Spelrum
| Giraffen | 15 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 7 |
| Inloggade | 22 |
Mobilspel
| Pågående | 19 088 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| vegetativ | 2008-10-30 09:36 | |
![]() | Han var ju med i gårdagens debatt i tv4. Och ett sånt jävla fiasko han gjorde. Jag kommer aldrig kunna ta någon som använder ordet "approximativ" i stället för "uppskattningsvis" eller "ungefär" på allvar. Så länge det inte rör sig om ett ord lagt på betapet, så klart. | |
| Snoosy | 2008-10-30 10:08 | |
![]() | Den som kallar Ranelid empatisk vet nog inte vad empati står för. Det han gjorde igår var ju enbart för att skapa rubriker. För att göra reklam för sin bok helt enkelt. | |
| Beardo - Ej medlem längre | 2008-10-30 17:26 | |
![]() | Serendipity, snälla människa... Inte nog med att du väljer att misstolka allt jag skrev. Sedan väljer du dessutom att spekulera i hur jag tänkte när jag skrev det och hur jag valde att tolka det Sylvia skrev. Är du tankeläsare? Nu ska jag förklara det här så pedagogiskt att även du förstår. Jag delar Sylvias åsikter om Ranelid och Skugge samt bråket dem emellan. Istället för att skriva "Jag håller med" skrev jag lite skämtsamt (du känner till konceptet humor va?) att hon måste ha varit man i ett tidigare liv eftersom hon just i det här fallet tog en ståndpunkt som är vanligare hos män. Självklart menade jag inte därigenom att män skulle ha någon slags tolkningsrätt på samhällsdebatten, att vi skulle vara mer intellektuella eller något annat du tyckte dig se. Jag menade att Sylvia hade slagit huvudet på spiken (inte bokstavligt alltså, nu måste du försöka tolka igen) och att jag höll med. Hoppas och tror att alla andra fattade det. | |
| SylviaPlath - Ej medlem längre | 2008-10-30 17:29 | |
![]() | Fint att du står mig bi, Beardo. Man blir aningen beklämd. | |
| Beardo - Ej medlem längre | 2008-10-30 17:49 | |
![]() | Ja, man blir ju det. Feminism i all ära, men kan man inte bara få ha en åsikt som inte tar ställning för eller emot annat än själva sakfrågan? Jag ogillar Linda Skugge i största allmänhet (bl a för att hon nästan alltid har fel och för att hon skriver som en tolvåring) och jag tycker att Ranelid är en dryg och självgod typ. I deras batalj tycker jag att Skugge använde sig av oschyssta och irrelevanta argument medan Ranelid inte gjorde det. Det ska man få tycka utan att det ses som ett inlägg i jämställdhetsdebatten. | |
| SylviaPlath - Ej medlem längre | 2008-10-30 17:52 | |
![]() | Beardo, du är lika klok som ditt skägg är långt. | |
| Beardo - Ej medlem längre | 2008-10-30 18:00 | |
![]() | Där kan man snacka om komplimang! Eller vänta... var du sexistisk nu? | |
| SylviaPlath - Ej medlem längre | 2008-10-30 18:03 | |
![]() | Alltid. Och jag förväntade mig givetvis ett genmäle i stil med "Och du är lika klok som du är vacker." Där snackar vi kränkande! | |
| Beardo - Ej medlem längre | 2008-10-30 18:10 | |
![]() | OK, i så fall är du aningens fulare än klok. Eller tvärtom... Äh, den vore för enkel, och med tanke på att irritationstråden ett tag såg ut som SylviaPlaths personliga kontaktannons är jag rädd att du skulle bli stöddig om någon även här påpekar att du är snygg. | |
| SylviaPlath - Ej medlem längre | 2008-10-30 18:38 | |
![]() | Beardo, mitt liv och allt jag omger mig med är en kontaktannons... | |
| Beardo - Ej medlem längre | 2008-10-30 18:44 | |
![]() | OK, i så fall är du vacker även i den här tråden. Och klok. Exakt hur fördelningen där ser ut är svårt att veta utifrån 1x2 cm och samtal om Björn Ranelid. | |
| SylviaPlath - Ej medlem längre | 2008-10-30 18:51 | |
![]() | Och du är sjukt rolig. Men jag tror nog komplimerandet får fortgå i annan tråd för annars får vi Ranelid-trådens död på våra samveten. :) | |
| YlBjörn | 2008-10-30 18:57 | |
![]() | Varför är han orange? | |
| Beardo - Ej medlem längre | 2008-10-30 19:01 | |
![]() | Sylvia: Ja, det vore ju hemskt... | |
| SylviaPlath - Ej medlem längre | 2008-10-30 19:01 | |
![]() | HAHAHAHA!!! På tal om sjukt rolig. Men du, ditt skägg då? Är du släkt med Loranga, Masarin och Dartanjang? | |
| SylviaPlath - Ej medlem längre | 2008-10-30 19:02 | |
![]() | Dålig tråd-tajming på grund av att Tre:s mobila bredband suger. | |
| YlBjörn | 2008-10-30 19:02 | |
![]() | Sylvia: Jaa. Jag är tigrarna i vedboden. | |
| SylviaPlath - Ej medlem längre | 2008-10-30 19:08 | |
![]() | Respect. | |
| YlBjörn | 2008-10-30 19:11 | |
![]() | ;) | |
| SylviaPlath - Ej medlem längre | 2008-10-30 19:17 | |
![]() | Ha ha - igen! I begynnelsen var tystnaden. Sedan kom: "Varför är han orange?" | |