Spelrum
Giraffen | 14 |
Krokodilen | 0 |
Elefanten | 2 |
Musen Böjningslistan | 0 |
Grisen Böjningslistan | 6 |
Inloggade | 22 |
Mobilspel
Pågående | 18 950 |
Forumkategorier
Användare | Inlägg | |
---|---|---|
Axmed | 2011-03-26 18:32 | |
![]() | Häst ko gris, sak samma, men skulle nog inte äta hund eller katt faktiskt | |
ttiittii - Ej medlem längre | 2011-03-26 19:50 | |
![]() | men jag fattar inte ?vad är det för fel att köpa häst kött på restaurang ?försöker dom lura folk eller ? om jag var kött ätare så skulle jag inte bry mig om vad jag åt för kött | |
shulten | 2011-03-26 19:52 | |
![]() | Bara såsen är god. Det är den som är det viktigaste. | |
Channing | 2011-03-26 20:03 | |
![]() | A man called horse.... | |
tengeling | 2011-03-26 20:14 | |
![]() | Det var intresssant att läsa denna tråd. Jag äter i princip bara vegetarisk mat just för att köttindustin bara lurar folk. Man tror man äter häst så äter man ko en ko är en gris och en gris är råtta och en råtta en duva.... Och till det en massa antibiotika så att djuren skall överleva fram till slakt. | |
magnusito | 2011-03-26 20:19 | |
![]() | Meat is murder! | |
caughtbock | 2011-03-26 20:48 | |
![]() | Men ttiittii, hade du verkligen inte det? Det är ju väldigt stor skillnad på smak, man kan ju inte äta kyckling om man är sugen på älg... :D Men bra att du inte äter kött för det är ju rätt vidrigt när man tänker på saken. | |
ttiittii - Ej medlem längre | 2011-03-26 21:12 | |
![]() | CB,om du får in en meny måste dom då inte skriva vad det är för kött ?för mig är det lika sjukt att äta människa eller råtta eller orm eller ko,det är precis lika sjukt allting | |
mrperfect | 2011-03-26 23:02 | |
![]() | jag skulle gärna smaka på hund å katt.. så det så dessutom skulle jag vilja smaka på häst så jag lärde mig smaken | |
Stubin | 2011-03-26 23:16 | |
![]() | Vi blir lurade även på affärerna! Dom döper om köttet för att vi lättare ska acceptera köttet som finare än vad det är. T ex fläskytterfilé som egentligen är kotlett. Hur många har ätit kofilé? Dom allra flesta skulle jag tro då det slaktas fler kossor än oxar....men på förpackningen står det oxfilé. | |
pichipichi - Ej medlem längre | 2011-03-26 23:24 | |
![]() | För all del, fortsätt ni att äta era kötträtter, men jag kan faktiskt inte begripa hur ni kan tugga i er någons muskelfibrer. Fy farao. :I | |
fulord | 2011-03-26 23:30 | |
![]() | men växtfiber är ok pich? | |
pichipichi - Ej medlem längre | 2011-03-26 23:32 | |
![]() | Jajamen, växtfibrer är helt ok. | |
The Mag | 2011-03-26 23:32 | |
![]() | Haha, vilket skitsnack! 90% av all entrecote är häst? Jag har jobbat 15 år på rstaurang och aldrig serverat hästkött. Men går man på billiga rstauranger så....man får det man betalar för. | |
ttiittii - Ej medlem längre | 2011-03-27 00:02 | |
![]() | jag förstår inte problemet,hur kan dom sälja brytbönor som harrikover,ja jag känner mig verkligen lurad, om baby majsen är minimajs helt plötsligt,jag menar på restaurang,och tänk när gulbetorna säljs som betor det kan vara socker betor detta måste genast JO anmälas.är häst kött=fulkött ?varför är ko kött finare en hästkött ? | |
malman | 2011-03-27 00:02 | |
![]() | jag äter inte häst av princip skäl, jag har haft häst nästan hela mitt liv och för mig är det ett " husdjur" samma som at jag inte äter hund, katt eller kanin. jag är mycket noga med att kolla upp vad jag äter i köttväg. men andra får gärna äta hund eller häst om de vill det struntar jag i jag bryr mig bara om vad jag själv äter. men jag har för mig att det finns någon lag som säger att man inte får ljuga om vad man blir serverad på restauranger, står det fläskkotlett så får det inte vara någe annat. och det beror ju på att man kan ha religiösa skäll till vad man äter. men jag kan ha fel | |
ttiittii - Ej medlem längre | 2011-03-27 00:06 | |
![]() | malman jag tror att du har rätt,att dom måste uppge vad det är,TS har nog skapat en trolltråd | |
pichipichi - Ej medlem längre | 2011-03-27 00:13 | |
![]() | Och du, fulord, du kan ju fundera på följande: Du kan ta en tugga av hur många äpplen du vill medan de ännu hänger på träden och lever, de säger inte ett knyst, men försök du att ta en tugga av en endaste levande svinrompa, så kommer du att få höra på vrååål. Väcker detta några reflektioner alls hos dig? | |
blaster-no1 - Ej medlem längre | 2011-03-28 04:41 | |
![]() | HAHAHA... Bäst nonsens inlägg någonsin. Nästan i klass med: "Om inte gud finns, vem skrev då bibeln" Vem fan vill ta en tugga av en levande gris? Klart den ska vara död innan. Och sen ska den grillas. | |
Yamma | 2011-03-28 07:45 | |
![]() | Pichipichi, det är alltså ok att äta av något som inte kan låta? Jag tycker att hela diskussionen är poänglös. Det finns ingen som kan bevisa att inte växter lider av att bli plockade och konsumerade. Faktum är att man kan uppmäta reaktioner i växter om man slår på dem eller bränner dem. Detta bevisar givetvis inte att de lider, men innan man kan bevisa att de inte lider borde diskussionen hellre handla om att man äter det man vill och känner att man mår bra av. | |