | 2013-08-13 10:23 | |
![]() | Bra sagt Mouche....vi dödliga gör väl inte alltid så. Lätt att vara Hulken bakom en bildskärm, det personliga blir lätt opersonligt! Något vi alla behöver gå en snabbkurs i! Tror man sårar frekventare på nätet än man gör i verkliga livet men jag kan ha fel! | |
mollee - Ej medlem längre | 2013-08-13 10:28 | |
![]() | Jag tror det handlar om att ta ansvar. Både i verkliga livet och på nätet. Man ska vara försiktig med att döma andra, tror jag? Jag själv kan ju vara väldigt spontan och min impulskontroll är inte alltid den bästa, men jag försöker alltid att vara snäll och att inte döma någon - oavsett om det är över nätet eller ej. Onödigt att jävlas bara för att man själv blir road av det. | |
mollee - Ej medlem längre | 2013-08-13 10:29 | |
![]() | Om någon sedan tar illa upp av det jag skriver, så får de gärna berätta det. Att be om ursäkt tycker jag är underskattat. | |
mollee - Ej medlem längre | 2013-08-13 10:30 | |
![]() | Just misstolkningar tror jag är väldigt vanligt när man skriver över datorn. Kommunikationen är så viktig. | |
SämstpåBeta | 2013-08-13 10:40 | |
![]() | Ja, humor funkar sådär, har jag märkt :) | |
mollee - Ej medlem längre | 2013-08-13 10:42 | |
![]() | Jag tror inte att humorn alltid når fram. Kanske är inte personen i fråga mottaglig för humor just den dagen? Ibland har man dåliga dagar, och då är självdistansen kanske inte lika närvarande till exempel. Man får nog ta det varsamt vad gäller sådan humor som riktar in sig på ens särskild individ. känna efter läget... | |
nulltj - Ej medlem längre | 2013-08-13 10:48 | |
![]() | Humor är väldigt subjektivt också? Bara för att man själv tycker något är roligt är det inte humor. Om jag garvar halvt ihjäl mig åt att kalla någon annan ful; är det humor? | |
LadySol - Ej medlem längre | 2013-08-13 10:54 | |
![]() | Instämmer med både Mouche och Nulltj inlägg. Det man inte kan stå för irl ska man heller inte skriva ut online. Angående humor är det ofta väldigt pinsamt att bevittna när någon helt missar signaler, känsla och timing men sedan själv skrattar gott åt sitt plumpa och taktlösa skämt. | |
mollee - Ej medlem längre | 2013-08-13 10:57 | |
![]() | Så är det verkligen. Alla har inte samma sorts humor. | |
LadySol - Ej medlem längre | 2013-08-13 11:15 | |
![]() | Sover du aldrig, mollee? | |
mollee - Ej medlem längre | 2013-08-13 11:24 | |
![]() | Jorå. Jag sov några timmar :-) | |