Spelrum
| Giraffen | 42 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 21 |
| Inloggade | 63 |
Mobilspel
| Pågående | 19 772 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| PmsKossa - Ej medlem längre | 2008-07-07 11:48 | |
![]() | Lycka måste vara att banta hela sitt liv, nå sin drömvikt och sen dö? (fidelio=söt som satan) | |
| Candee | 2008-07-07 12:41 | |
![]() | Jag måste hålla med grönögas första inlägg(orkar inte läsa hela tråden) och tror fullt ut på att man mår bättre om man lyckas bli av med sina kilon. Det jag reagerat emot tidigare har dock inte varit själva diskussionen kring detta utan respektlösa kommentarer om överviktiga, som är helt onödiga i sammanhanget. Och alla förklaringar om vad man bör göra för att gå ner i vikt..jag tror de flesta överviktiga vet det redan utan att behöva alla dessa råd och "omtanke". Allt ska kunna diskuteras men man behöver inte vara respektlös för det. Jag undrar hur många som skulle diskutera på den nivån som diskuterats här i forumen med överviktiga vid samma bord..? Nej, irl så brukar man bemöta människor med respekt..varför inte i forum? | |
| babybaby - Ej medlem längre | 2008-07-07 12:44 | |
![]() | Så du känner Peter Harryson fidelio? Eftersom du utgår från att han är lycklig. Har hört otaliga intervjuer med honom däremot där han gnäller över sin fetma! | |
| Damage | 2008-07-07 12:56 | |
![]() | Bra skrivet candee. | |
| Candee | 2008-07-07 12:58 | |
![]() | Men gnälla kan man ju göra även om man inte är olycklig babybaby..många överviktiga har ju tendens att gnälla på sina kilon precis som någon annan kan gnälla på något annat när det gäller sig själv och sitt utseende. Att vara olycklig är väl något helt annat..då mår man inte bra enligt mig. Och Peter Harryson ter sig då inte vara en person som är olycklig iaf..han verkar ganska nöjd med livet. Men du kanske känner honom så pass bra att du kan avgöra om han är lycklig eller olycklig babyb..?? Eller du kanske tycker överlag att allal överviktiga människor är automatiskt olyckliga? | |
| trashone - Ej medlem längre | 2008-07-07 13:04 | |
![]() | Jag har en teori. Fetmahatarna som påpekar (gnäller) i all välmening enligt de själva har en dold agenda. Deras mål är inte alls som de säger att "hjälpa" feta må bättre utan att helt enkelt hetsa dem till döds. hur döden sker är inte relevant, ett uppjagat hjärta som slutar slå eller påkörd av tåget, same shit. För det blir i billigare i längden än bantningsåtgärder, gnällandet i all välmening gäller ju välmeningen för dem själva. Mer vårdpengar för dem sen ;) Hmm måste ha mer kaffe tror jag hehe. | |
| Candee | 2008-07-07 13:05 | |
![]() | Hehe..! | |
| babybaby - Ej medlem längre | 2008-07-07 13:07 | |
![]() | Jag tror inte på något sett att alla överviktiga är olyckliga. Tycker bara att många av dessa trådar spårar ur när man hela tiden försöker försvara sin övervikt som om det vore nåt som de verkligen är nöjda med och lagt ner ett gediget arbete på att uppnå!! Att bli fet är ett missbruk som många andra missbruk. Man äter för mycket helt enkelt. Och som alla borde veta så mår inte kroppen bra av övervikt. Tror inte heller att det gynnar ens självförtroende. Men jag är givetvis övertygad om att det inte är ett lätt arbete att kämpa emot sin övervikt. Och jag beundrar de människor som klarar att gå ner i vikt. Lika mycket som jag beundrar andra missbrukare som lyckas sluta med sitt missbruk. Och för att förtydliga så är jag en sån person som slåss mot kilona och har så gjort hela mitt liv! Men jag vägrar sätta mej på rumpan och godta min övervikt!! Men sluta snälla att försvara den!! | |
| trashone - Ej medlem längre | 2008-07-07 13:08 | |
![]() | Sluta säg att vi skall sluta att försvara den!! | |
| babybaby - Ej medlem längre | 2008-07-07 13:11 | |
![]() | trashone?? Menar du på fullaste allvar att du kan försvara en övervikt? Tycker du att alkoholister och knarkare också ska försvara sitt beroende?? | |
| trashone - Ej medlem längre | 2008-07-07 13:14 | |
![]() | All övervikt är inte pga matberoende. Finns trådar om det där sånt debatteras. Testa vidga ditt sinne, ha din åsikt med låt andra tycka annat. Skrika här om vad du tycker dittan o dattan låter så onödigt. Och sluta kräv att alla skall tycka som du. | |
| babybaby - Ej medlem längre | 2008-07-07 13:18 | |
![]() | Men alla ska tydligen tycka som du?! Och som jag också har skrivit så pratar jag inte om personer som blivit överviktiga av sjukdom eller medicinering. Utan om de andra typ 95% som ätit sig till sin fetma! Men fortsätt att lev i din bubbla. Bara du mår bra och är lycklig så kan du ju skita i hur din kropp mår. | |
| Candee | 2008-07-07 13:18 | |
![]() | Om du läser några trådar tidigare så är det just det här jag menar babybaby. Jag tror nog de flesta överviktiga vet redan det du återigen tar upp. Varför kan du inte bara varva ner lite och ta det lugnt istället för att gräva upp det som redan, enligt mig iaf, diskuterats sönder och samman här inne. Måste man älta om samma sak hela tiden. Det är jätteduktigt av dit att kämpa och jag tycker oxå att de som lyckas är värda en eloge. Men bara för att jag tycker att man inte alltid visar den respekt man borde i forum har väl inget med att göra att jag försvarar övervikt? Däremot så gör jag ingen skillnad på människor beroendes på deras vikt. Övervikt behöver heller automatiskt inte betyda att man är sjuk eller mår dåligt psykiskt. Och jag kan även säga att jag kämpar med min övervikt men jag har inget behov att basunera ut det och älta om det i forum eller framhäva hur viktigt det är för andra överviktiga. Du borde väl själv som överviktig inse att även andra överviktiga vet det här redan baybaby? | |
| Candee | 2008-07-07 13:19 | |
![]() | dit=dig | |
| trashone - Ej medlem längre | 2008-07-07 13:19 | |
![]() | babybaby: Ja, jag är bäst. Lär dig det och kom tillbaka sen. | |
| babybaby - Ej medlem längre | 2008-07-07 13:22 | |
![]() | Men vad är det vi diskuterar i den här tråden då Candee?? Vad jag förstod av TS så är det just det som jag tar upp som diskuteras. Att man sticker huvudet i sanden och försvarar sin övervikt! Visste inte att det här var en tråd där vi skulle snällt klappa alla överviktiga medhårs! | |
| Candee | 2008-07-07 13:22 | |
![]() | Hehe..du får mig att dra på smilbanden iaf trashone..;) | |
| trashone - Ej medlem längre | 2008-07-07 13:23 | |
![]() | Hehe well skall ut och leka med svetsen. | |
| Candee | 2008-07-07 13:27 | |
![]() | Man kan diskutera övervikt och ändå visa respekten som hör till. Du som många andra kämpar med sin övervikt. Men om någon säger emot dig så är det direkt att man försvarar övervikt?? Du behöver inte klappa någoh medhårs babybaby..men kräv heller inte att andra ska hålla tyst när de vill ta fram sin åsiketer i forum. Jag tog fram min sida ur saken och tycker den är en viktig aspekt i det hela. Att man ska kunna diskutera på en nivå där man bemöter andra med RESPEKT för att ha en givande diskussion? Tycker inte du att det är en förutsättning för att nå fram till andra? | |
| babybaby - Ej medlem längre | 2008-07-07 13:30 | |
![]() | På vilket vis har jag inte visat RESPEKT? Har jag verkligen sagt något som är så kränkande? Eller är det så att man som överviktig känner sig lite mer påhoppad? Om jag nu är respektlös så är jag ju det även mot mej själv i så fall. Eftersom jag också sliter med mina kilon. | |