Spelrum
Giraffen20
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
8
Inloggade28
Mobilspel
Pågående19 109

Forumkategorier

Användare Inlägg  
Mirr2008-08-23 21:47
Antal inlägg: 265

Jag ljuger inte jag gillar bara inte att ofta så är ord förknippade med kvinnokroppen åt det negativa hållet. Sedan finns det nog inte många som gillar verken och obehagskänslan när man har mens det kan jag hålla med om. Otur att man fått mens gäller väll om man försöker få barn.

micro1132008-08-23 21:49
Antal inlägg: 17540

"jag har en, provade den för första gangen för en man sen. Det var det bästa jag köpt!"

Man undrar ju -- har du många män ;))))

KittyHawk2008-08-23 21:51
Antal inlägg: 11

bor utomlands, har ej ring över a :-D

micro1132008-08-23 21:53
Antal inlägg: 17540

ok -- det blev en lite rolig betydelse i alla fall )))

KittyHawk2008-08-23 21:55
Antal inlägg: 11

hahahaha
ser vad du menade nu

Lill-IT2008-08-23 22:07
Antal inlägg: 31590

Jag trivs med att vara kvinna, MEN jag kan inte förlika mig med att vi ska behöva ha ont och blöda en gång i månaden. Det hade räckt med en gång om året eller så. Jag har försökt intala mig att det är kvinnokraft, tecken på friskhet, att det är en rening mm.. MEN lik förbenat så gör det ont och är bökigt och det är en negativ upplevelse som jag gärna sluppit. Så Mirr, det är verkligen otursveckan!
Dessutom har jag vid mina barns förlossningar verkligen HATAT att vara kvinna.. tills ungarna kommit ut.. sen har det känts okej igen.

Mirr2008-08-23 22:31
Antal inlägg: 265

Otur hade det varit om den aldrig kom för då hade du inte kunnat få barn Lill-IT. Men jag gillar den inte heller har i alla år haft ont tills jag fick mitt barn. Jag är glad över att jag är kvinna och fick föda barn, tyckte så även under förlossningen. Alla tycker vi olika.

le-lou2008-08-23 23:23
Antal inlägg: 17500

Snackar vi förlossningar så är jag helt med på LillIt:s linje. När bebisen väl är ute i världen och stirrar upp emot en - världens häftigaste känsla.
När man däremot ligger och har så ont att det känns som att nån bokstavligen håller på att separerar ens överkropp med underkropp genom att slita åt varsitt håll....inte fasen tackade jag (nån) för att jag var kvinna och fick vara med om detta.

Att vara kvinna finns det många fördelar med, men onekligen är vissa av de här fördelarna förknippade med all rätt med stooooor smärta och lidande. Undrar varför? Har vi gjort nåt dumt ?

Vasterljung2008-08-23 23:25
Antal inlägg: 261

Vi knycker äpplen...det är tydligen dumt. Straffet var i alla fall hårt.

Lill-IT2008-08-23 23:36
Antal inlägg: 31590

Jag har sagt det förut och jag säger det igen: om man måste återfödas till ett nytt liv efter detta så ska jag bli känguru. De är dräktiga i 20 till 40 dagar (beroende på ras) och föder sen en 2cm stor unge. Det kan ju inte göra ont, eller? ;-)))

Gunilla No - Ej medlem längre2008-08-23 23:36
Antal inlägg: 1866

Men får man verkligen vara så långsint??

le-lou2008-08-24 00:57
Antal inlägg: 17500

Vasterljung - haha :) (tog ett tag innan jag fattade, klocken är efter tolv)

Nej men det är sannerligen skumt. Varför människobarnen har så stora huvuden i förhållande till oss stackare som bär de i magen? Finns det några andra djur som har det så här jävligt kan man fråga sig?

Vasterljung2008-08-24 10:25
Antal inlägg: 261

...men jag är ganska glad över att mina barn hade så stora huvuden, annars skulle de ha ramlat ut innan jag hunnit fram till BB...

Tess 082008-08-24 10:32
Antal inlägg: 18003

Får inte björnhonan ungar som är i storlek som en mus???
Verkar inte heller vara skitjobbig att klämma ut...

Mimikryp2008-08-24 11:51
Antal inlägg: 9057

le-lou; "När man däremot ligger och har så ont att det känns som att nån bokstavligen håller på att separerar ens överkropp med underkropp genom att slita åt varsitt håll....inte fasen tackade jag (nån) för att jag var kvinna och fick vara med om detta."
*gapskrattar*

Vasterljung; Åh, så du är glad att du har tjockskalliga ungar? ;-)

Ni som nu använt/använder denna nu omtalade menskopp..: Hur går det att ta ut den? Klämmer den inte ihop sig så att blodet åker ut? Blir det inga "blodrester" kvar i underlivet så man ändå måste komplettera med trosskydd?

Jag tillhör de som HATAR mensen, eller har alltid gjort det iaf. Jag har alltid haft åtta dagars flodmens, då jag fått använda största tampongen plus nattbinda på dagen och ändå fått läckage efter kanske två timmar. *suckar* Det ledde förstås till att jag fick järnbrist, och jag tål inte järntabletter... Min lösning blev en hormonspiral, vilken tar bort eller till stor del minskar mensen för de flesta kvinnor. Nu har jag "mens" kanske en gång var tredje månad, och då är det bara en kraftigare flytning en halv dag. Man upptäcker den i trosan och sedan är det slut. Helt underbart!
Men om jag av någon anledning skulle sluta med hormonspiral (ni behöver inte börja predika om hormoner, tack), så skulle jag absolut kolla upp närmare om det här med menskopp! :-)

Tinna2008-08-24 12:47
Antal inlägg: 20250

Saknar psprutan.. =/

nina733 - Ej medlem längre2008-08-24 14:01
Antal inlägg: 4346

Tycker det där med M-kopp ser äckligt ut på nåt vis :-/
Inget jag tror att jag skulle vilja använda iaf.

Tess 082008-08-24 15:15
Antal inlägg: 18003

Mimikryp. Har ja med!
Vet du va himla lite hormon det är i den jämfört med tex p-piller som ska ut i hela kroppen för att sedan metaboliseras i levern?
Ja, eller tvärtom kanske... för metaboliseras (första passage) för att sedan fara ut i kroppen...

ainasoja2008-08-24 15:45
Antal inlägg: 2

Jag har använt min kopp i ca 6 mån nu och jag älskar den, jag blöder inte igenom den efter 2 timmar som jag gjorde med tamponger tex.

Jag har våtservetter med mig i handväskan som är portionsförpackade och torkar både händer och menskopp med dom innan jag för in den efter rengöring så det är rent och fräscht.

När man tar ut menskoppen får man platta till den lite för att vakumet ska försvinna och sedan är det bara att " krysta" ut den istället för att dra ut den, en fördel med det är att man lär sig använda sina muskler och det är ganska uppskattat av sambon ;)

Jag har mindre mens nu än när jag använde tampong tycker jag, den tar slut fortare och jag är inte lika låst med menskoppen heller.

Budalv - Ej medlem längre2008-08-24 16:53
Antal inlägg: 2199

Då är det väl bara en tisdfråga innan Apoteket snor koncepet och lanserar sin geishakopp.

Visar sida: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?