Spelrum
Giraffen25
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
22
Inloggade47
Mobilspel
Pågående19 882

Forumkategorier

Användare Inlägg  
Vita loafers - Ej medlem längre2008-08-10 17:28
Antal inlägg: 201

Hallucination är väl att ta i. Du syftar på att hjärnan skapar en helhet av ofullständig information? Så är det ju iofs.

Malla132008-08-10 17:30
Antal inlägg: 1810

De är möjligt att det är så att hjärnan är bra på att producera felmedelanden när man är trött eller är i andra sinnesstämminingar..... men att en hel familj är det samtidigt är mer märkligt än att det skulle finnas andar...Man inbillar inte sig att en ljuskopp kommer flygandes ( nästan kastandes ) efter en när man går, och man missuppfattar inte en ljuskopp som hoppar upp i luften och vänder sig upp o ner när man sitter och tittar på tv... mitt framför mig o min dotter som är 13 år och frågar mig...vad hände mamma...Det som min dotter lyckades fånga på videokameran hade hon INTE lagt märke till när hon och sonen o hunden lekte i vardagsrummet, utan jag upptäckte det när jag såg på det hon hade spelat in... Hur kan hjärnan feltolka det alla kan se..Mina grannar, min mamma o pappa har sett det o alla ser det!!!??? Vad är det då vi ser?? Vi har en häck som e två meter hög utanför oss och inte en enda gång har det hänt att bilar har kunnat reflektera in till oss..
Hur kan dessa ljusprickar flytta sig från hunden när han rör sig mot den sedan komma mot honom och sedan köra över honom? Alla har sett det.... i vår omgivning. Men som jag sa..alla har sin tro... Om det sedan handlar om att man tror att man som skepnad tycker det är kul att vara på en vind..så får man tro det... och vem har sagt att andarna endast skulle vara på vinden...? skrattar.... jaja...det va det jag hade att skriva just nu..=)

E Solu - Ej medlem längre2008-08-10 17:41
Antal inlägg: 4715

Apropå ljusprickarna, det kanske var infrarött ljus? Sånt syns oftast på kameror, men inte med blotta mänskliga ögon. Testa t ex att filma en fjärrkontrolls lysdiod när du trycker på knapparna för en övernaturlig upplevelse. Överlag kan man säga att mänsklig ögon är ytterst begränsade när det gäller att observera verkligheten. De kan bara se ett väldigt smalt frekvensband, och även inom detta är det upp till hjärnan att sätta ihop det man ser till en mental bild, som ofta blir feltolkad.

Vita loafers - Ej medlem längre2008-08-10 17:47
Antal inlägg: 201

Jag har för mig att man bara kan se 2 % av synfältet skarpt, resten är i princip en utfyllnad som hjärnan gör för att skapa en helhet.
Jag tycker nog hjärnan gör ett ganska imponerande jobb ändå, även om det förstås blir felmeddelanden.

E Solu - Ej medlem längre2008-08-10 18:06

Hjärnan fyller i det som den tycker ska finnas där man inte har fokus. Det kan man se om man placerar saker i sitt synfält precis där man har gula/blinda fläcken på näthinnan. Det är ju också intressant att hjärnan skapar en rumslig bild av hur omgivningen ser ut, i 3D, vilket ju är en ren illusion, men praktiskt för överlevnaden. Även om man är blind kan hjärnan skapa samma rumsliga bild av omgivningen, genom ljud. Har man välutvecklad hörsel ser man olika "färger" på texturerna i denna spatiala bild, beroende på hur hårda de är, och hur de reflekterar ljud.

E Solu - Ej medlem längre2008-08-10 18:19

Ja visst ja, sen glömde jag nämna att man också har ett magnetiskt sinne som hjälper till att hålla den interna spatiella bilden korrekt roterad. www.abc.net.au/scien...14 8725.htm

swingmatism2008-08-10 18:29
Antal inlägg: 509

Men allt detta är satt ur balans genom HAARP och därför vet hjärnan inte att tolka alla intryck. Masspsykos eller att "en hel familj samtidigt.." som i exemplet ovan - kan lika gärna vara ett olyckligt sammanträffande som ett övernaturligt fenomen.

Malla132008-08-10 19:02

Känns lite långsökt att en hel famioj skulle se samma sak samtidigt....men det är egna teorier som att min berättelse är min berättelse. =)

lalla002008-08-10 19:16
Antal inlägg: 37

vad spelar det för roll egentligen vad andra tror,bara man är lycklig och kan fnna tröst med sin tro är det väl sktbra

Malla132008-08-10 19:19

De va ett super bra svar....tror jag...=) men det är ju alltid kul att höra vad andra människor har för tro/syn på saker...=)

E Solu - Ej medlem längre2008-08-10 19:19

HAARP borde man bomba, det är också där de skapar jordbävningar i Kina.

swingmatism2008-08-10 19:26
Antal inlägg: 509

Men det är ju inte enbart av ondo - läste om en frikyrka i usa som styr medlemmarna med en woodpecker liknande den som ryssarna använde mot amerikanska ambassaden i Moskva... lite småkomiskt.

Karincx - Ej medlem längre2008-08-10 19:33
Antal inlägg: 31

En del triggar ju andra att tro på sånt där, t.ex. i en kompiskrets eller inom en familj... Letar man efter tecken kan man också finna dem, men de är knappast bevis - annat än för den som upplever det, som känner sig fullt övertygad. Känslan tyder på att det är sant, att dessa andar finns, men man går ju aldrig riktigt till botten med det här.
"Alla blir saliga på sin fason".

Jag hoppas aldrig att vi hör talas om "spökbranschen" (annat än här).., men faktum är att det finns en massa människor som tjänar pengar på det här. Mystik och mening i livet kan ju sökas på annat håll, tycker jag. Å andra sidan, alla får väl ha den världsbild som passar dem. Det vore dock tragiskt om anhängarna ständigt blir fler och fler. Det finns ingen belysande statistik på området i fråga.

DennisPlz2008-08-10 21:33
Antal inlägg: 4031

Ljuskopparna är ett typiskt kännetecken på när den närvaranden anden är ond. Ju mer ljusstark, desto ondare. Om de är så starka att de t o m är synliga med blotta ögat, så handlar det minst om ett seriemördarspöke eller en demon.

Mina tankar är med Er i denna svåra stund.

Malla132008-08-10 21:36

Skrattar.... DennisPlz...Svåra o svåra.... Hmmm jag upplever det inte hotfullt och svårt är det inte.... inte just nu i alla fall... =) Vi har bott i huset i 5 år och ännu har dte inte kännts otrevligt på någotvis....tack o lov!

trashone - Ej medlem längre2008-08-10 21:38
Antal inlägg: 18678

Svar på frågan: Nope

DennisPlz2008-08-10 22:02
Antal inlägg: 4031

En ond andes uppgift är att långsamt förgifta de närvarandes själar, tills de en dag gör saker de aldrig annars skulle gjort. Det är en tragisk realitet som många av bekvämlighet och/eller ignorans väljer att bortse från.

iothal - Ej medlem längre2008-08-10 22:08
Antal inlägg: 169

Jag tror att det kan finnas saker som vi inte har några instrument att uppfatta, än så länge. Däremot så tror jag definitivt inte att det finns något som heter ondska. Dumhet, rädsla ja men inte ondska.

Gariam - Ej medlem längre2008-08-10 22:11
Antal inlägg: 2590

Nej, det går inte att bevisa att det finns sånt oavsett vilka erfarenheter som gjorts. Däremot sätter jag (kanske som bekant) stort värde på folks erfarenheter. ; )

Malla132008-08-10 22:11

Jag tror desamma som dig Iothal.... Skulle det finnas ondska skulle det kanske kunna gå redigt illa..och det har man ju aldrig hört talas om...som tur är... men att det finns andar och andra väsen tror jag stenhårt på. Om man själv har upplevt saker är det ju lättare för en själv att förstå, dem som inte varit med om något tvivlar säkert lättare. De e vad jag tror i alla fall

Visar sida: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?