Spelrum
Giraffen | 46 |
Krokodilen | 0 |
Elefanten | 2 |
Musen Böjningslistan | 0 |
Grisen Böjningslistan | 27 |
Inloggade | 75 |
Mobilspel
Pågående | 20 467 |
Forumkategorier
Användare | Inlägg | |
---|---|---|
Miss_jk | 2008-06-09 21:21 | |
![]() | Skulle den ruska på sig precis bredvid ett bord fast utanför min restaurangs uteservering så är den enda skillnaden att jag inte kan förbjuda den att vara där. På min restaurang kan jag välja om jag vill ha hundar där eller inte. | |
Ande78 | 2008-06-09 21:23 | |
![]() | Varför går man inte ut med sin hund i skogen och ger den en ekorre eller nåt? | |
Pg up - Ej medlem längre | 2008-06-09 21:24 | |
![]() | Mm, det var det jag tänkte på hur pass allvarliga allergiker vi har. Om det handlar om ett par bord bort eller inte. Hur utlöses annars allergin? På tal om folk som använder parfym så att det stinker flera bord ifrån plus att doften håller sig kvar i luften, huj. Då kan man verkligen inte ta hänsyn till allergiker eftersom det finns de som har svin mycket av en svin stark parfym. Såna blir jag irriterade på mest för att det kan finnas folk som är allergiska och som måste utstå deras vidriga stank samtidigt som det luktar starkt för t.ex jag som inte är allergisk mot parfym/starka dofter. Och parfym doften försvinner inte i första taget. | |
le-lou | 2008-06-09 21:25 | |
![]() | Alla människor borde kunna sitta på ett cafe utan att behöva ha hundar omkring sig. Det är inte bara allergiker som finns när det gäller hundar tex, även hundrädda människor finns det gott om. Varför ska man släpa med sig hundar på cafe undrar jag? Lämna hunden hemma eller gå på promenad med den. | |
Firefork - Ej medlem längre | 2008-06-09 21:26 | |
![]() | Stöddiga snorungar som bär med sig ormar som äter parfymindränkta fyllhundar och gnälliga möss är verkligen ett otyg. :-) | |
Pg up - Ej medlem längre | 2008-06-09 21:27 | |
![]() | Ja, då kan man lämna sina bacillusker hemma också och sina parfymer, i så fall. | |
upa - Ej medlem längre | 2008-06-09 21:29 | |
![]() | Jag håller med le-lou, finns ingen anledning att ta med husdjuren på café. När jag var en bångstyrig tonåring hade jag visserligen med mig mina råttor överallt. Men det var heller ingen som vsste :) | |
trashone - Ej medlem längre | 2008-06-09 21:30 | |
![]() | Sen så finns det hundcafen. Dit går ingen allergiker, ingen hundrädd utan vi normala samls där ;) | |
Firefork - Ej medlem längre | 2008-06-09 21:30 | |
![]() | Vilka vi? Har du råttor i fickorna? | |
le-lou | 2008-06-09 21:30 | |
![]() | tillägg: är ju inte bara allergiker som reagerar. Husdjur är husdjur, oavsett hur rena de är...att blanda in de i miljöer som tillhandahåller livsmedel är ohygieniskt enligt Miljö & Hälsa. Vi som gillar djur - vi har ju möjligheten att både sova i samma säng och äta från samma tallrik som de om vi nu vill. Hemma, där vi själva bestämmer. Tycker vi att vår hund är ren, så tycker vi. Men ska vi bestämma det åt nån annan? De som inte gillar djur - låt de sitta och fika i fred, varför ska vi utsätta de för djuren vi andra har valt att skaffa? | |
lisatheman | 2008-06-09 21:30 | |
![]() | om någon är hundrädd så ser man det ganska tydligt som hundägare, och sätter sig inte ner brevid. visst, hundar mår bäst i skogen - människor med - men ska man få röka på uteserveringar så ska man kunna sätta sig ner på långpromenaden och ta en kaffe.. | |
Minta | 2008-06-09 21:32 | |
![]() | När man har hund är det en familjemedlem precis som ens barn. Man vill ha med sig den och den vill vara med. Klart man kan lämna den ensam ibland, men det är roligt att gå på kafé med min hund och den älskar det. Utomhuskaféer alltså. Man går också på promenad med den och ut i skogen, man gör många olika saker och den är med i ens liv. | |
Miss_jk | 2008-06-09 21:32 | |
![]() | om någon är hundrädd så ser man det ganska tydligt som hundägare, och sätter sig inte ner brevid. Alla är tyvärr inte så, utan alltför många resonerar som att "min hund är ju så snäll, så den är inget att vara rädd för." | |
Basta - Ej medlem längre | 2008-06-09 21:32 | |
![]() | Jag vill ha med mina getter på krogen. | |
upa - Ej medlem längre | 2008-06-09 21:33 | |
![]() | Fobier är visserligen bra att jobba bort. | |
Ande78 | 2008-06-09 21:35 | |
![]() | Jag är hundrädd och ger ingen hundägare rätt att arbeta bort min fobi... | |
lisatheman | 2008-06-09 21:36 | |
![]() | hundägare som resonerar på det viset har ingen respekt för andra överhuvudtaget och skulle förmodligen traska in med hunden på ica om ingen sa ifrån. De flesta av oss resonerar inte så. | |
Pg up - Ej medlem längre | 2008-06-09 21:36 | |
![]() | Ang rädsla för ett djur, hade någon haft en Tarantula med sig så skulle jag inte besväras av det eftersom det inte är min och jag kan inte styra över en hel servering genom min egna personliga rädsla som inte den som medtog Tarantulan kan veta. Om personen vill ha med sin Tarantula och tycker att det är trevligt att sitta och fika med den så skulle jag inte ha något emot det, så länge inte personen inkräktar det bord jag sitter i. Men det är inte så lätt hänt med oss svenskar, vi sitter helst inte med främlingar. | |
le-lou | 2008-06-09 21:36 | |
![]() | Minta - bara för att vi vill ha med den, innebär ju inte att den automatiskt har rätt att vara med överallt. Ett husdjur ÄR trots allt inget barn, oavsett vad vi som ägare känner inför det. | |
upa - Ej medlem längre | 2008-06-09 21:37 | |
![]() | Nej, men man kan inte ta hänsyn till alla fobiker heller. Tycker man att det är jobbigt att leva med sin fobi bör man nog försöka bota den. | |