Spelrum
| Giraffen | 42 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 4 |
| Musen Böjningslistan | 2 |
| Grisen Böjningslistan | 34 |
| Inloggade | 82 |
Mobilspel
| Pågående | 19 636 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| DILLIGAFF - Ej medlem längre | 2008-07-25 01:23 | |
![]() | yog: ok, så rent teoretiskt skulle han kunna knulla dina vänner varje dag utan att du protesterar? | |
| kermis | 2008-07-25 01:24 | |
![]() | Jag är fortfarande förvirrad. Hur är det patriarkaliskt???? | |
| Yog Sothoth - Ej medlem längre | 2008-07-25 01:25 | |
![]() | DILLIGAFF: jag tror dig. Att du är liberal i övrigt, och det välkommnar jag med öppna armar. Förstår att det är en känslig fråga men den är värld att pilla i endå. | |
| Yog Sothoth - Ej medlem längre | 2008-07-25 01:25 | |
![]() | Rent teoretiskt, så ja | |
| Budalv - Ej medlem längre | 2008-07-25 01:25 | |
![]() | Yog Sothoth, du använder ordet "bedra". Är inte det lite väl alkaliskt? | |
| Yog Sothoth - Ej medlem längre | 2008-07-25 01:26 | |
![]() | Kermis hur är detta oklart? | |
| _abc_ | 2008-07-25 01:26 | |
![]() | "Visst kan jag förstå att människor skänner sig överkörda men den stoltheten får man svälja, för tänk om att man aldrig fick ta en kompis ex, du har många kompis och många ex och de desamma i en liten håla. Vem skulle du då få kn........a =D" Jag kan jämföra med vänner jag har som gillar att slåss. Jag säger inte upp bekantskapen pga denna ovälkomna egenskap. Men skulle en sådan vän slå mig oprovocerat, slå ut några tänder eller dylikt, ja då jävlar är inte jag kompis med honom något mer. Alltså, så länge de går på fotbollsmatcher och slår främlingar är jag fortfarande kompis med dem, när det är JAG som drabbas, som vän, då har "hederskodexen" inom detta överskridits. Det är bara så JAG funkar, du kanske har en annan åsikt om detta med Yog Sothoth. | |
| kaparen - Ej medlem längre | 2008-07-25 01:26 | |
![]() | Bor i en håla, har nätdejtat en massa trevliga storstadsmänniskor | |
| DILLIGAFF - Ej medlem längre | 2008-07-25 01:26 | |
![]() | yog: i praktiken då? när han avverkat samtliga dina vänner x antal ggr så drar han över din kvinnliga släkt i ett furiöst tempo.. | |
| krutmarie | 2008-07-25 01:27 | |
![]() | Yog, kan du inte skaffa dig nya vänner och sluta tramsa med andras ex eller dom med i dina ex, var bor du egentligen är det typ ett samhälle med 300 invånare blir det ju lite knepigt, men man kan ju flytta. | |
| kermis | 2008-07-25 01:27 | |
![]() | yog: det vore klart om du menade på att män bestämde att du inte fick knulla vilka du ville, men du säger "vänner". Då får jag inte ihop det. | |
| _abc_ | 2008-07-25 01:29 | |
![]() | Yog: Själv drar jag en mor, en syster och ett ex över samma kam. Ingen av dessa får mina vänner röra. Hur ställer du dig inför att din väninna börjar dejta din 25 år äldre pappa? Eller bara använder som KK? | |
| Yog Sothoth - Ej medlem längre | 2008-07-25 01:30 | |
![]() | alkaliskt? fattar inte ordet i det här sammanhanget ? =D | |
| DILLIGAFF - Ej medlem längre | 2008-07-25 01:31 | |
![]() | yog: vi tycker olika.. jag skulle personligen aldrig vara otrogen och jag skulle heller aldrig dra över en kompis flickvän, ex eller liknande (.. om jag nu inte fått frisedel). :) | |
| Yog Sothoth - Ej medlem längre | 2008-07-25 01:33 | |
![]() | kermis: Det är inte bara män som kan vara patriakaliska. Patriakalisk är ett begreppsbyggnad för att förklara oilka former av beteende som hiearktieserar både vår begrepsvärld likväl samhälle. | |
| kermis | 2008-07-25 01:35 | |
![]() | åh fan, då har de definierat om ordet sen jag sist diskuterade saken... vad är ett matriarkat då numera? | |
| Yog Sothoth - Ej medlem längre | 2008-07-25 01:37 | |
![]() | _abc_ det är klart att jag lever i din värld också. Jag skulle inte vilja att min sextio åriga farsa kn...ar mina 20åriga kompisar. Men för den delen behöver det inte det betyda att mina åsikter är ok. Jag är osäker på varför han nu igentligen inte skulle få göra det! Jag vill inte ha en åsikt bara för att ha den, bara för att det känns rätt. I nether think with my guts, pretty much the oppositte to Buch =D | |
| DILLIGAFF - Ej medlem längre | 2008-07-25 01:39 | |
![]() | börjar vika mig för yoggi nu, vacker tjej som använder "knulla" hela tiden.. i like! ;) | |
| Yog Sothoth - Ej medlem längre | 2008-07-25 01:41 | |
![]() | kermis: ja du har så rätt så. Men ett ord kan ha flera betydelser och tolkningar. Patriakat kan helt sonika betyda, mansherrskande som du helt rätt skriver. Men sedan har det en rad andra närbiliggande betydleser också =D Beakta bara ordet knulla, som så många skiver det fulla namnet på. Det kan betyda samlag Det kan betyda, stick och brinn Det kan betydad, du är ett pucko om man böjer ordet osv Do you follow =D | |
| _abc_ | 2008-07-25 01:42 | |
![]() | "Jag är osäker på varför han nu igentligen inte skulle få göra det!" Det är i större utsträckning min kompis som "inte får göra det" med min morsa, inte tvärtom. Jag avsäger vänskapen, hatar inte min morsa för det. Dubbelmoral kanske det kanske. Men det är kompisen som är en större idiot mot mig. "_abc_ det är klart att jag lever i din värld också. Jag skulle inte vilja att min sextio åriga farsa kn...ar mina 20åriga kompisar. Men för den delen behöver det inte det betyda att mina åsikter är ok." Kan du inte inse att folk som delar mina åsikter kring det här ämnet inte tycker att kompisen är en särskilt bra kompis om denne fixar ihop det med mitt ex, min mor, min syster, eller t o m kanske inte heller mitt krogragg? Och att denna åsikt ÄR ok? | |