Spelrum
| Giraffen | 35 |
| Krokodilen | 1 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 19 |
| Inloggade | 55 |
Mobilspel
| Pågående | 19 269 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| sommar2012 | 2012-06-09 18:06 | |
![]() | Kommer ihåg när min yngsta var 2 3år kanske. Vi var i kyrkan och satt ungefär på bänkrad i mitten. Rätt vad det är börjar hon sjunga högt och tydlig så alla hör. Skvallerbytta bing bong. Går i alla gårdar. Prästen får smäll på käften. Alla bara vänder sig om och börjar skratta. Jag ville bara sjunka genom jorden. Undra vad prästen tänkte | |
| med | 2012-06-09 21:41 | |
![]() | MrAtomic, han hade kanske hört sin mamma tala om att hon fått rynkor. | |
| tyko123 | 2012-06-09 22:02 | |
![]() | En mamma var och handlade tillsammans med sina fyra döttrar och den yngsta av dem försvann. Mamman letade och tillslut såg hon att i kassa kön fanns en storvuxen kvinna iklädd kjol. Där inunder for något hit och dit och hon hörde sin dotters röst säga " Usch vad det luktar dåligt härinne". Mamman fick fram flickan och sade till syskonskaran att de skulle gå ut ur affären. Det blev inget handlat den gången. | |
| Debbie75 | 2012-06-09 23:41 | |
![]() | För ett par veckor sen låg jag ute i trädgärden och solade när min sexåring kom ut och studerade mig med bekymrad blick och utbrister: Det är inte bra att sola mamma... Man kan få kassler! :) Gissa om jag skrattade! | |
| Debbie75 | 2012-06-09 23:41 | |
![]() | Inte lätt att hålla reda på alla svåra ord:) | |
| recidivfara - Ej medlem längre | 2012-06-10 09:17 | |
![]() | På dagis satt en teckning med rubriken min mamma där jag satt och noppade bikinilinjen med pincett. | |
| MrAtomic | 2012-06-10 09:18 | |
![]() | med: så är det säkert. | |
| Spira - Ej medlem längre | 2012-06-10 10:01 | |
![]() | Min mamma brukar berätta om när hon var i tygaffären med min minsta lillebror, då ca tre år. När damen skulle mäta upp tyg med en sån där fyrkantig mätkäpp som de använder säger han plötsligt "nej nej, snälla tanten, slå mig inte med den där käppen!" Varvid damen spänner ögonen i min mamma "brukar han få stryk med en sån här käpp?". Hon gick aldrig mer till den tygaffären. | |
| dinodog | 2012-06-10 10:39 | |
![]() | Sonen var väl en sådär 4 år och står på vår uteplats, när han får se en gammal guimma komma förbi. Gumman var lite krokig och böjd och gick med käpp, på sig hade hon en svart kappa och huckle på huvudet. Då säger sonen -Mamma mamma kolla en påskkärring högt så hela gården hörde det. Kan tillägga att det inte ens var påsktider. Men jag fick mig ett gott skratt | |
| Dammen | 2012-06-10 12:21 | |
![]() | Min dotterdotter Sofia hade varit på kyrkogården tillsammans med sin mamma för att lägga blommor på farmors grav. På graven låg en gravsten av den mindre storleken. Väl hemma igen börjar mamma laga mat. Lilla Sofia går omkring oroligt, men till slut frågar hon: "mamma står farmor i graven?" "Nej naturligtvis gör hon inte det?" Flickan var fortfarande inte nöjd. "Ja, men då fick de ju vika ihop henne?" Då först förstod min dotter att ta flickan i knäet och förklara så mycket man kan för en 4-åring. "Du förstår att man lyfter bort gravstenen och lägger farmor bredvid farfar och så skottar man över jorden igen." Inte kan man berätta om kremering osv vi så tidig ålder. Nog finns det tid till sådant senare i livet. Flickan blev i alla fall nöjd med svaret. Visst är det en härlig historia som visar hur tidigt barn börjar fundera på existenstiella frågor. | |
| CrazyQ | 2012-06-11 02:52 | |
![]() | Var på en fullsatt hamburgerrestaurang med mina barn, då min dotter högt och tydligt säger: Jag heter Lovisa och är sex år och jag är bög! Jag sa inget just då, men då vi åkte därifrån förklarade jag för henne vad en bög var och då förstod hon att det var hon ju inte. | |
| Mindymoo | 2012-06-11 05:15 | |
![]() | En tjej jag känner, då fem år, bodde på landet men var på besök i Göteborg och det var karneval på gång. Hon, hennes mamma, en väninna och jag gick för att titta, och vi trodde att det skulle vara jättekul för femåringen. Efter den första häpnaden över att det var så mycket folk började hon se otålig och missnöjd ut. Till slut hojtade hon över musiken: "Men mamma, NÄR KOMMER KANNIBALERNA?" | |
| Lillstölla | 2012-06-11 18:50 | |
![]() | En vän till familjen har en dotter och när hon var ca 5-6 år gammal dog familjens hund och den begravdes i trädgården. Efter ett tag kommer hon till sin mamma och frågar: När mormor och morfar dör, ska vi begrava dom i trädgården med? | |
| tyko123 | 2012-06-12 23:29 | |
![]() | Min yngste son frågade mig om jag ätit infekterade räkor någon gång. Vad menar du med det frågade jag. Vi kom fram till att han trodde det hette så när de är friterade. | |
| sassa_89 | 2012-06-13 14:05 | |
![]() | Min yngste son och jag låg i sängen, han hade druckit välling innan sänggåendet och därefter borstat tänderna, precis som man gör när de dricker välling. Han började tjata om mera välling och jag sa nej imorgon bitti får du mer välling. Du ska sova först. Han var tyst några sekunder och sa sedan: "Nu har jag sovit, det är morgon nu, kan jag få min välling nu" :P | |
| LMC79 | 2012-06-13 14:54 | |
![]() | Min yngste son råkade höra när min mor berättade att hon blivit pensionär. Han sa då: Farmor, ska du flytta till ett pensionat nu när du är pensionär? :) Farmor svarade under det hon skrattade, nä de ska jag inte. | |
| Liinda01 | 2012-06-13 15:30 | |
![]() | Jag jobbar på dagis, föräldrar skulle bara veta hur mycket man får höra... | |
| Megaherz | 2012-06-13 17:30 | |
![]() | Lilla Megaherz går av färjan i Danmark. I "avgångsrampen" satt en dvärguteliggare, typiskt smutsig med stora hängande kläder och långt skägg.. Lilla Megaherz rycker i pappans hand och gapar " titta, titta, ett TROLL!!" | |
| Maad Max | 2012-06-13 17:44 | |
![]() | Megahertz, helt fantastiskt underbar. | |
| Megaherz | 2012-06-13 17:53 | |
![]() | Jag var tillräckligt gammal för att komma ihåg det.. Trodde i flera år att jag hade sett ett troll. Och han såg verkligen ut som ett! | |