Spelrum
| Giraffen | 5 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 0 |
| Inloggade | 5 |
Mobilspel
| Pågående | 19 931 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Gariam - Ej medlem längre | 2008-05-26 19:31 | |
![]() | Såg nu att TS redan pratat med en veterinär. Här är också en bra sida som tar upp det där: www.katter.nu | |
| yrlis | 2008-05-26 19:33 | |
![]() | Jag har inte läst alla inlägg och detta kanske står på fler ställen, men vi har haft samma problem. Dessutom bajsar vår hankatt i min mans säng när han blir sur. Enda anledningen till att han fortfarande är i livet är en spray som heter Feliway. www.cevavetpharma.se...en Document Den finns som spray eller som dosa man sätter i vägguttaget. Ganska dyr men absolut värt ett försök. Den finns att köpa hos veterinären eller på apoteket. Lycka till | |
| Candee | 2008-05-26 19:56 | |
![]() | Har lite av samma problem just nu. Var och kikade på sidan men länken till feliways hemsida funkar inte. Har du yrlis nån prisuppgift på både dosan och sprayflaskan..?? | |
| trashone - Ej medlem längre | 2008-05-26 19:58 | |
![]() | Wow katterna får styra världen :S | |
| BiNo8 - Ej medlem längre | 2008-05-27 08:22 | |
![]() | trashone vad är det problem? Vad är du bitter för???? Eller är du bara "elak". Du pratar om att vissa katter inte är mentalt friska. Mycket möjligt, men tar man död på en människa som inte är mentalt frisk????? Man försöker väl göra allt för det djuren man bestämt sig för att ta som livskamrat i nöd och lust. Man har ett ansvar till sina djur precis som till sina barn. När jag läser dina naiva "kalla" kommentarer förstår jag varför jag många gåner tycker mer om djur en människor. | |
| bodhiswatwa - Ej medlem längre | 2008-05-27 10:11 | |
![]() | Ett roligt ord är för övrigt kattkuk... | |
| blue_moon | 2008-05-27 11:37 | |
![]() | Nu är det förstås en honkatt tråden handlar om. ;-) | |
| Bitte - Administratör | 2008-05-27 12:45 | |
![]() | Jag har har haft en hon katt med dessa problem, hon var sjuk blev mager och hängig,, vi valde att låta henne somna in Bitte | |
| trashone - Ej medlem längre | 2008-05-27 12:58 | |
![]() | BiNo8: "Mycket möjligt, men tar man död på en människa som inte är mentalt frisk?????" Nej det gör man inte. Jag sätter inte likhetstecken mellan djur och människor. Något som för många djurägare gör. Självfallet är det ett ansvar att ha djur, men när problemen med djuret/djuren tar överhand så är det människan jag prioterar. Så sluta läs mina kommentarer, eller läs och beklaga dig hos någon annan. | |
| upa - Ej medlem längre | 2008-05-27 13:30 | |
![]() | "Wow katterna får styra världen :S" Nu har du tittat för mycket på underhållningsTV trashone. | |
| trashone - Ej medlem längre | 2008-05-27 14:18 | |
![]() | Hehe, jag skulle inte tagit de rosa små pillerna. | |
| le-lou | 2008-05-27 14:43 | |
![]() | uhm, att jämföra en psykiskt sjuk katt med en människa är väl ändå att ta i ? | |
| nystan1 | 2008-05-27 17:35 | |
![]() | Hej! Gå in på www.katt.nu, gå in på forum, klicka på sök. Skriv sedan in exempelvis "kissar inne" som sökord och du kommer få ganska mycket träffar på inlägg som handlar om just det. Ett väldigt bra forum för oss med katt =) | |
| mipmip_ | 2008-05-27 17:47 | |
![]() | Det är simpelt. 1. håll hennes låda ren. En katt som inte är nöjd med sin låda gör det på andra ställen. 2. Dom kan protestkissa lite här och var för att dom inte är nöjd med något. 3. Om hon har kissat på golvet tex så gnugga med lime där eller citron. Skura INTE med något som innehåller klorin, då det luktar rätt i deras näsa. 4. Testa att byta sand, hon kan vara onöjd med den. 5. Kolla så att hon inte är sjuk. | |
| BiNo8 - Ej medlem längre | 2008-05-27 18:34 | |
![]() | trashone forumet är väl fritt och jag får väl kommentera det jag vill. jag tycker INTE det är någon skillnad, vi pratar väl om LEVANDE varelser??? | |
| BiNo8 - Ej medlem längre | 2008-05-27 18:35 | |
![]() | trashone eller va du nu heter, ja du skulle tagit dina rosa piller. Jag tycker det är så tråkigt att behöva läsa elakheter och spydigheter och sarkasmer i ett forum där människor bara försöker hjälpa varandra | |
| le-lou | 2008-05-27 18:48 | |
![]() | *host* Bino8, det var faktiskt du som började med att kalla henne för en kall jävel. | |
| le-lou | 2008-05-27 18:49 | |
![]() | ursäkta, kall fan var det visst :) | |
| Gunilla N - Ej medlem längre | 2008-05-27 18:57 | |
![]() | Det kan ju bero på ett otal olika orsaker, precis som de flesta skrivit. Minns en honkatt, som aldrig nånsin kissat inne, som började med det då barnen hade kaniner vars bur stor på samma ställe som kattens låda. Hon var nog skitgenerad över att gå på muggen inför två nyfikna kaniner och började pinka på mysko ställen (bl a i en sk saccosäck). Kattens låda fick byta plats, sedan händer det inte mer. Så... förändringar av ett eller annat slag kan mycket väl vara orsak. Sen att kastrera är alltid en bra idé (en av katterna jag har idag slutade direkt med att kissa på annan än avsedd plats - vilket de ofta gör när de börjar bli könsmogna - när hon blev kastrerad). | |
| mommesfrites - Ej medlem längre | 2008-05-27 18:59 | |
![]() | BiNo8, jag känner som du men vi kanske ska undvika att använda samma tarvliga språk som de känslomässigt störda. Jag skulle då inte kunna vara spelvärd, för då skulle klientelet här minska :P Nu kanske jag blir avstängd, för att jag säger det men då får jag väl leva med det. | |