Spelrum
Giraffen31
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
3
Grisen
Böjningslistan
25
Inloggade59
Mobilspel
Pågående19 610

Forumkategorier

Användare Inlägg  
The_Viking2008-07-22 23:34
Antal inlägg: 750

Jag drar inte alla över en kant, självklart så finns det uppfödare som vill ändra standarden men dom blir ju tystade och utfrysna om dom sätter sig upp mot vissa personer.

SaraAras2008-07-22 23:34
Antal inlägg: 222

Problemet är att rasstandarden är vriden, god natt vänner!

trashone - Ej medlem längre2008-07-22 23:35
Antal inlägg: 18678

Vissa?

trashone - Ej medlem längre2008-07-22 23:35
Antal inlägg: 18678

Snälla läs en rasstandard först.

Scattered2008-07-23 17:44
Antal inlägg: 17

Mr_Ardbeg 2008-07-22 22:27
"Jag såg en powder puff på mentalbeskrivning och den hade stora problem att ta sig banan runt - på grund av blåbärsriset...Men det kanske overallen som satt åt för tätt? Det jag ville förmedla var att vill man ut och gå långa skogspromenader i terrängen så är kanske en golden eller nån större hund att föredra. Men på klippta gräsmattor tar sig säkert puffen fram, jag misstror er inte.

Angående aggressiviteten så har jag sett ett par puffar hugga efter händerna på folk vid skilda tillfällen. Mig veterligen så brukar inte de schäfrar jag känner göra så mot folk de inte känner. Om så hade hänt hade de nog fått lämna jordelivet. Men det var ju bara en personlig uppfattning. Det finns ju andra dvärghundsraser som också är pigga på använda tänderna, inte bara puffarna... "

Golden.. usch. Får rysningar bara jag tänker på den hundrasen...
Dom kan vara ganska pigga på att bitas dom oxå. En av få hundraser som hugger utan att visa någon arg tendens innan. Mycket få människor som vet!

Och karpa! Jag tar med mina små nakenfisar ut i skogen varenda dag. Ju snårigare, stenigare och hoppigare terräng, desto roligare tycker dom att det är! :) Så jag vet inte riktigt vad för tråkiga erfarenheter Mr_Ardbeg har. Verkar vara en man i sina bästa år som dras till dom "arbetande, vanliga" hundarna, vill säga Golden, Labrador och Schäfer. Dom gillar oftast inte lite annorlunda hundar, så man ska nog inte läsa så noga. Hm.. Min åsikt, den står jag för. Tråkigt, men sant.

Visar sida: 1 2 3 4 5
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?