Spelrum
| Giraffen | 42 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 2 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 25 |
| Inloggade | 69 |
Mobilspel
| Pågående | 19 733 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| ELiN1991 - Ej medlem längre | 2008-08-08 18:41 | |
![]() | YAZZY! Vad säger du om det är någon som tänder grillen på balkongen nedanför/ovanför/bredvid? Varför ska man gå ut till en bänkjä*el för att röka? Man har lika stor rätt att röka på en balkong som det är att tända grillen en sommardag. | |
| Suds McDuff | 2008-08-08 18:43 | |
![]() | Nä det har man faktiskt inte. Att grilla på balkongen strider mot lagen, om man inte använder elgrill vill säga. | |
| Come_play - Ej medlem längre | 2008-08-08 18:43 | |
![]() | Grilla på balkongen är ju sinnessjukt. | |
| ELiN1991 - Ej medlem längre | 2008-08-08 18:44 | |
![]() | Jag har kollat upp det med pojkvännens hyresvärd & han sa att det var hur lagligt som helst (så länge man hade koll på grillen hela tiden & släckte den ordentligt). | |
| ELiN1991 - Ej medlem längre | 2008-08-08 18:48 | |
![]() | Tänk dom som bor på 8:e våningen i ett hyreshus - ska dom springa/åka hiss ner bara för att grilla på någon köttbit & sen springa/åka hiss upp igen? DET är sinnessjukt. Maten skulle vara kall & äcklig då. | |
| Come_play - Ej medlem längre | 2008-08-08 18:53 | |
![]() | He he, man får väl käka ute också, eller? | |
| Come_play - Ej medlem längre | 2008-08-08 18:55 | |
![]() | För övrigt har väl olika hyresvärdar olika regler vad gäller grillning på balkong etc. | |
| ELiN1991 - Ej medlem längre | 2008-08-08 18:56 | |
![]() | Ja, inte skulle då jag vilja sitta ute & äta medans alla tanter på 70+ glor bakom gardinerna.. | |
| Come_play - Ej medlem längre | 2008-08-08 18:58 | |
![]() | Ha ha, okej, du är rolig du. :-) | |
| ELiN1991 - Ej medlem längre | 2008-08-08 18:58 | |
![]() | Inte enligt Studs McDuff... Dom kan inte neka en till att gå ut på balkongen & röka i alla fall. | |
| ELiN1991 - Ej medlem längre | 2008-08-08 18:59 | |
![]() | Nej. Att Studs McDuff säger att det "strider mot lagen" är roligt. | |
| Come_play - Ej medlem längre | 2008-08-08 19:00 | |
![]() | Det finns säkert hyresvärdar som förbjudit rökning på "ballen" också. | |
| Come_play - Ej medlem längre | 2008-08-08 19:01 | |
![]() | Ganska taskigt mot allergikern som inte kan vistas på sin balkong för att grannen röker. Tycker du inte? | |
| Yazzy | 2008-08-08 19:04 | |
![]() | Elin - det är förbjudet att grilla på balkongen i mitt hus... Men det skulle inte störa lika mycket som cigarettrök (och ibland cigarr och vattenpipa också...). För det skulle ju bara vara nån gång ibland. Skulle du kanske vilja att någon blåste in dödligt gift i din lägenhet dygnet runt - utan att du hade någon möjlighet att stänga ute det utan var tvungen att andas in det hela tiden som du var hemma? Det är ju faktiskt det som det är frågan om. Passiv rökning är mycket farligare än att röka själv. Så jag fattar inte varför det inte är förbjudet att röka ner andras lägenheter. Särskilt på nätterna... Tänk er att bli väckta var och varannan timme av tjock äcklig rök som gör att det inte går att andas - än mindre sova... | |
| ELiN1991 - Ej medlem längre | 2008-08-08 19:07 | |
![]() | -Ja, det finns det säkert. Men i Järvsö & Bollnäs är det hur lagligt som helst (så som som är intresserade vet). -Allergikern kan faktiskt gå till sin granne som röker & berätta om sin allergi & be dom sluta röka på balkongen. Det är i alla fall en bra början. Jag har aldrig hört någon klagat, fast vi bor i ett litet hyreshus där (jag tror att) inte någon röker. | |
| ELiN1991 - Ej medlem längre | 2008-08-08 19:15 | |
![]() | Kanske skulle klargöra för folket att jag är rökare. Yazzy! Som skrivit tidigare, så är det inte förbjudet här. Har man balkongdörren öppen så blåser det ut direkt. Jag röker & har balkongdörren öppen men, det kommer inte in "dödligt gift" för det. Lite rök kommer det in. Men inte mycket. Vem har konstaterat att passiv rökning är farligare? Jag skulle faktiskt inte bry mej om grannen rökte. MEN du kan faktiskt gå & prata med din granne, förklara för honom/henne att du kommer att få canser om 2 år om denne inte slutar. | |
| Yazzy | 2008-08-08 19:28 | |
![]() | Förresten - där jag bodde tidigare så grillade de alldeles utanför mitt fönster - det fanns bord och stolar två meter ifrån - och där eldades det (och röktes) - men det var som sagt inte hela tiden, så jag sa aldrig något om det. Värst var när de satte på grillen för att den skulle bli klar, och själva gick iväg för att slippa lukten - och tändvätskeröken blåste rätt mot fönstret i typ en halvtimme innan själva grillningen började. Nu - 4.000 inhalerade cigaretter senare - roade mig som synes med att räkna ut vad jag fått i mig i snitt under det år jag har bott här - så har jag lixom fått nog... Måste få sova ut nån gång... Ser även fram emot skolstarten efter nästa vecka - har tre skolor utanför fönstret där över tusen ungar har rast i skift - konstant gallvrål (finns det ordet?) från 07.45-17. Och sen är det fotbollsmatcher på grusplanen vid skolan som är närmast huset hela kvällarna. Och så åker ungdomarna moppe på samma grusplan fram till 02. Nån som vill byta lägenhet...? ;-) Sitter fast här som i ett fängelse eftersom jag förlorade min köplats när jag flyttade hit, omöjligt att få en lgh med bara ett års kötid (hade tolv år)... Hamnat ur askan i elden (bokstavligen). En sak jag funderar på är också varför de som röker kopiöst mycket inte övergår till nikotinplåster för åtminstone en del av det dagliga (och nattliga) nikotinintaget - för det borde bli mycket billigare för dem - och så stör det ju inga andra heller. Om de behöver något slags handterapi under cigaretthållarabstinensen så kan de kanske börja sticka eller virka... ;-) | |
| Yazzy | 2008-08-08 19:29 | |
![]() | Elin, Jag har förklarat det för grannen - efter det blev det etter värre. Juste va? | |
| Yazzy | 2008-08-08 19:32 | |
![]() | Glömde svara på det där med passiv rökning - läste nån underökning om det förut - minns inte var. Det stod att det var MYCKET farligare med den rök som blåses ut än den som rökaren själv andas in. Så man kanske skulle börja röka för att få i sig mindre farlig rök... Fast i så fall måste ju grannen sluta om det ska ha nån effekt... (*är ironisk*) ;-) | |
| ELiN1991 - Ej medlem längre | 2008-08-08 19:40 | |
![]() | Yazzi, du kan få byta lägenhet med oss då. Men du kommer absolut inte att få sova något i så fall, kärringen ovanför på 97+ skriker & bankar i golvet heeeela nätterna. Bor man i lgh får man förfan räkna med att det inte går att få helt knäpptyst. HERREGUD KVINNA! DU GNÄLLER ALLDELES FÖR MYCKET!! Skaffa dig ett liv & en husvagn & flytta ut i skogen! Hade du varit rökare hade du inte gnällt det minsta! | |