Spelrum
| Giraffen | 28 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 14 |
| Inloggade | 42 |
Mobilspel
| Pågående | 19 779 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| illiterate - Ej medlem längre | 2008-06-19 02:42 | |
![]() | Typiskt ryssar, de ska jämt fjolla till allt. | |
| illiterate - Ej medlem längre | 2008-06-19 02:43 | |
![]() | Tur att vi har några stabila svenskar som kan förlora seriöst. | |
| patboone | 2008-06-19 02:52 | |
![]() | Ryssarna spelade ut oss fullständigt. Har svårt att minnas när jag senast såg ett svenskt landslag spela så ängsligt, tafatt, långsamt och framför allt planlöst. Självklart är det förbundskaptenens ansvar att få laget att fungera optimalt, något han totalt misslyckades med idag. Lagerbäck har gjort ett bra jobb på många sätt men är inte mannen att leda Sverige genom det nödvändiga generationsskiftet. Extra pinsamt var att se matchen på argentinsk TV där kommentatorerna inte var nådiga. Jag gömde snabbt alla svenska flaggor. | |
| illiterate - Ej medlem längre | 2008-06-19 02:58 | |
![]() | Vad sa kommentatorerna där, typ? :-) | |
| Ballerina | 2008-06-19 03:08 | |
![]() | patboone hehe jag lyssnade inte på de spanska kommentatörerna här i Spanien =) men Argentina spelar mot Brasilien nu i natt =) | |
| patboone | 2008-06-19 03:23 | |
![]() | illiterate De var hånfulla i allmänhet och mot Anders Svensson i synnerhet. Gav väl igen för det där gamla frisparksmålet kan jag tänka. Hade dessutom mage att kalla Sverige för EM:s tristaste lag...:) Ballerina De spelar en alldeles utmärkt match just nu...skönt med lite konstfull fotboll som omväxling. :) | |
| elPatron - Ej medlem längre | 2008-06-19 03:28 | |
![]() | de va nån forumvärd här i början av tråden som skrev att typ bara Isaksson får godkänt idag, tsss pfft o bullshit, Isak får ta på sig 1a målet för han står ju för fan vid ena stolpen o lämnar hela målet öppet till höger om sig, pinsamt dåligt, pinsamt ALLA utom Zlatan som e den enda med godkänt. Han tog emot o levererade i princip på alla utsparkar o långpass som nådde honom, gjorde massa fina kvicka dribblingar o levererade pass o chans för andra som fan skänkte bort bollen till Ryssen. Låt aldrig Ljungberg, Henke eller de andra lama kamelerna få lov att ta på sig vår gulblå dress igen. Ngt straff ska dom ha för sin pissdåliga insats. Dålig, Sämre Sveriges Fotbollslandslag (Utom Zlatan). O lagerbäck som inte har vett att ta ut rätt lag eller byta i tid. AVGÅÅÅ | |
| Maybach | 2008-06-19 03:29 | |
![]() | Ballerina Klart man ska skylla mycket på Lagerbäck. Han är trots allt ansvarig för vilka som spelar, t ex anser jag det vara tjänstefel att bänka Sebastian Larsson. Och att ta in Allbäck med 12 (TOLV!!) minuter kvar och tro att han ska hinna göra två mål är ju bara bisarrt. Vad fan tror han? | |
| illiterate - Ej medlem längre | 2008-06-19 04:03 | |
![]() | Egentligen är det inte Lagerbäcks fel heller, utan han är ju som han är. Den som kan klandras är den som tillsatte Lagerbäck, som ju uppenbarligen inte är rätt man för jobbet. Men å andra sidan är nog denne också tillsatt av någon annan. När allt kommer omkring är det nog Adam och Eva som bär skulden till alltihop tror jag. Fast de existerade ju inte av egen vilja heller, utan blev skapade av Gud, så egentligen kan vi klandra honom. | |
| patboone | 2008-06-19 04:07 | |
![]() | Inte var det Gud som skapade ryssarna inte... | |
| illiterate - Ej medlem längre | 2008-06-19 04:10 | |
![]() | Nej självklart inte, det var Satan. | |
| patboone | 2008-06-19 04:15 | |
![]() | Ibland tror jag att det var han som tillsatte Lagrell också... | |
| Karincx - Ej medlem längre | 2008-06-19 07:41 | |
![]() | Ja, Lagerbäck borde avgå. Man ser ett tydligt mönster i vårt lag under senare år. Lagerbäck är entusiasmerande som en träbit. Som i alla jobb får man mer energi när det är roligt (alfa och omega i en sport där man gör av med mkt energi). Visioner och långsiktigt roligare träning är nödvändigt. För att hålla energin uppe - och givetvis för att göra mål - krävs det att vårt lag har mer boll och inte spelar så mkt defensivt. Laget borde ha återkommande, kul dribblingstävlingar och öva mer på snabbheten i fotarbetet. Där kommer också mer konditionsträning och fintträning (ja, du läste rätt) in. Det behövs för snabba kontringar och för att överrumpla motståndarna överlag. Som ett litet komplement bör hela laget träna reaktionsträning - det är ju uppenbart att man kan göra det. Sammantaget ger det laget mer mål, bättre självförtroende och roligare fotboll. | |
| stefanf | 2008-06-19 08:18 | |
![]() | Lagerbäck är vår mest framgångsrike förbundskapten i modern tid och han kommer naturligtvis inte att avgå innan kontraktstiden är slut. Ge honom chansen att påbörja något nytt att lämna över till sin efterträdare efter VM-kvalet 2010. Möjligen ska han avgå när det står helt klart att vi inte kvalificerat oss och ge efterträdaren en lite mjukstart de sista matcherna i kvalet. Sett till spelarmaterial är det ett helt obegripligt facit att Sverige lyckats kvalificera sig till varenda mästerskap. Vi pratar gärna om våra "fantastiska" spelare men sett till spelarna i vår trupp är vi bara marginellt bättre än de sämsta (andra) sämsta lagen i EM. Det är rätt många som verkar tro att det räcker att vara en toppspelare för att man ska kunna lyfta landslaget men nästan alla nationer har ju toppspelare som inte levererar/presterar - något som inte är något problem eftersom de då har _andra_ toppspelare som går in och tar över taktpinnen. Det har Sverige aldrig haft råd med. Att med Sveriges utgångsläge gå till mästerskap efter mästerskap - och sedan gå vidare från gruppspelet hälften av gångerna, ibland med lite mersmak.. Vad mer ska vi förvänta oss? | |
| RITAD | 2008-06-19 08:45 | |
![]() | Den enda som hade lite kämparvilja var Ljungberg, de andra spelade som det var dom likgiltigt PINSAMT. | |
| Palini | 2008-06-19 09:02 | |
![]() | Det enda som är pinsamt är bruket av ord som "pinsamt", "fiasko", "skandal" etc, i det här läget. Vi får stryk av ett klart bättre lag. Det är sånt som händer hela tiden i sportvärlden. Nån vinner, nån förlorar. | |
| maariia | 2008-06-19 09:06 | |
![]() | Det är lustigt att nu när vi åkt ur EM så kommer det, avgå Lagerbäck. Skulle vi gjort succé ja då hade tongångarna troligen vart lite annorlunda. Men han har ju suttit länge nu och jag tror att han kommer att sluta snart och detta oavsett resultat i detta EM. Jag tror att längre fram att Ljungberg kanske skulle kunna bli aktuell för posten. Vad tror ni om det? | |
| Dyslekso | 2008-06-19 09:09 | |
![]() | Man fick ju vibbar av gamla Sovjet-ishockeyn av ryssarnas spel igår. Klapp-klapp-spel där de nästan passade sig hela vägen in i mål. Läskigt. | |
| Miss_jk | 2008-06-19 09:11 | |
![]() | Ja, det är väl klart att tongångarna hade vart annorlunda om vi gjort en grym match och gått vidare. Inte ett dugg konstigt. Nu gjorde vi inte det och Lagerbäck gjorde inte särskilt mycket åt det. Spela med en fyrbackslinje när man ligger under med två bollar är inte helt hundra. Byta in Allbäck med bara några minuter kvar är inte heller helt hundra. Att inte utnyttja våra tre byten när hela laget ser ut att vilja gå och lägga sig redan efter 20 minuter är inte heller helt hundra. Nej, jag tycker nog att han har gjort sitt för detta landslag nu. | |
| Liga - Ej medlem längre | 2008-06-19 09:15 | |
![]() | Dom som är dåliga ska avgå dom som är bättre stannar! | |