Spelrum
Giraffen44
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
2
Grisen
Böjningslistan
20
Inloggade66
Mobilspel
Pågående19 535

Forumkategorier

Användare Inlägg  
emman2008-05-19 17:49
Antal inlägg: 1630

isf förstår jag inte vad det är du vill diskutera alls? Om dina inlägg handlade om hur _du_ vill göra, så visst, men nu stod det ju inte det specifikt, utan du undrade varför folk gifter sig när det ändå kommer gå åt h-e

maliinh_ - Ej medlem längre2008-05-19 17:53
Antal inlägg: 89

Hur jag vill göra? det skrev jag inte äns heller. Jag skrev bara att folk ofta fixar skilsmässa när dem varit tillsamamns ett tag, sen blir dom tillsamamns igen, men det kanske bara är för barnets bästa?

emman2008-05-19 17:56

"..att folk ofta fixar skilsmässa när de varit tillsammans ett tag, sen blir dom tillsamamns igen.."

Har du något underlag för hur "ofta" folk gör det eller är det bara vilda spekulationer?

nella356492008-05-19 17:57
Antal inlägg: 282

Hmmm va de inte tanter de skulle handla om??

Sombatic2008-05-19 18:10
Antal inlägg: 1258

Jag är tant i mångas ögon men ett barn i min mors.Min dotter tycker jag är halvgammal och själv tycker jag att jag är ganska ung. Passa er ni unga ni blir gubbar och tanter ni också.
Trivs här på beta för där kan man umgås över alla åldersgränser.

Somb

emman2008-05-19 18:13

lysande Sombatic! =)

Candee2008-05-19 18:47
Antal inlägg: 1256

Sombatic... du kan läsa mina tankar..;)

maliinh_ - Ej medlem längre2008-05-19 19:01
Antal inlägg: 89

Hugeda mig, nu ska jag va tyst så får det handla om tanter ist. HAHA

SULIKO2008-05-20 13:43
Antal inlägg: 1

Jag är tant! (69). Nu vill jag att ni yngre svarar mig hur jag skall göra med följande:
Framför porten i det flerfamiljshus där jag bor finns det några (ungdomar tror jag) som alltid fimpar sin cigaretter. Jag plockar alltid upp deras fimpar. Skall jag fortsätta göra det? Skall jag säga till dem om jag kommer på dem?

Helena792008-05-20 13:48
Antal inlägg: 739

Självklart kan du säga till dom men du vet ju hur det slutar, dom kommer bara tycka att du är en gnällkärrig..
Ställa ut en askkopp kanske...?

mamman_2008-05-20 20:09
Antal inlägg: 1097

Det är skillnad på tanter och tanter... Det finns gnälliga MÄNNISKOR, även ungdomar...

DryBones - Ej medlem längre2008-05-21 09:10
Antal inlägg: 61

jag älskar tanter!
dom är bäst på att brodera, sticka, baka och vara mysiga.
tror att man får ha i åtanke är att dagens tanter (och nu menar jag pensionärerna) tillhör en generation som upplevt extremt mycket förändringar! det kan inte vara lätt att leva i en värd som förändrats så oerhört mycket.
därmed inte sagt att det säkerligen finns sura /otrevliga / gnälliga tanter, precis som det finns sura /otrevliga / gnälliga ungdommar.

personligen tycker jag att äldre ofta gnäller på ett charmigare sätt.

sissla2008-05-21 09:13
Antal inlägg: 77

Bra talat DryBones!

ledzeplin2008-05-21 10:43
Antal inlägg: 173

Jag gillar inte brykärringar, men tanter är snälla tycker jag:)

trashone - Ej medlem längre2008-05-21 10:43
Antal inlägg: 18678

Man måste inte vara tant för att kunna sticka, virka, baka och vara mysig.

Se på mig ;)

sirik2008-05-21 11:15
Antal inlägg: 320

Trashone.....du är väl inte över 20 år för då är du nog tant....
Så uppfattar i alla fall några skribenter åldersgrupperna i denna tråd.
Tänk om alla kvinnor "försvann" vid c.a 40-50 år (om nu detta är gränsen för tant enl. somliga). Hur skulle då världen se ut.
För att alla tanter är gnälliga är en grov missuppfattning, beror nog till stor del på hur du beter dig själv.
Svara på detta ni förståndiga ungdomar som vet allt.
Jag har mycket kontakt med ungdomar och vi trivs alldeles ypperligt ihop. Vi respekterar varandra, och det borde alla lära sig.

sejmårr2008-05-21 11:25
Antal inlägg: 843

Jag har blivit tant! Det tror jag iallafall eftersom jag nuförtiden klarar av att säga ifrån då jag tycker att något är fel. Annars har jag tidigare bitit ihop och gett även idioter små förlåtande leenden. Min teori är att man uppfostras som flicka till att behaga och inte visa ngn som helst aggressivitet - det är inte kvinnligt! Sen tar det X antal år innan ens riktiga personlighet tar överhanden över uppfostran. Och VIPS så har du en Tant. Akta dig bara för att bli en Sur-Tant, för då har du misslyckats på något sätt. (Man kan vara vänlig även om man säger vad man tycker.) Och ja, jag tänker på en speciell person - och hon är ju inte ens tant åldersmässigt....

sejmårr2008-05-21 15:11
Antal inlägg: 843

Jag har ytterligare bevis på att jag är tant! Det är ju "modernt" att döpa sina hundar o katter till gubb- och tantnamn. Min NewFoundlandshund heter Tora, mina kompisars hundar heter Hilma, Doris och Leonard. Härom året såg jag att Josefin Craaford har döpt sin hund till - mitt namn.... Sorgligt? Jaa, det är inte kul att ha ett hundnamn...Snyft.

Amöban2008-05-21 15:51
Antal inlägg: 116

Jag jobbar i hemvården och har träffat väldigt många tanter - och det finns av alla sorter, som någon redan har skrivit, både gnälliga och jätterara. Det handlar väl mkt om vad man har haft för liv - har man haft ett "bra" liv (oerhört svårdefinierat vad ett sådant är, olika för alla såklart, men jag tänker mig att man har ett bra liv om man utvecklas som människa, upplever olika saker och kommer ur dessa upplevelser som starkare) så utvecklar man styrka och integritet när man blir äldre. Har man däremot utvecklats åt andra hållet, och inte blivit stärkt av sina motgångar, eller inte klarat av dem, infinner sig nog en viss bitterhet på slutet. Lite förståelse tycker jag man kan ha, för troligtvis är det mest synd om den tant som spionerar så folk plockar upp efter sina hundar osv.

DryBones - Ej medlem längre2008-05-21 22:14
Antal inlägg: 61

trashone: helt rätt!
och i den bemärkelsen är jag också tantig. men anledningen till att jag kan alla streotypa mystantsaker är att jag har umgåtts mycket med
charmata äldre damer, tex. farmor :)

Visar sida: 1 2 3 4 5 6
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?