Spelrum
| Giraffen | 4 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 1 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 0 |
| Inloggade | 5 |
Mobilspel
| Pågående | 19 988 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| dudeniro - Ej medlem längre | 2008-05-13 19:23 | |
![]() | Less is more! | |
| -Dem2 - Ej medlem längre | 2008-05-13 19:23 | |
![]() | djur gör sig bäst slaktade | |
| dVb - Ej medlem längre | 2008-05-13 19:24 | |
![]() | helt klart! ju blodigare stek desto bättre...yummi | |
| trashone - Ej medlem längre | 2008-05-13 19:28 | |
![]() | Hästkött är ganska äckligt. | |
| dVb - Ej medlem längre | 2008-05-13 19:28 | |
![]() | hästkorv är finnemang | |
| LadyZara | 2008-05-13 19:29 | |
![]() | Jag är vegan (och det är inte som ett påhopp på de som inte är det, eller för att verka bättre än jag är). Näringsbrist är vanligare hos normalkostare än hos vegetarianer och veganer pga att de sistnämna oftast (nej inte alla) intresserar sig mer för de näringsämnen de stoppar i sig. | |
| upa - Ej medlem längre | 2008-05-13 19:31 | |
![]() | Är det någon som testat hundkött någon gång? | |
| dVb - Ej medlem längre | 2008-05-13 19:32 | |
![]() | nej, men käkade val för ett tag sen...även gräshoppor, hm.. det smakade chips faktiskt för övrigt. Krokodil är gott också. | |
| upa - Ej medlem längre | 2008-05-13 19:34 | |
![]() | Undrar hur man slaktar en krokodil? | |
| dVb - Ej medlem längre | 2008-05-13 19:34 | |
![]() | hahah, väldigt omständigt förmodligen.. | |
| LadyZara | 2008-05-13 19:38 | |
![]() | "Det går lika bra med selleri" *s* www.youtube.com/watc...vh qxzqy_bA | |
| zacco | 2008-05-13 19:39 | |
![]() | det enda vettiga argumentet för att äta uppfött kött är det som dennisplz tar upp, tycker jag. ett relativt kort liv i fångenskap är ju ändå ett liv, och borde väl kunna anses ha ett värde i sig självt. | |
| Nemi | 2008-05-13 19:57 | |
![]() | Jag äter ibland fisk (inte skaldjur) men annars så är jag vegeterian och har varit det i 14 år. Jag är det av både egoistiska skäl och för att jag inte tycker jag behöver äta kött. Jag slutade äta blandprodukter (färs,köttbullar) för att jag tyckte det var olustigt att inte kunna se exakt vad jag satte i mig och rött kött för att jag inte ansåg mig behöva äta det då jag kan tillgodose mig proteiner och liknande på annat sätt. Kyckling vill jag inte äta. Jag har inget emot att andra äter kött, min sambo gör det, och jag kan tänka mig att äta kött om jag själv har jagat det. (Då tror jag mig ha bättre koll på hanteringen av köttet än vad jag har om jag köper den i en kyldisk i mataffär) Dock jagar jag inte och jag tycker det är tråkigt och obehagligt att fiska (klarar inte att vrida nacken av fisken). Jag är övertygad om att jag skulle klara att äta kött utan problem om jag hamnar ute i vildmarken och får försöka överleva så gott jag kan på det jag själv jagar men så länge jag inte behöver göra det väljer jag att äta vegetariskt. Fisk äter jag, för att det är gott men det är inte ens en gång i veckan och den fisk jag äter försöker jag ha koll på var den är fiskad och hur för att försöka minimera mitt bidrag till urfiskningen och skador på andra vattendjur än fisken. Nu har jag gjort en längre utläggning än vad jag trodde jag skulel göra men jag ville bara förklara att det inte bara är militanta veganer som inte äter kött utan det finns en mängd olika anledningar till det. Jag vill veta vad det är jag äter, var maten kommer ifrån och hur den producerats och jag försöker hålla koll på det så gott jag kan. Jag tycker att det är lättare att kontrollera att en böna inte matats med fiskmjöl än ett paket köttfärs ;) (Visst finns det genomdifierade bönor osv men det var inte poängen med jämförelsen) /Nemi | |
| dVb - Ej medlem längre | 2008-05-13 20:04 | |
![]() | men visst att mycket går ner...men fan selleri haha | |
| imaginär | 2008-05-13 20:06 | |
![]() | jag är vegan. | |
| LadyZara | 2008-05-13 20:08 | |
![]() | *slängkyss* | |
| Budalv - Ej medlem längre | 2008-05-13 20:09 | |
![]() | Får jag också en puss? (vegan) | |
| LadyZara | 2008-05-13 20:10 | |
![]() | såklart! du kan få middag också ;) | |
| Budalv - Ej medlem längre | 2008-05-13 20:11 | |
![]() | Åh, jag har faktiskt inte ätit nåt idag. Vad blir det? | |