Spelrum
Giraffen8
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
0
Inloggade8
Mobilspel
Pågående19 591

Forumkategorier

Användare Inlägg  
Jättetrevlig - Ej medlem längre2008-07-24 09:55
Antal inlägg: 559

ni är värda allt beröm. vete fan vad jag skulle ta mig till om jag inte fick min dagliga betados.:)

y not2008-07-24 10:00
Antal inlägg: 9014

som nån skrivit tidigare så uppstod Betapet som ett betalfritt alternativ till en annan scrabbelsajt som blev betalsajt och med det förlorade mer än 90 % av sin spelverksamhet.
Betapet är dessutom ett aktiebolag som bedrivs vinstmässigt med reklamintäkter. Hur de adminsitrerar sit arbete är helt och hållet upp till dem.
Vad gäller deras admins så finns det väl både gott och ont att säga om dem, mest gott faktiskt, men som E Solu tar upp, skall man betala för censorer. Dessutom är det några som verkar överarbeta sin censureringsroll och andra som har svårt att skilja sin roll som privatperson i forumet från sin administrerande roll. Och om man inte själv betalar för sådant är det lättare att ha överinseende, men frivilliga bidrag är ju aldrig fel för att visa sin uppskattning. Jag funderar därför allvarligt att betala 20 kronor till lösviktsgodis åt BK som är en av de två admins jag verkligen högaktar för sitt kunnande och sin säkerhet när de skall gå in. Den andra är vulcan som också gärna får sätta ut sitt lösviktsgodiskonto.

sjutusan2008-07-24 10:58
Antal inlägg: 824

Sylvia; det där var en av de finare trådarna jag känner till. Man riktigt känner hur spänningen byggs upp för att kulminera ut i en jättelik snel-hest-explosion som får vem som helst att få fyradagarsfrossa av lycka. Mer såna.

Jag uppskattar värdarnas jobb, tycker oftast dom har rätt, men skulle inte pröjsa.

Kubrick2008-07-24 11:04
Antal inlägg: 1

Det finns spelvärdar med vett, men det finns också sådana som agerar godtyckligt; stänger av människor utan anledning för att de själva känner sig kränkta osv. Det är inte okej. Jag ger noll kramar till spelvärdar som kategori, men många kramar till människor med en naturlig känsla för rätt och fel.

SylviaPlath - Ej medlem längre2008-07-24 11:09
Antal inlägg: 31064

Kubrick, håller helt med. Kanske för att jag är du och tvärtom.

Tack, Sjutusan! Låt oss snel hest-explodera!

tilduskan - Ej medlem längre2008-07-24 11:24
Antal inlägg: 1208

y not med tanke på alla trådar om fetma här inne så är väll det betalningssättet rätt grymt även om det har en god tanke bakom??

jag gillar många övervakare och tycker många är värda stor respekt och kramar för att de ställer upp, och jag högaktar verkligen en del .

men lön vet jag inte om jag går med på. lön ska betalas efter handling och eftersom handlingarna inte alltid behövs göras (som tur är) så verkar det lite överdrivet att betala alla som råkar ha ett + o lite färg på sig.

som sagt jag gillar och respekterar många övervakare de är mina vänner. MEN ibland så känns det som om de upphöjs till något förmer än vanliga spelare även när de inte gör något och det tycker jag inte längre att de är, de är som vem som helst av oss andra och jag vill inte betala till dem däremot om själva sajten i sig mot förmodan skulle behöva sponsring för att fortsätta så skulle jag gladeligen ställa upp.

äsch ge dem en beta tröja från shopen så blir de glada å nöjda o kan sprida reklam samtidigt!

Hedenstierna2008-07-24 11:25
Antal inlägg: 530

Ja, man kan tas ifrån sitt 'övervakarskap'. Har själv vart övervakare, en en dag när jag logga in så var jag inte det, utan att nån sa det till mig eller nåt =)

_Candid - Ej medlem längre2008-07-24 11:31
Antal inlägg: 2602

Pengar mottages inte av principiella själ, då jag hoppas att den här sidan ska fortsätta att vara en gratis-sida.
Men kramarna tar jag emot med glädje och sätter ingående in dem på mitt självkänslekonto :D
Lovar också att returnera dem till er vid tillfälle, och försöka att uppfylla den uppgift som det faktiskt redan är lön nog att ha blivit anförtrodd.

E-B - Ej medlem längre2008-07-24 11:36
Antal inlägg: 87

Tilduskan har rätt,, vissa värdar gör ett otroligt jobb och finns alltid där, andra loggar ut om man ställer dom en fråga eller ber om hjälp.

De som är värda min ros och kram vet om det till de andra kan jag ge en tistel..

E-B

Imbattibile - Ej medlem längre2008-07-24 12:01
Antal inlägg: 1609

Dom som borde få betalt är väl knappast spelvärdarna utan isf administratörerna. Det är inte så avancerat att skriva *Flyttad från frågor* några gånger om dagen.

trashone - Ej medlem längre2008-07-24 12:03
Antal inlägg: 18678

Synd på att så många värdar som finns och så få som syns. Men är anti lön. Då krävs det att de får någon utbildning iom att de nu dömer så olika.

andraideal - Spelvärd/Forumvärd2008-07-24 12:04
Antal inlägg: 3298

Instämmer med Mouche ;)

Mouche - Administratör2008-07-24 13:21
Antal inlägg: 24193

Sen blir det Bahamas ett par veckor andraideal.

Hmm...eller så blir det en enkelbiljett med buss till Borås (kostar ca 50-lappen tror jag) ... =)

Mouche

Mårten2008-07-24 14:00
Antal inlägg: 2529

"Pengar mottages inte av principiella själ, då jag hoppas att den här sidan ska fortsätta att vara en gratis-sida."

Pengar mottages nog inte även av självbevarelsedrift-skäl. Scrabble är ett registrerat varumärke och hela Betapets affärsidé (ja, det är ett aktiebolag) är att profitera på ett annan företags varumärke. Risken att det företag som har rätten till produkten ser mellan fingrarna är givetvis större ju mindre pengar det parasiterande företaget drar in.

En annan faktor som jag tror spelar in är varken Mattel eller Hasbro har någon onlineversion av sitt spel och därför kanske i mindre usträckning ser online-kopior som konkurrenter än om dessa tryckt upp egna brädspel, och därför tolererar dessa så länge de inte är uppenbart vinstdrivna.

Jag läste något om att Mattel efter incidenten med Scrabolous på Facebook har skrivit kontrakt med Electroninc Arts om att lansera en officiell scrabblesajt. Min profetia är att den dagen den är klar kommer den stora köttyxan svingas mot alla nuvarande Scrabblesajter, Betapet såväl som Ordspel, ISC och så vidare.

y not2008-07-24 14:11

min nyfikenhet väcktes direkt.
Vilken icident? och vad är Scrabolous?

DennisPlz2008-07-24 14:13
Antal inlägg: 4031

Vad är Google? Yahoo? Altavista?

Mårten2008-07-24 14:13
Antal inlägg: 2529

En väldigt populär facebook-applikation (som exakt liknar Scrabble) som drog in $2500 i månaden på annonser och därmed väckte Mattels vrede.

y not2008-07-24 14:20

googlade på yahoo och fick 2 660 000 000 träffar
alta vista 25 900 000
scrabolous 1 190
yahooade på google och vick 4,470,000,000
alta vista 60,200,000
scrabulous 3,480,000
altavistade på google och fick 4400 000 000 träffar

y not2008-07-24 14:21

Tack, Mårten, skall bli intresssant att se om din profetia slår in eller om det går att ha kvar plagiat som betapet och ordspel?

mommesfrites - Ej medlem längre2008-07-24 17:32
Antal inlägg: 7605

Jaså, man får inte ha avgifter på sajten.
Då får jag väl stämma in i kramkalaset och hoppas att ni värdar får en fest iaf :)
Vi får väl gilla reklam då.

Visar sida: 1 2 3 4 5 6
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?