Spelrum
| Giraffen | 43 |
| Krokodilen | 2 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 2 |
| Grisen Böjningslistan | 19 |
| Inloggade | 66 |
Mobilspel
| Pågående | 19 105 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| asboi | 2008-07-14 22:47 | |
![]() | . | |
| rebellion | 2008-07-14 22:48 | |
![]() | illi: Lite sant kanske. Men man är kanske så mycket slav som man gör sig? Jag VILL bo i en lägenhet, jag VILL äga en bil osv... Därför måste jag betala mina räkningar och det är mitt val. Om man vill vara fri kan man ju alltid bo under en bro och tigga växelpengar av förslavade akademiker. | |
| DILLIGAFF - Ej medlem längre | 2008-07-14 22:50 | |
![]() | det där med 270".. helt klart rimligt, tror inte att folk förstår vilket arbete som läggs ner av de flesta höga chefer. du är aldrig ledig (semester förstås), lätt 60-80 timmarsveckor. du försakar därmed en rad olika saker som fritid, familj etc - klart man ska ha bra betalt. | |
| illiterate - Ej medlem längre | 2008-07-14 22:51 | |
![]() | Ja det är sant, men vill du egentligen bo i en lägenhet? Eller är det bara något du finner dig i? Själv skulle jag mycket hellre bo i en herrgård med pool på taket och solterrass osv. Men sådant får man inte genom hederligt arbete, utan genom att spotta lite i en mikrofon, alternativt se snygg ut och kunna sparka på en boll. | |
| rebellion | 2008-07-14 22:53 | |
![]() | Jag nöjer mig ok. =) Jag har accepterat att jag inte kommer att bli nya Britney och på det viset tjäna miljoner. SOm mina förutsättningar är nu så VILL jag bo i en lägenhet. Eller kanske möjligtvis i ett hus, men det får bli ett senare projekt helt enkelt. | |
| mammmaMU | 2008-07-14 22:54 | |
![]() | till er som funderar på uniflex: dom är bra :) jag har tre jobb, uniflex, reklambyrå och ikea. ikea betalar sämst och uniflex bäst. men egentligen spelar det ingen roll så länge man trivs & inte har en skamlig lön, tycker jag. | |
| illiterate - Ej medlem längre | 2008-07-14 22:54 | |
![]() | Jag förstår. :) Men hade du inte haft någon inkomst hade du kanske varit mer motiverad att lära dig sjunga lika bra (lol) som Brittan. Då kunde på ett år ha tjänat 100 gånger mer än du med hederligt arbete tjänar på en livstid. | |
| bennyboll - Ej medlem längre | 2008-07-14 22:55 | |
![]() | Vet att uniflex är bra eftersom min ene son började där efter gymnasiet och fick fast anställning på ett bra företag efter 6 månader... | |
| Imbattibile - Ej medlem längre | 2008-07-14 22:56 | |
![]() | 270 000:-/månad låter lagom | |
| rebellion | 2008-07-14 22:58 | |
![]() | Ja, du kanske har rätt. Jag borde inte "nöja mig", jag borde ta sånglektioner och köpa dyrare smink. Problemet blir då hur jag ska kunna betala sånglektionerna (som jag misstänker kommer väldigt många) och det dyra sminket. | |
| illiterate - Ej medlem längre | 2008-07-14 22:59 | |
![]() | Det är där banklån kommer in i bilden. :) | |
| rebellion | 2008-07-14 23:01 | |
![]() | Du är så vis. | |
| stefanf | 2008-07-14 23:03 | |
![]() | Nästan alla yrkesgrupper tjänar tydligen för lite. Vilka tjänar för mycket då? (förutom alla odugliga direktörer som inte lyfter ett finger men av någon anledning betalas astronomiska summor av ägare som inte kan värdera pengar och arbetsinsatser) Hur ska ett perfekt lönesystem se ut? Vad ska värderas? Hur? Kanske skulle man ha en typ av telefonomröstning á la schlagerfestivalen där folk får tycka till om vilka jobb som är viktigast och förtjänar mest lön? Nej, naturligtvis har illiterate helt rätt i att det är marknaden som avgör. Om du väljer att göra ett arbete för en viss lön så har du precis rätt lön. Inte ett öre för lite (men möjligen lite för mycket..). Byt jobb, flytta till Norge, byt arbetsgivare - eller var kvar. Väljer man att stanna trots att man _egentligen_ inte är nöjd med lönen så värderar man väl helt enkelt andra faktorer högre än lön.. | |
| Mirr | 2008-07-14 23:04 | |
![]() | Jag vet att det är svårt att jämföra yrkens vikt i lön. Men vill vi (samhället) att folk ska högskoleutbilda sig så måste man få ngt för det senare i lönekuvertet eller få studielön under tiden. Vilket är rimligast. Dessutom måste jobb där man arbetar med människor uppgraderas, alla kan inte vara chefer eller jobba med döda ting. | |
| bennyboll - Ej medlem längre | 2008-07-14 23:06 | |
![]() | Att jobba i Norge har många kolleger till mej gjort, både uskor o syrror! Tjänar pengar som gräs, men så kostar det att leva i Norge också, det får man inte glömma... | |
| asboi | 2008-07-14 23:07 | |
![]() | därför bor man på gränsen | |
| illiterate - Ej medlem längre | 2008-07-14 23:08 | |
![]() | Det kostar väl att bo i Sverige också? Min kompis flyttar till Norge nu, och efter alla kostnader för mat och boende etc kommer han ha över 5000 kr mer i månaden jämfört med i Sverige. | |
| bennyboll - Ej medlem längre | 2008-07-14 23:08 | |
![]() | tänkte inte på det asboi... | |
| illiterate - Ej medlem längre | 2008-07-14 23:09 | |
![]() | (efter skatt) | |
| mamman - Ej medlem längre | 2008-07-14 23:10 | |
![]() | illi. Har man barn får man mer pengar om man är hemma med dom, men ska man ha dom på "barnehage" kostar det multum. Ungefär 4-5000:-/månad och då får dom inte lunch.... | |