Spelrum
Giraffen44
Krokodilen2
Elefanten2
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
25
Inloggade73
Mobilspel
Pågående18 803

Forumkategorier

Användare Inlägg  
fästingen2008-06-08 19:48
Antal inlägg: 6

Varför köper du inte två katter? Hur stort bor du? Vi bor på 53 kvadrat i Sthlm innerstad, dvs katterna är endast innekatter. Först köpte vi bara en för vi tyckte att det verkade lite trångt att ha två, men den blev jättedeppig och vill ha uppmärksamhet hela tiden man var hemma. Så vi köpte en till (vi har nu tå kastrerade hanar). Det funkar toppen och de sysselsätter varandra med lek och så. + Att de ligger och kramas när vi inte är hemma så det märks tydligt att de är trygga när de är själva. Lycka till!

andraideal - Spelvärd/Forumvärd2008-06-08 19:48
Antal inlägg: 3298

Menar du ever clean eller finns det nåt lika bra som heter Everlast att testa le-lou?

Hills eller Royal Canin känns som 2 mycket bra och pålitliga märken och det sägs att dom 2 har mest köttmängd bland torrfoder. Katter måste ha mycket kött! Jag köper Royal Canin och det är toppen. För närvarande går det åt 120gram per dagen, så en stor säck räcker väldigt länge.

fästingen2008-06-08 19:50
Antal inlägg: 6

Varning för everclean med cederträ. Vår katt fick astma av det, den dammar as hell. Vi har bytt till TidyCats, funkar precis lika bra som everclean och är billigare. Iof ingen stor skillnad men vihar ingen problem med lukt alls även om man är lat och inte tömmer lådan varje dag. Nackdelen är att den finns bara på zookompaniet och djurmagasinet och de har inte affärer i Sthlm City. Annars funkar ju everclean bra den med men jag tycker att kartongerna är i minsta laget.

myran_64 - Ej medlem längre2008-06-08 20:03
Antal inlägg: 3157

Håller med Le-lou om Pussi och laserpekare!!!!

oceano - Ej medlem längre2008-06-08 20:05
Antal inlägg: 1563

Fasen vilken äcklig bild du har fästingen!! Har fästingfobi och har verkligen svårt att se den. Får blunda helt enkelt.-))

Sorry att jag gjorde ett snedsprång i denna intressanta tråd:-)

le-lou2008-06-08 20:40
Antal inlägg: 17500

jaaa jag menar Everclean så klart !

le-lou2008-06-08 20:42

(hade på Everlast i högtalarna om det nu var det som gjorde min felskrivning haha )

Axmed2008-06-08 20:48
Antal inlägg: 120

Ska man bota ensamhet, så är det nog bara männsikor som gäller. Jag skaffade själv katt för jag inte skulle vara "ensam". Jag blev inte mindre ensam, även om det blev lite roligare (torka spyor, tömma låda, sopa blomjord)

SaraAras2008-06-08 21:02
Antal inlägg: 222

Jag kör mjau kattmat, och pussi compakt e super! Har provat massa olika kattsand men pussi compakt e de enda kattorna vill ha. Jag har hört att katter kan bli knäppa av laserpekare, men de kanske inte stämmer?? Eftersom det inte finns något dom kan få tag i och att dom letar efter laserpricken hela tiden sen.
Har du betsämt om det blir nån katt eller inte förästen?

myran_64 - Ej medlem längre2008-06-08 21:38
Antal inlägg: 3157

Det kanske kan bero på hur mycket man laserpekar åt dom?? Mina lider inte av det och när jag släcker och lägger undan den så går dom och äter/lägger sig igen.. Å andra sidan så gör jag det bara när inga andra leksaker duger och jag inte har tid (läs:läser en god bok) att roa dom med annat.. =D

trashone - Ej medlem längre2008-06-08 21:40
Antal inlägg: 18678

Haha Axmed

RITAD2008-06-08 21:50
Antal inlägg: 94

köper du kattmats burkar bör du lägga över maten i en plast burk när du har öppnat den. dom kan få allergi mot metall det fick min väninnas kisse. den blev sjuk och magrade

Giddy2008-06-08 22:11
Antal inlägg: 315

Håller med om det här med vädring. Man kan inte alls ha balkongdörrar o fönster öppna som förut om man har innekatt. Stor risk att dom smiter/ramlar ut då. :(
Glöm inte att vaccinera o försäkra din katt.
Att ha kattunge är lite som att ha småbarn. Man kan inte ha dyra, ömtåliga vaser framme, inga vassa saker, får gömma sladdar o absolut inte ha små saker framme som dom lätt stoppar i munnen.

Har du förresten bestämt än om de blir nån katt eller inte? :)

le-lou2008-06-08 22:27

ja mina katter har lärt sig (verkar det som i alla fall) att när vi säger en sak med ett visst tonfall när vi lägger undan laserpekaren (som vi alltid kört med när laserpekar-leken är slut) så slutar de direkt att leta, och går och lägger sig.

le-lou2008-06-08 22:28

mjukmat är skit för katterna, innehåller mestadels vatten och dåligt med näring. Dessutom är det ohyggligt dyrt.
Satsa på ett bra torrfoder istället.

SaraAras2008-06-09 11:59
Antal inlägg: 222

Var kan man köpa en sån laserpekare då? Tar dom ingen skada så kan jag ju lika väl köpa en, svårt att få mina katter att leka med "vanliga" leksaker. Detta med att öppna balkongdörr o fönster, jag har nätat in en del av balkongen till katterna, har en delad balkong så dom får en del. O fönster kan man ju bygga ett nätfönster som man sätter i när man villha öppet. Lite snickrande så e de inga problem med vädring!

le-lou2008-06-09 12:19

SaraAras, googla på det, jag minns faktiskt inte vart vi fick tag i vår :). Kostar inte många kronor, nån femtilapp har jag för mig.

melankolia2008-06-09 12:57
Antal inlägg: 122

Skaffa inte en katt, utan hellre två. Så de har varandra på dagarna. Helst syskon.

Det här med innekatt som många pratat om i tråden:
Läs på lite om olika raser, en del raser trivs bättre inomhus än andra.
Jag själv har sphynx, siameser, orientaler & abessinier och de trivs mycket bra inomhus. Hade Cornish Rex också, och de trivs ofta bra som innekatt.

Lycka till!

Skärgårdsbon2008-06-09 13:01
Antal inlägg: 136

Hej hej!
Katter är väll helt ljuvliga, sitter och kikar ner på fyra små bebisar som fyller 5 veckor i morgon! Är det någon som är intresserad av att adoptera en fyrfota kamrat i början av augusti?

maromessa - Ej medlem längre2008-06-09 13:21
Antal inlägg: 59

Jag har en okastrerad innekatt, hane, som är världens gulligaste. Jag har haft tur, för han skvätter inte inomhus, så han fick behålla kulorna!

Willys har billig kattsand. Klumpade sand från Eldorado för 18.90. Klumpande är bäst tycker jag.

Min katt vägrar äta torrfoder så han äter mest MJAU från willys.
Men han är heltokig i räkor.. kolla in filmen där han snor en påse räkor!!

www.youtube.com/watc...pN y_LW-vuI

Det finns fler filmer på honom där.. han e så rolig!

Visar sida: 1 2 3 4 5 6 7 8 9
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?