Spelrum
| Giraffen | 42 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 22 |
| Inloggade | 64 |
Mobilspel
| Pågående | 19 772 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| _Robban_ - Ej medlem längre | 2008-07-02 21:00 | |
![]() | Bästa sättet att komma i säng i rättan tid är att icke logga in på detta forum ;-P *poff* | |
| _Candid - Ej medlem längre | 2008-07-02 21:01 | |
![]() | Ja, kära hjärtans, nu har jag fastnat här igen =) | |
| _Robban_ - Ej medlem längre | 2008-07-02 21:04 | |
![]() | Smile, you´re on _Candid Camera. *hihi* ;-) Godnatt nu för böveln! Kram! | |
| _Candid - Ej medlem längre | 2008-07-02 21:05 | |
![]() | Ja, låt inte mig hålla dig uppe =) *ler* | |
| trashone - Ej medlem längre | 2008-07-02 21:06 | |
![]() | _robban_: *smitta ner med slick* | |
| illiterate - Ej medlem längre | 2008-07-02 21:08 | |
![]() | Jag brukar ibland gå upp och börja träna med hantlar innan jag vaknar till. Det sätter också fart på hjärtat, och dessutom är man inte medveten om att man tränar nästan. Sen när man vaknar till tycker man att man ser fantastiskt snygg ut också, och då är den dagen räddad. | |
| _Candid - Ej medlem längre | 2008-07-07 17:16 | |
![]() | *Suck*, nu har lillebrorsan rest hem och jag har inte längre det kära besväret att försöka väcka någon ur en komalik sömn på förmiddagen! Tror som sagt att jag ska skaffa honom en bättre väckarklocka, och just nu står valet mellan den flygande klockan som trashone tipsade om och en jag hittade som ser till att väcka en när man är som mest lättväckt i sömncykeln, vilket också borde medföra att man vaknar på ett bättre humör än när man sover som djupast ;-) www.prylguiden.se/de...t1 551.aspx är ett exempel jag hittade. | |
| illiterate - Ej medlem längre | 2008-07-07 17:18 | |
![]() | Enligt ett test som jag såg på TV8 för några månader sedan så var denna bäst: manolo.se/wp-content...-l ight.jpg | |
| _Candid - Ej medlem längre | 2008-07-07 17:25 | |
![]() | Synd att det inte står något fakta om den ;) Lutar åt någon av de två jag nämnt, de var kul och lite udda! | |
| illiterate - Ej medlem längre | 2008-07-07 17:45 | |
![]() | Om man är smart kan man nog lista ut vad den heter i alla fall, och kanske hitta fakta. ;) | |
| _Candid - Ej medlem längre | 2008-07-07 17:47 | |
![]() | Ja, det har du rätt i, ska göra så, tack för tipset =) | |
| illiterate - Ej medlem längre | 2008-07-07 17:47 | |
![]() | Oj, hjälp, jag tror jag beskrev mig själv och mitt agerande. manolo.se/2007/12/04...ra tt-sida/ | |
| LadyZara | 2008-07-07 17:49 | |
![]() | Att vakna på beställning är det svåraste jag vet. Ställer tre larm på mobilen, ett på hemtelefonen och ställer även in datorn på att börja spela musik. Inget av larmen står intill sängen. Problemet är att jag antingen inte vaknar av något av dem eller så går jag i sömnen och stänger av larmen på natten (ja, jag går i sömnen. Har även gått ut ur lägenheten). Har provat med att folk ringer och väcker mig och pratar en stund med mig också, men jag är en jävel på att prata i sömnen och låta vaken. Ingen av dessa förklaringar är dock hållbara för min chef. Vissa nätter låter jag helt bli att sova för att jag inte ska kunna försova mig. Men det är inte så hållbart i längden. Kanske är det dags att skaffa sig lite problem, då brukar jag ha lättare att vakna. | |
| _Candid - Ej medlem längre | 2008-07-07 17:59 | |
![]() | Hihi LadySara, roligt det lät att du till och med kan prata i telefon i sömnen =D Jag har bara lyckats mumla något obegripligt ibland i sömnen, efter vad jag hört! Illiterate, klockan verkar faktiskt riktigt häftig =) gradvis starkare belysning och olika ringsignaler med bland annat fågelkvitter. Att man vaknar gradvis och hinner producera energihormoner låter genialiskt, hoppas att den även funkar på de med riktigt djup sömn! | |
| illiterate - Ej medlem längre | 2008-07-07 18:01 | |
![]() | Ja, den låter rätt bra. Men det där med fågelkvitter vet jag inte. Jag har lärt mig att hata det efter att alla börjat med väckarklockor som låter som fåglar. Numera är jag till och med fågelhatare bara för att jag lärt mig associera fågelkvitter med för tidigt uppvaknande. En timer och en stark lampa kan vara en billigare investering, om det funkar. | |
| LadyZara | 2008-07-07 18:27 | |
![]() | Timergrejen kom jag också att tänka på. Ska genast cykla ner till kjell & co och införskaffa en sådan, har nämligen en idealisk gameldags operationslampa över sängen som kanske kan väcka även en sådan som mig. Återkommer med resultatet imorgon ;). | |
| _Candid - Ej medlem längre | 2008-07-07 18:32 | |
![]() | Oh, ok, ska bli spännande att höra om det funkade bra :D | |
| Silverin - Ej medlem längre | 2008-07-07 18:33 | |
![]() | illi, det e bara att vänta ut tiden. Bli gammal (som jag) o helt plötsligt e man uppe INNAN tuppen, vare sig det e vardag/helg eller tomt på "things to do". Helt sjukt, hade nån nämnt det för ett par år sen hade jag tvärnekat till att jag nånsin skulle bli annat än nattmänniska. Fram tills dess e det en pina o inget hjälper. Något man bara MÅSTE göra, tyvärr. | |
| _Candid - Ej medlem längre | 2008-07-07 18:49 | |
![]() | Skönt att det blir enklare att ta sig upp i och med att man blir äldre Silverin ;) Själv har jag inte lätt att bara hoppa upp bums på morgonen, så det är tur att det finns smarta uppfinningar att tillgå också när man tenderar att vara en som istället somnar om och är rejält svår att väcka! | |