Spelrum
Giraffen33
Krokodilen2
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
1
Grisen
Böjningslistan
27
Inloggade63
Mobilspel
Pågående19 691

Forumkategorier

Användare Inlägg  
nina_nilsson2008-08-04 17:38
Antal inlägg: 30

Ni som säger att ni har rättighet att festa borde nog se över era skyldigheter...

bitteberg2008-08-04 17:43
Antal inlägg: 180

jag tycker man får acceptera att det låter 'lite' när man bor i lägenhet...fest måste man ju få ha ,man kan ju tänka på att inte dra ut på tiden på småtimmarna... ungdommar har ju inte råd köpa ett hus och dom måste ju oxå få höras....är det så att man störs så mycket av grannarna då kan ju den personen bo i hus....för i lägenheter finns alla de slags människor som sysslar med olika saker....är det inte fester så är det barnskrik,vuxengräl,missb rukare,högljudda personer,musiker mm listan kan bli lång....

illiterate - Ej medlem längre2008-08-04 17:44
Antal inlägg: 6521

Ska man festa så går man till en festlokal.

Ille

fnittermajan - Ej medlem längre2008-08-04 17:44
Antal inlägg: 26

Snälla rara IcaPika, ge inte cocacola åt din treåring. :( (nu gråter jag nästan) Cocacola är bland det giftigaste du kan ge åt ett barn (om man nu inte talar om ytterligheter, som alkohol tex i detta sammanhang). Barn ska släcka törsten med vatten, och vill man ge något festligare åt barnen ibland så mixa en god smoothie med rena bär, banan och jogurt tillexempel (utan socker). Eller varför inte smaksatt vatten. En tillbringare vatten med gurkskivor, eller jordgubbar, eller apelsinskivor mm är gott och även vackert för ögat....Barn tilltalas ofta av det estetiskt vackra....

bitteberg2008-08-04 17:47
Antal inlägg: 180

ja ska man anordna en stor fest bör man vara i lokal....men nog ska man kunna festa innan man går på krogen någon gång....tycker jag iallafall

illiterate - Ej medlem längre2008-08-04 17:51
Antal inlägg: 6521

Det är då väldigt vad vissa här i västerlandet är bortskämda. Först festa och SEN gå på krogen? Det är ju ungefär som att äta innan man äter middag. Någon måtta får det vara på detta förfallna gluttonska samhälle. Klockan 21 ska man sova så att man hinner upp till soluppgången.

fnittermajan - Ej medlem längre2008-08-04 18:03

Hehheeeee illiterate. :)) Vad gör du då vid dina tidiga soluppgångar? - och bor du norröver så blir dina soluppgångar dessutom väldigt, vädigt tidiga just nu....

Tommy 19792008-08-04 18:24
Antal inlägg: 1191

Jag reagerar mest på grannens beteende. Det finns ingen anledning att uppträda så där otrevligt. Man kan faktiskt säga ifrån på ett vänligt sätt.

I övrigt så tycker jag det är självklart att man ska få festa till ibland. Inte varje vecka förstås, det skulle jag också störa mig på, men någon enstaka gång är helt okej. Och som trådstartaren beskriver det verkar det ju inte ha varit något vilt röjarparty, heller.

Sedan så finns det ju de där små, gula sakerna i skumgummi eller plast. En fiffig uppfinning som kallas öronproppar. Någon som hört talas om dem? :-)

Snoosy2008-08-04 18:38
Antal inlägg: 4273

Att ta hänsyn till grannar kan måste man ju göra om man bor i ett hyreshus. men att sluta festa klockan 1, borde ju ändå inte vara några problem, inget man borde störa sig på omd et händer så sällan som trådskaparen säger.
Ett litet tips kan dock vara att sätta upp en liten lapp i trappuppgången för att varna att man kanske klommer vara liite mer högljud en vanligt. :)

Snoosy2008-08-04 18:38

*förlåt för mina stavfel

znorkle2008-08-04 18:45
Antal inlägg: 60

Mina grannar smäller i dörrarna, hoppar hopprep, slamrar, bråkar, röker som fan och äcklar sig. Vore trevligare om de bara hade en fest var tredje månad!

Malinkan2008-08-04 18:48
Antal inlägg: 68

Jag brukar sätta i öronproppar om grannarna lever om för mycket. Kan jag då fortfarande inte sova pga oväsendet brukar jag förvisso inte säga ifrån, men då tycker jag mig ha rätt att göra det. Ni som gnäller på grannarna: prova öronproppar nästa gång!

Personligen stör jag mig mycket mer på alla oljud som förekommer under dagen. Borrmaskiner, mattpiskning, dammsugning, barnskrik, gräsklippning, andning, pennklickande m.m. Mycket svårt att koncentrera sig på att plugga med dessa ljud. Tack och lov för öronproppar även då!

vulcan2008-08-04 18:51
Antal inlägg: 7666

Piskar folk fortfarande mattor nuförtiden? Var länge sen jag såg och åratal sen jag själv senast utövade...

E Solu - Ej medlem längre2008-08-04 18:51
Antal inlägg: 4715

När jag använder öronproppar får jag öroninflammation och dör nästan. Men jag brukar göra det ändå när jag känner för att dö.

girl832008-08-04 18:51
Antal inlägg: 51

fester tål jag... men det har varit mycket borrande i väggarna även när klockan närmar sig halv elva på kvällen :P Klockan sex på morgonen vaknar jag av att en granne borrar IGEN ;) Undrar hur många hyllor dem har?

Jag har även en granne ovanpå mig som tycks möblera om två gånger om dagen. Riktigt roligt att lyssna på :)

Come_play - Ej medlem längre2008-08-04 18:52
Antal inlägg: 754

Andning :-)

Snoosy2008-08-04 18:54

haha, girl83,, bor du i min lägenhet.
har en granne ovanpå som flyttar runt möbler flera gånger om dagen. Inte för att det stör mig så mycket, men man undrar vad dom håller på med, vore intressant att veta :) Brukar höra ite skumma hehe ljud i samma veva, både stönanden och skrik, som att dom plågar varann.
Sado.. nått sånt.
Kul att fantisera oxå :P

fnittermajan - Ej medlem längre2008-08-04 18:55

Hur ofta brukar du kola vippen, E Solu? :))))))

Stilig_karl - Ej medlem längre2008-08-04 18:57
Antal inlägg: 4127

haha... det finns många märkliga grannar, jag hade en som byggde möbler i trapphuset. Han satte igång runt 7 på morgonen... skulle låtit mindre om han gjorde det på balkongen eller inne i lägenheten då det ekade som fan.

girl832008-08-04 18:57
Antal inlägg: 51

Snoosy; ja det verkar inte bättre :) deras golv måste vara repiga vid det här laget :)

Och den andra grannen måste ha slut på hyllor snart ;)

Visar sida: 1 2 3 4 5 6 7 8
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?