Spelrum
| Giraffen | 48 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 36 |
| Inloggade | 84 |
Mobilspel
| Pågående | 19 799 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| E Solu - Ej medlem längre | 2008-05-18 15:42 | |
![]() | Ett sånt hade jag när jag var liten, mina andra syskon också. Vi var rätt jämnåriga så det såg nog kul ut när min mamma (som är c:a 150 cm lång) gick runt med ett gäng barn i koppel. | |
| Grymming | 2008-05-18 15:49 | |
![]() | Mitt ex brorsa hade ett koppel när han var liten. Men det var mycket längre och fast knutet i husknuten plus att han även hade en hjälm på sig utomhus. Tilläggas bör att han har alla bokstavskombinationer man kan ha och var väldigt överaktiv som barn. Det tyckte jag var väldigt roligt iaf. ;p | |
| Angeloflove | 2008-05-20 09:56 | |
![]() | Nej tack, inte för mig iaf... Har en hyperenergisk son på 5 år som far som en tok men att ha honom i koppel skulle kännas helt fel för mig. Han har fått tydliga instruktioner om vad som händer om man rusar ut i gatan utan att se sig för och han har faktiskt fattat. Jag kan hålla honom i handen eller jackan när det blir för livat och för mycket myror i baken. Men koppel.. Nej tack. Inget ont om dom som vill ha sina barn i koppel av olika anledningar, ibland kan det nog faktiskt behövas. | |
| Dalkullan | 2008-05-20 10:22 | |
![]() | Jag skulle verkligen behöva det där kopplet....min dotter är 1,5 år och totalt orädd och tillfälligt döv när man ropar på henne när man är ute på tomten och hon bara drar. Visst kan man springa efter men inte så kul när man gjort det ett tag. Till saken hör att hon kastar sig ner på marken och surar varje gång man stoppar henne. Barn är verkligen olika. Jag har 3 tonåringar som är raka motsatsen mot den lilla. De skulle aldrig ens ha kommit på tanken att lämna mig när vi var ute på tomten. Hon är mer busig än alla de 3 andra var tillsammans i samma ålder så man ska inte vara snabb att döma andras barnuppfostran innna man vet hur deras barn är. De säger att man ska 1000 mil i någons skor innan man dömer en annan människa. Det gäller även i barnuppfostran. | |
| Dalkullan | 2008-05-20 10:24 | |
![]() | Förstår insändaren ovanför mig....en femåring kan man ju kommunicera med på ett helt annat sätt än en 1,5-åring. | |
| Dalkullan | 2008-05-20 10:36 | |
![]() | Några tycker att man ska hålla handen i stället. Men om barnet inte vill hålla handen, vad ska man göra då? Om vi går ut på tomten vill väl inte jag hålla handen på henne hela tiden. Jag vill väl att hon ska leka med hink och spade etc eller undersöka sin närmaste omgivning. Hon vill inte hålla min hand och är för liten för att förstå att hon måste det om jag säger till. Ska vi gå in då eller? Undra hur många inlägg som kommer från de som inte har några egna erfareheter av barn? | |