Spelrum
| Giraffen | 36 |
| Krokodilen | 1 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 19 |
| Inloggade | 56 |
Mobilspel
| Pågående | 19 822 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Suga Tår - Ej medlem längre | 2008-09-06 22:15 | |
![]() | Jag tycker kungen borde få mer pengar så han har råd att hålla sig med ett riktigt brett utbud av lyxbilar. En kung som blåser runt i sportbilar gör sig bra på bild och hamnar i internationella kändistidningar. Billig pr. Sen är han faktiskt kung och värd lite klass och stil. Man vill ju inte ha nån konsumkung som lever på socialbidrag. | |
| Candee | 2008-09-06 22:16 | |
![]() | Det finns väl många länder som klarar sig utan en kungafamilj Amiable..varför skulle inte Sverige göra det..?? | |
| Candee | 2008-09-06 22:17 | |
![]() | Men kungen lever ju på socialbidrag..?? | |
| ej81 | 2008-09-06 22:27 | |
![]() | håller med den som starta tråden valfritt om man vill stötta kungahuset.tror ej heller dom skulle vara så folk kära säkert skulle fler än 70-80 %välja att inte gynna dom:) godnatt | |
| katalias - Ej medlem längre | 2008-09-06 22:48 | |
![]() | Så apanaget går till kungafamiljen privat? Jag trodde det var pengar som används i representationssammanhang , det vill säga för att bekosta familjens officiella uppdrag. Men det kanske är jag som är naiv. Jag tror i alla fall att om man vill ha kvar kungahuset som symbolisk representant för vårt land så ska man också betala för det. Var jag själv står i den frågan vet jag däremot inte. Tycker det finns bra argument både för och emot kungahuset. | |
| Candee | 2008-09-06 23:00 | |
![]() | Jag tycker att det ska vara valfritt här i demokrati-Sverige. Alltså det borde vara valfritt om man vill stödja kungafamiljen när det gäller att representera landet. Jag själv tycker inte att det gynnar landet alls men det är ju min åsikt i det hela. Men VALFRITT borde det vara..jepps! | |
| katalias - Ej medlem längre | 2008-09-06 23:17 | |
![]() | Hm. Varför ska det vara valfritt när inte skatten är det? Jag tycker exempelvis inte att ALLA mina skattepengar går till det jag tycker är viktigt och som gynnar landet. Om vi ska få valfriheten att sponsra en instans så borde vi väl få valfrihet att sponsra alla instanser? Eller? | |
| anneli72 - Ej medlem längre | 2008-09-06 23:21 | |
![]() | Det går väl ingen nöd på vår kungafamilj... | |