Spelrum
| Giraffen | 13 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 1 |
| Grisen Böjningslistan | 5 |
| Inloggade | 19 |
Mobilspel
| Pågående | 19 623 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| E Solu - Ej medlem längre | 2008-07-30 19:53 | |
![]() | Och därmed går det varken att bevisa eller motbevisa huruvida evolutionen har något medvetande eller syfte. | |
| JennyB | 2008-07-30 19:54 | |
![]() | E Solu Det är ju tur att teknikutvecklingen nu har kompenserat för evoutionens bakteriespratt... ecx.images-amazon.co...AA 280_.jpg | |
| E Solu - Ej medlem längre | 2008-07-30 19:56 | |
![]() | Jag vet inte vad det där är för nåt, men jag litar på dig JennyB. | |
| E Solu - Ej medlem längre | 2008-07-30 19:56 | |
![]() | Men det är också sådana saker som dessa som vittnar om att evolutionen är medveten, och dessutom riktigt sadistisk. | |
| upa - Ej medlem längre | 2008-07-30 20:01 | |
![]() | Ok, det är ju lite tråkigt att låsa sig vid att det inte finns någon exakt definition av syfte eller medvetande. Hur som helst flyter gärna den religiösa tanken ihop med evolutionsteorin om man vill ge den ett medvetende som man inte vet vad det är men har ett syfte som resulterar sadism. | |
| E Solu - Ej medlem längre | 2008-07-30 20:03 | |
![]() | Men hur kan du påstå att evolutionen inte är medveten utan att veta vad medvetande är? | |
| E Solu - Ej medlem längre | 2008-07-30 20:06 | |
![]() | Skulle en amöba flyta runt i en mänsklig hjärna och studera neuronernas livscykler på uppdrag av Statistiska Amöbacentralbyraån skulle den förmodligen aldrig kunna hitta något tecken på att neuronernas utveckling styrdes av ett medvetande. (Trots det ändras neuronerans tillväxtmönster beroende på vilka tankar man tänker.) | |
| Nattravn - Ej medlem längre | 2008-07-30 20:07 | |
![]() | pwnfight | |
| upa - Ej medlem längre | 2008-07-30 20:09 | |
![]() | Evolutionsteorin är inte beroende av vare sig syfte eller medvetande och kan förklaras utan dessa begrepp. | |
| E Solu - Ej medlem längre | 2008-07-30 20:10 | |
![]() | Det kan neuronernas livscykler också. | |
| Basta - Ej medlem längre | 2008-07-30 20:12 | |
![]() | Om man har tagit emot en del stryk så gör det inte så ont längre. Så jag tror att smärtan sitter i rädslan. | |
| upa - Ej medlem längre | 2008-07-30 20:31 | |
![]() | Man kan ju ha fantomsmärtor också. | |
| E Solu - Ej medlem längre | 2008-07-30 20:34 | |
![]() | Vad är den vetenskapliga definitionen på Fantomen? Nej såna där bisarra uttalanden går jag inte med på. | |
| Budalv - Ej medlem längre | 2008-07-30 20:40 | |
![]() | "En annan sak som är lite förvirrande. Varför placerar man kroppens hetaste organ rent kärleksmässigt, precis intill kroppens avfallsstation? Det vore ungefär som att bygga en nattklubb precis bredvid en soptipp. Snacka om att skaparen måste ha lite humor." "Ja, vem det än var , så var måste det ha varit en arktitekt, sa arkitekten. Det syns ju på linjerna. Nej, sa konstnären, kvinnas linjer är inte gjorda med passare och linjal. De är mjuka och känslofulla och måste ha gjorts av en konstnär. Tyvärr, sa komunalarbetaren, ni har fel bägge två. Kvinna måste ha skapats av en kommunalarbetare, vem faan annars skulle anlägga ett avlopp precis bredvid en lekplats?" Obs, detta inlägg skall inte förväxlas med undertecknads åsikter, jag tar avstånd från sån där kvinnoförnedrande humor. | |
| Budalv - Ej medlem längre | 2008-07-30 20:42 | |
![]() | Det var alltså en kommunalarbetare som skapade människan. Och det verkar logiskt med tanke på att allt verkar syfta till att så många som möjligt skall bo/vistas ofta på institution. | |
| kaparen - Ej medlem längre | 2008-07-30 20:42 | |
![]() | Tur ändå att det är en liiten bit mellan de två, hade ju varit ett stort avlopp alltihopa annars.... | |
| Basta - Ej medlem längre | 2008-07-30 20:43 | |
![]() | Bakom var natklubb finns ett soprum. | |
| upa - Ej medlem längre | 2008-07-30 20:44 | |
![]() | Det beror ju på hur man ser på mänskligheten, då kan nog båda fungera som avlopp :) | |
| Budalv - Ej medlem längre | 2008-07-30 20:45 | |
![]() | :) | |
| E Solu - Ej medlem längre | 2008-07-30 20:48 | |
![]() | Frågan är hur evolutionen gjort för att placera saker på sina rätta ställen. Vid någon tidpunkt måste ju någon individ ha haft "lekplatsen" mitt i pannan t ex. | |