Spelrum
Giraffen49
Krokodilen2
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
36
Inloggade87
Mobilspel
Pågående19 799

Forumkategorier

Användare Inlägg  
MissT2008-05-19 20:40
Antal inlägg: 1110

Snälla, det är såååå enklet att kolla om det redan finns en tråd i det ämnet du vill diskutera. Innan du skapar en tråd klicka på ikonen till höger om FORUMKATERGORI där det står SÖK I FORUMET skriv i ert sökord och vips så ser du alla trådar som är aktiva med "ditt" ämne. Finns det redan, skapa inte en ny tråd!!!!!!!!!!!
MVH
Forumpolisen

zimba - Ej medlem längre2008-05-19 20:44
Antal inlägg: 2256

Det finns redan minst 3 självutnämnda forumpoliser misst!

MissT2008-05-19 21:10
Antal inlägg: 1110

Ja men tydligen behöver styrkan ökas på eftersom de inte utför ett särsklilt bra jobb...

vita_syrener - Ej medlem längre2008-05-19 21:29
Antal inlägg: 22144

Jaaa, en sak är säker, jag passar inte som forumpolis....

zmiley2008-05-19 21:56
Antal inlägg: 2170

Den här tråden gillar jag även om den inte är röd. Däremot är den precis som flera jag känner, totalt meningslös. Heja!

sjutusan2008-05-19 22:17
Antal inlägg: 824

Gillar poliser när dom jagar brottslingar. Undrar vilket straff man får för multipel bacontrådsstartning??

Nemi2008-05-19 22:44
Antal inlägg: 5952

sjutusan:
det kan vara att bli visad den rätta veg(an)en t ex ;)

Nemi2008-05-19 23:13

(Tydligen postade jag inlägget i fel tråd först, lite genant ;) )

Efter att ha läst i denna tråd och andra likande som tar upp ageranden här på betapet.se tänkte jag försöka formulera lite tankar jag har:

Jag gillar detta forum, att det är så levande och energiskt men ibland kan det övergå till någon slags chatt istället och det är forumet inte riktigt optimerat eller skapat för.
Detta är "allas" vardagsrum där alla ska kunna få rum och kunna umgås, att det finns en del regler och uppmaningar till "allmänt vett" är ju därför rätt logiskt. Alla regler kanske inte gillas av alla men lite utilitaristiskt tänkt har betapet-admins i samarbete med forumvärdar kommit fram till dessa (inte särskilt hårda eller censurerande) regler och det brukar fungera rätt bra.
Det är faktiskt inte särskilt ofta vi forumvärdar måste editera eller stänga trådar :)
(även om det kanske har varit extra mycket av sådant de senaste veckorna.)

Alla ska känna att de är välkomna i detta forum(så länge de sköter sig) och inte bli överkörda eller drygade emot. Jag vill att det ska kunna vara dynamiskt och energiskt i "snack" med många olika ämnen men när det blir lite "trådskapande för trådskapandets skull" kan det behövas bromsas lite.
Det är viktigt att man försöker ha lite distans till saker och ting. Det är inte på "liv och död" här, det är inte någons privata vardagsrum som personen kan göra vad den vill i eller bli genuint upprörd över att någon annan tar upp massa plats eller bli sur för att en ordningsvakt visat ut den från vardagsrummet.
Betapet.se är ett ställe där alla medlemmar har möjlighet att vara på,skriva i, spela på och umgås via och då får vi alla försöka samarbeta och acceptera att vissa regler finns och behöver finnas.
Jag vill gärna slippa använda de medel jag har till förfogande som forumvärd, det är inte ett dugg roligt att radera inlägg eller stänga trådar men tyvärr kan det behövas ibland.
Jag lovar er alla att jag aldrig skulle göra något på "pin kiv" och det gör inte mina kära kollegor heller. Vi har varit här på betapet så otroligt länge att vi vet hur det fungerar och när det kan behövas lite ingripanden. Tack och lov är det inte särskilt ofta vi behöver göra det och det känns bra, detta är ett forum med intressanta individer som kanske inte alla är bästa vänner alltid eller tycker samma saker men ändå verkar kunna umgås på ett civilicerat sätt :)

Jag kan bli ledsen och nedstämd när jag ser bråk och tjaffs (jag är lite väl personligt engagerad ibland) men blir snabbt glad igen när jag ser all sprudlande energi som forumet har. Även om det är en massa trådar jag kan tycka är nonsens (bryr mig inte om vad andra ätit till frukost ;) ) så har de sin charm och hjälper till att hålla forumet levande.
Allt handlar nog om att försöka ha lite balans och distans till det som skrivs och läses, att försöka inte reagera som om någon inkräktat i ens hus och själv försöka att inte råka trampa andra på tårna bara för att man känner sig hemmastadd i "vardagsrummet".

Nu blev det här lite väl långt och antagligen aningens flummigt men jag kände bara att även jag ville skriva av mig lite, både som en gammal inventarie här i forumet och som en forumvärd.

Tack för att ni orkat läsa :)

Många vänliga hälsningar,
Nemi

sejmårr2008-05-20 00:24
Antal inlägg: 843

puss på dig Nemi!

Nemi2008-05-20 00:25

puss sejmårr :)

sejmårr2008-05-20 00:27

.. vi är vänner...eller hur?

Nemi2008-05-20 00:40

:) Jag har aldrig varit gramse på dig, jag vet ju att känslor kan svalla :)
No worries :)

sejmårr2008-05-20 01:32

:)

Diskussionen är arkiverad och ej öppen för nya inlägg.
Visar sida: 1 2 3 4 5
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?