Spelrum
Giraffen43
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
2
Grisen
Böjningslistan
21
Inloggade66
Mobilspel
Pågående19 535

Forumkategorier

Användare Inlägg  
gnill2008-05-20 18:24
Antal inlägg: 1942

jo, men jag och många andra mår inte dåligt och bland dem som mår dåligt kanske det finns olika hjälp som passar olika personer?

Gariam - Ej medlem längre2008-05-20 18:31
Antal inlägg: 2590

Respektera att precis alla går sina egna vägar - både ni som vill "frälsa" alla andra, och ni som inte respekterar folk som gjort ett annorlunda val!

patboone2008-05-20 18:35
Antal inlägg: 3222

"The only way you can control people is to lie to them..."
L Ron Hubbard 1952

"When somebody enrolls, consider he or she has joined up for the duration of the universe - never permit an "open minded" approach...If they enrolled, they're aboard, and if they're aboard they're here on the same terms as the rest of us - win or die in the attempt. Never let them be half minded about being Scientologists...When Mrs Pattycake comes to us to be taught, turn that wandering doubt in her eye into a fixed, dedicated glare. The proper instruction attitude is, "We'd rather have you dead than incapable..."
L Ron Hubbard 1980

Apropå annorlunda "val"

Guppa - Ej medlem längre2008-05-20 18:53
Antal inlägg: 355

gnill

Men jag får inte presentera mitt sätt att hjälpa personer?

Stormfrun2008-05-20 19:06
Antal inlägg: 244

Guppa, en seriöst troende person går aldrig ut och försöker omvända världen. De är starka i sin tro och behöver inte det. Sen tycker jag du använder ett konstigt språk för att vara "troende". Om man går ut som du har gjort här måste man nog tåla lite smällar. För övrigt instämmer jag med gnill o sissla. Hoppas bara det inte finns några svaga själar som går på det här dravlet. Det är min åsikt och den står jag för.

Guppa - Ej medlem längre2008-05-20 19:11
Antal inlägg: 355

Hur menar du att mitt språk är konstigt? Talar troende på ett annorlunda sätt som jag inte har fattat? Och jo, jag tål smällar, och jag förväntade mig inget annat gensvar härifrån än det som har varit.

gunnar_12342008-05-20 19:27
Antal inlägg: 25

Jorden är platt som en pannkaka.

citat;
Guru Staffan Westerberg.
So it goes...

Henn Glysén - Ej medlem längre2008-05-20 19:29
Antal inlägg: 691

Guppa: Är du clear, eller gnager fortfarande några engram i din själ?

y not2008-05-20 19:31
Antal inlägg: 9014

intressant och inte självklart hur man förhåller sig. Visst måste man väl få tro på scientologin och propagera för den på precis samma sätt som en del skriker att det är religionens fel i vart och vartannat ämne.
Sen är jag jätteskeptiskt till scientologerna. Jag har en gång gjort deras intelligenstest av nyfikenhet när de raggade folk på Kungsgatan i Gbg. Och givetvis behövde jag någon eller några av deras kurser osm inte var speciellt dyrt. Jag vet inte riktigt hur det fungerar om det fungerar likadant som för 30 år sedan vet jag inte heller. Men har för mig att man går några billigare kurser och avancerar genom att köpa dyrare och dyrare kurser och att det har likheter i organisationsteänkande med sk multilevelorganisationer (holliday magich, Nikken etc).
Vad som är värre med dessa är väl att när du väl kommit in kan man inte sluta hur som helst, utan binds upp på ett ganska fult sätt. Dessutom kör de en del ganska skumma metoder.
Jag har en fd vän som gjorde behandling på Narconon (scientologernas behandlingshem) och där de körde väldigt starkt nedbrytande terapier, som att låsa in i en bastu tills man bröt ihop som ett exempel. Föreståndaren var dessutom alkoholiserad, försnillade kassan och gjorde min vän med barn. Visserligen är inte organisationen ansvarig för enstaka anställda och han blev ju givetvis avskedad efter att han drivit det hemmet i konkurs, men jag tycker ändå det är ett dåligt exempel.
vad gäller patboones citat så är jag faktiskt lite skeptisk till sanningshalten om det är hörsagt av annan part nedskriven 25 år senare. Har L Hubbard bekräftat sanningshalten i dessa påståenden? De låter i mina ögon lite för far out för att vara trovärdigt.

-JK-2008-05-20 19:34
Antal inlägg: 409

Nja, scientologerna tror väl inte på medicin *hafömig* vilket bara DET räcker för mig att backa. ;)

kulåspela2008-05-20 19:34
Antal inlägg: 56

Åhherregud, stackars Guppa, hoppas att du kommer till sans en dag. Det finns ett LIV (hur underbart LIV som helst) här ute, utanför såna där ruskiga sekter.

E Solu - Ej medlem längre2008-05-20 19:36
Antal inlägg: 4715

Scientologin är väl inte så mycket värre än World of Warcraft. Tycker man det är kul att spendera sin tid och pengar på dessa fantasier som eventuellt kan bidra till personlighetsutveckling eller verklighetsflykt så kan man väl lika gärna få spela detta spel som scrabble?

Henn Glysén - Ej medlem längre2008-05-20 19:40
Antal inlägg: 691

Jo, det kanske kan vara värt en halv mille (eller mer) att bli clear. Men jag tror inte jag har råd med det just nu i alla fall. Synd.
Allvarligt talat: Håll er borta från Scientologerna. Ett gott råd i all välmening från en som sett skiten inifrån.

patboone2008-05-20 19:56

y not
Samtliga citat utom det första o andra är från L Ron Hubbards egna skrifter eller "policy letters".
Far out, men ack så sant.

y not2008-05-20 20:16
Antal inlägg: 9014

okey är det dokumenterat vad han själv skrivit så, jag tolkade dina referenser som att det vara vad andra hört han säga

Nemi2008-05-20 21:42
Antal inlägg: 5952

Jag har raderat ett antal glåpord som kastats mellan några personer.

Det vore trevligt om diskussionen kunde ha ett annat innehåll än "suck skaffa ett liv", "doh fattar du inte att du är hjärntvättad" och "du är ett troll". Det går att argumentera för/mot saker utan drygheter och angrepp. Jag lovar..

/Nemi

IchbinTysk2008-05-20 23:15
Antal inlägg: 296

Jag tvekar lite vad scientologernas intentioner är, är det helt omöjligt att bli en gedigen scientolog utan att ge pengar?

E Solu - Ej medlem längre2008-05-20 23:17
Antal inlägg: 4715

Det är lite som att fråga om det är helt omöjligt att bli gedigen Metallicasupporter utan att köpa deras skivor. Klart att man kan ladda ner låtarna via valfri piratbukt, men Metallicas nåd drabbas man då inte av.

DennisPlz2008-05-20 23:21
Antal inlägg: 4031

Jag tjänar mitt uppehälle på lättlurade personer, så var snäll och behandla dem med respekt. De fyller också en funktion.

patboone2008-05-20 23:25

Oroa dig inte DennisPlz.
"There's a sucker born every minute"
PT Barnum

Visar sida: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?