Spelrum
| Giraffen | 23 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 19 |
| Inloggade | 42 |
Mobilspel
| Pågående | 20 061 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Maybach | 2008-06-14 12:10 | |
![]() | Fel. | |
| Rolf C - Ej medlem längre | 2008-06-14 12:25 | |
![]() | frefax,, i en diktatur så har man oftast inte rätt till o protestera... Vi har till att protestera o starta namninsamlingar för o klaga. Det må jag säga har du aldrig röstat kan du inte förstå hur viktigt det är med demokrati! Menar du verkligen att du föredrar diktarur?? Jag har röstat minst 10 gånger och är stolt över det! Ofast har jag röstat på rätt! Senaste valet var jag på resa o röstade inte därför. Det skall jag säga,, vi ser ju hur det gick med det! Så jag vet ju av egen erfaring att min röst är viktig! | |
| y not | 2008-06-14 13:27 | |
![]() | demokrati - diktatur är ytterligheter på en skala vi alla befinner oss på. Fullständig demokrati där alla bestämmer över allt är det samma som anarki och det existerar lika lite som total diktatur där en eller flera bestämmer över allt. Men visst är ett sådant här steg liksom flera andra en förflyttning åt diktaturen. Vi brukar ju anse att de demokratiska värdena är yttrandefrihet, tryckfrihet, föreningsfrihet, religonsfrihet, men samtidigt så vill vi inte ha det i full utsträckning utan tycker att vissa saker får inte sägas, vissa får inte tryckas, vissa fööreningar kan vi inte acceptera och alla form av religion går inte för sig. Det dessutom med rätta. Det finns saker som kommer i konflikt som kränkningar över den enskildas integritet tex, eller hot mot konstitutionens säkerhet. | |
| impala-58 | 2008-06-14 13:45 | |
![]() | Jag har massor att dölja men inget som ligger i statens intresse. Det jag skriver till mina vänner är avsett enbart för mina vänner och inte för någon annan. Är man inte misstänkt för något allvarligt brott så finns det inga belägg för att få sina mail granskade av någon myndighet. | |
| y not | 2008-06-14 14:12 | |
![]() | hur tänker du då impala. Att man inte behöver oroa sig för den eventuellt nya lagen om att försvarsmakten har möjlighet att avlyssna alla dina telefon och epostmeddelanden? | |
| impala-58 | 2008-06-14 14:18 | |
![]() | Vid stark misstanke om allvarligt brott skall avlyssning få användas. | |
| impala-58 | 2008-06-14 14:19 | |
![]() | jävligt starka misstankar | |
| politbyrån - Ej medlem längre | 2008-06-14 14:23 | |
![]() | Stasi revisited! | |
| Manito | 2008-06-14 15:50 | |
![]() | Vi maste gora mer an bara diskutera har. Det hjalper knappast. En sak som denna borde ga till folkomrostning eller helt enkelt aldrig ens komma upp som forslag. Riksdagen kor over oss....igen. Det har ror oss i allra hogsta grad och vi far inte en chans att saga vad vi tycker?? Ga in pa stoppafralagen.nu dar ifran kan man fa hjalp att skriva till riksdagsman och kvinnor eller till tidningarna. Staten har inte ett skit med att gora vad jag skriver till mina vanner. Plus att om vara mail och telefonsamtal finns lagrade pa en dator hur enkelt ar det inte for datasnillen att fa tag i den informationen? | |
| DennisPlz | 2008-06-14 17:04 | |
![]() | När din terroristgranne h4x4r sig in på ditt trådlösa nät och använder din internetuppkoppling för att planera f4nskap, då är det du som sitter i häkte några månader medan misstaget åtgärdas. | |
| Hr Winbladh | 2008-06-14 17:30 | |
![]() | Om nu denna förkastliga lag går igenom så uppmanar jag alla att omedelbart börja kryptera sin epost. Till de flesta epost-program finns det utmärkta pluginner (!) som kan PGP-kryptera utgående post. Krydda samtidigt gärna även de mest harmlösa mailen med ett par rader om KUNGEN, BOMBER, ALLAH, BANKRÅN, TNT, STUBINTRÅD, MORD, ATTENTAT, HÖGKVARTERET, SALMAN RUSHDIE och så vidare. | |
| DennisPlz | 2008-06-14 18:25 | |
![]() | När Echelon var på tapeten som mest så gjordes ett program som lade till "misstänkta" ord i samtliga utgående mejl. Väntar på en svensk motsvarighet... | |
| y not | 2008-06-14 18:34 | |
![]() | skulle man inte kunna tänka sig ett krypteringsprogram som helt utgår från sk misstänkta ord. | |
| DennisPlz | 2008-06-14 20:01 | |
![]() | Kryptografi och steganografi brukar gå hand i hand, de trivs tillsammans :) | |
| Nemi | 2008-06-16 22:29 | |
![]() | Tycker det är bra att folk/media börjat reagera på det här nu. Dock lite sent... har ju varit på g sedan Bodström lade första förslaget för några år sedan. Hoppas att flertalet allians-ledamöter inser hur obehagligt förslaget är och väljer att rösta nej på onsdag. Jag håller alla mina tummar för att så kommer ske men läser på om kryptering för säkerhets skull. | |
| China Doll | 2008-06-16 22:37 | |
![]() | sjuuuuuuuuukt. | |