Spelrum
| Giraffen | 29 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 16 |
| Inloggade | 45 |
Mobilspel
| Pågående | 18 945 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Gentiana | 2008-08-29 22:27 | |
![]() | Gamla tanters hörna; Några konserter som jag minns; Rolling Stones i Paris 1976, Cat Stevens också Paris, Carol King Konserthuset 70talet, Buffy StMarie i Uppsala ett antal ggr 70talet, Supertramp Sthlm, Simon&Garfunkel Sthlm, Tina Turners "sista turné", David Bowie Göteborg 90talet, Robert Broberg..., och vad heter han som sjunger landsplågan Ta mig till havet etc? Honom hörde jag när den var alldeles ny. Visstja Peter Lundblad,va? Sen fanns det ett gäng som hette Scafell Pike som spelade på Mosebacke en gång i tiden, trevliga pojkar, vart tog dom vägen egentligen? Cyndee Peters i Kulturhuset i Järna, då grät jag, hon sjöng så vackert. Ted Gärdestad och Svenne&Lotta i en folkpark nånstans. Då grät jag inte. Både Cat och Carol var i slutet av sin storhetstid och det märktes när dom pliktskyldigast drog igenom Morning has broken och You've got a friend. Men Bowie och Turner gav allt, vilka stjärnor! Jag minns också att Supertramp var en upplevelse. Simon& G var på en utearena i Sthlm och ljudet blåste bort emellanåt, det var trist. Jag önskar jag fått se Beatles och Deep purple. Tur att youtube finns. | |
| hemliga anna | 2008-08-29 22:28 | |
![]() | en väldigt liten och intim, väldigt fin konsert med laleh, tror det var en av hennes första stora konserter... underbart vilken personlighet. den bästa konsertstunden var när blur spelade song 2. oj va ös det var..... konserten i helhet var sådär dock | |
| miss_ia | 2008-08-29 22:28 | |
![]() | Gentiana...Rolling Stones i Paris 1976? Fan, vad jag diggar dig:))))) Jag har sett Deep Purple två gånger....husgudar här hemma i mitt hjärta:) | |
| miss_ia | 2008-08-29 22:29 | |
![]() | Visstja, såg Tyla på Kafé 44 1998...skitbra gig... Sett Backyard Babies ett antal gånger med...klarar jag mig utan igen | |
| obitje | 2008-08-29 22:29 | |
![]() | miss_ia: hahaha! ja... no comment. | |
| Sotfinger | 2008-08-29 22:30 | |
![]() | Tages i tonåren! BB King, Odetta, Ella Fitzgerald på jazzfestival i Umeå. Nynningen och Nationalteatern. | |
| Stilig_karl - Ej medlem längre | 2008-08-29 22:30 | |
![]() | Då skulle ni sett när jag lira på Cafe 44:an, konstigt att ingen har nämnt den spelning :( | |
| miss_ia | 2008-08-29 22:31 | |
![]() | hr en STOR önskan om att få se Antony and the Johnsons någongång....älskat honom sedan 2001... Såg Diamanda Galas på Mosebacke 2001, vilken konsert, vilken kvinna, vilken upplevelse | |
| miss_ia | 2008-08-29 22:31 | |
![]() | Stilig Karl...när lirade du där, och med vilket band? | |
| Stilig_karl - Ej medlem längre | 2008-08-29 22:33 | |
![]() | Hemligt... det är för skämmigt, skulle aldrig sagt något. Bob Hund gjorde en grym spelning där en gång vill jag minnas. Lägger en röst på dem ist :) | |
| miss_ia | 2008-08-29 22:34 | |
![]() | hemligt?..vafför det?....fan, jag har gjort bort mig många gånger på scen...hahaha...såna kast får man ta;) | |
| falafelibröd | 2008-08-29 22:34 | |
![]() | hjalle och heavy på berget i söderhamn... nejdå, men skämt och sido... jag såg foo fighters på hovet för några år sedan, det var grymt, speciellt när dave grohl stod ensam på scenen med en elgitarr och körde everlong | |
| miss_ia | 2008-08-29 22:36 | |
![]() | Obi...bra liveband från Eskilstuna är ju Traktor och Sprängd=) | |
| obitje | 2008-08-29 22:39 | |
![]() | miss_ia: jaaa. absolut. dom har sån enorm energi och självförtroende. jag tyckte väldigt mycket om the curtain dessutom (som för övrigt verkar vara på väg att återuppstå i annan sättning). men curtain tillhör kanske ett av dom mer reserverade scenpersonligheterna. emerson fittipaldi som bestod av några medlemmar från traktor var också några favoriter. har man chans att se peter live i eskilstuna någon gång framöver förresten? | |
| miss_ia | 2008-08-29 22:40 | |
![]() | Obi: jadu, det vet man aldrig....han lirade ju med Rippsits på Lowbrow festivalen....men han har ju trettondagsafton som sin dag på Raw...hehehe...så man får väl se vad det blir;) | |
| obitje | 2008-08-29 22:43 | |
![]() | miss_ia: haha.. vår inställning med mitt band är att det är bra att vara restriktiv med spelningar hemma i tuna. blir lite mer speciellt när man väl har spelning då. ska hålla ögon och öron öppna vad gäller peters lokala framträdanden. | |
| miss_ia | 2008-08-29 22:45 | |
![]() | hehe....ja, du får väl maila mig här då och då.....vad lirar du med? | |
| obitje | 2008-08-29 22:47 | |
![]() | just nu är det bara ett projekt på gång. och det är med mina bröder. Ephelant heter vi och spelar instrumentalt. vi håller fortfarande förfinar våra alster, men giggar när tillfälle ges. hittills har vi bara spelat in demos i replokalen, men förhoppningsvis ska vi spela in på Ambassaden inom det kommande året. | |
| miss_ia | 2008-08-29 22:47 | |
![]() | Ahh, be att få lira in med Peter då;) | |
| obitje | 2008-08-29 22:51 | |
![]() | vi har bett om att få spela in med koppen (daniel carlsson) eftersom han varit min mentor på fhsk och jag redan spelat in med honom som tekniker. men det skulle vara kul att testa att spela in med någon som peter någon gång också. jag är överpeppad på att blanda in någon utomstående i den kreativa processen och därmed få perspektiv på materialet. | |