Spelrum
| Giraffen | 28 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 1 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 22 |
| Inloggade | 51 |
Mobilspel
| Pågående | 19 431 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Pocaloca | 2010-09-11 15:08 | |
![]() | Oja....jag var hemma....tittade oförstående på nyheterna....om och om igen....hade svårt att ta in det liksom...! | |
| Emollas | 2010-09-11 15:23 | |
![]() | Jag var ca 10 minuters bilväg ifrån Pentagon. Var i USA som Aupair det året. Såg röken från pentagon från bostadshuset. Ca 20 min efteråt det hade hänt satt vi i en bil påväg till familjens båt. Fadern i huset fick panik och skulle sticka iväg ifrån Washington med båten "Chris Craft = stor båt" eftersom vägarna var fulla med bilar som stod och köa ut från washington D.C. På vägen till båten körde han både på cykelvägar och gräsmattor som en idiot. Båten stod inne på Mount vernons arme område som var nedstängt och belarmat med militärer som bara den. Fadern jobbade nämligen där inne. Vi blev stoppade i porten och fick egentligen inte komma in men fadern lura i dem att han hade sin mor där inne på sjukhuset och skule hämta henne. Men istället åkte han till båten med oss. När vi sedan kom ut med båten på vattnet såg vi röken välla upp i luften från pentagon. På vattnet va det alldeles tomt. Men när vi hade åkt i en ca 15 min i full fart så haverera båten och tog in vatten och fadern blev ännu mer panikslagen och ville bort från Washington.. Vi var också panikslagna men inte lika mycket som han. Barnen förstod väl typ inget de var i 4 och 6 års åldern så. Medan fadern försökte laga båten kom en polisbåt rakt emot oss och steg ombord och bad oss vända hem igen men det ville inte fadern så han börja bråka med polisen så att de tog fram handklovarna tills han lugnat ner sig. Sedan bogsera dem vår båt in till närmaste marina som var just navy marinan och när vi kom dit kom typ 5-6 bilar och en annan båt med militärer de stoppa oss och sa att vi inte fick vara där. Men polisen förklara läget och då lät dem oss laga båten där och sedan fick vi åka till en annan marina och där övernatta vi på båten. Dagen efter vände vi hemmåt igen. En dygn man aldrig glömmer. | |
| Savi | 2010-09-11 15:30 | |
![]() | Jag satt hemma hos farmor & Farfar och packade godis inför en marknad de skulle åka på. | |
| Huzan | 2010-09-11 15:42 | |
![]() | kan vi inte, ist för att bry oss om dom som dog den 11sept i USA, tänka på dom som varje dag dör pga USA? | |
| bj-olle | 2010-09-11 15:48 | |
![]() | dagen innan hade jag lurat några tjejer att man kunde få en fruktansvärd tropisk spindelsjukdom; att en liten spindel kröp in i livmodern på en kvinna och la sina ägg (det passar ju bra att lägga ägg där), och en tid senare springer det ut hundratals små spindlar! så, nästa dag satt vi hemma hos karin som vanligt. jag hade på mig min nya sjömans-outfit jag köpt second hand och satt och snackade med niklas. plötsligt springer karin in i rummet och skriker att "hela new york brinner" och att det har varit världens grej. jag säger bara "sääääääkert" och känner mig smart och tuff... | |
| ramsay - Ej medlem längre | 2010-09-11 17:48 | |
![]() | jag låg i soffan med världens gulligaste nyföddis i famnen när jag såg planen cracha live. tyckte det var spännade först. sen sorgligt, skrämmande. | |
| Miss_jk | 2010-09-11 18:05 | |
![]() | Huzan: Det ena utesluter väl inte det andra? Starta en ny tråd. | |
| blue_moon | 2010-09-11 18:28 | |
![]() | Ja jag minns. Min mans sista födelsedag innan han dog (hjärntumör). Vi hade firat i lugn och ro, varit ute i det fina vädret och tagit en cykeltur till havet. Middag frampå kvällen och därefter Rapport. Första reaktionen: NEJ det kan inte vara sant!!! Såg de fruktansvärda bilderna i repris och fattade så småningom att det var på riktigt. | |
| marecox | 2010-09-11 18:44 | |
![]() | Jag var på mitt före detta jobb och hörde det på radion i hörselskydden. Tänkte efter första kraschade planet att -Shit vicken olycka. Men sen när det small igen blev det diskussioner överallt på jobbet, om vad fan det var som höll på att hända igentligen. | |
| Swires | 2010-09-11 19:10 | |
![]() | Då var jag 2 år och minns allt :) Nee men jag vet ju inte! | |
| Denandra | 2010-09-11 19:26 | |
![]() | Låg i ett solarium och lyssnade på radion. Hörde vad man sa där, och tänkte att "nej, nu har dessa självmordskandidater förflyttats sig till USA också." Åkte hem, slog på TV;n och trodde att man sände första planets krasch i repris, för jag såg (samma - ytterligare?) ett plan köra in i ett av husen... Sen satt jag där framför TV:n väldigt länge..... | |
| pion ekrot | 2010-09-11 19:30 | |
![]() | Var hemma och såg det på tvn, tyckte det var hysteriskt att klippen på flygplanen visades om och om igen i all evighet. Hemsk händelse på flera sätt. Min "tuffa" kompisar på söderkrogen tyckte att "som man bäddar får man ligga" minns jag. | |
| ramsay - Ej medlem längre | 2010-09-11 19:32 | |
![]() | jag får erkänna att en av mina första paniktankar var- det här är inte bra för islam!: | |
| LisaLong | 2010-09-11 20:14 | |
![]() | Herre gud var det SÅÅÅÅ länge sen. Tiden går för fort | |
| lillakia | 2010-09-11 20:26 | |
![]() | satte på nyhetsmorgon som vanligt och hörde nyheten. Sprang in till andra tv:n o slog på BBC eller CNN eller vad det nu var och kollade läget...andra planet kom... Visst- en makaber tragedi....men inte värre ä andra tycker jag...OJ, jag glömde...det var ju i USA- the UNITED States Of America - och DÄR får ju inget så fruktansvärt hända!!! Sen att halva resten av världen dör i den ena katastrofen efter den andra e välan inte så noga??? *ironi om ni undrar* Och det klart att det bara MÅSTE VARA MUSLIMER?!?!? :oD | |
| Elinvelin | 2010-09-11 20:30 | |
![]() | Jag hade varit och badat med en kompis och i bilen hem sa mamma till mig att det hänt någonting fruktansvärt i USA, att två flygplan har åkt in i två byggnader. Jag minns att jag inte riktigt förstod allvaret förän dem visade det om och om igen på nyheterna. Jag var tolv när detta hände så jag tyckte att det var tråkigast i världen, vi tittade på film resten av den kvällen istället. | |
| med | 2010-09-11 21:00 | |
![]() | Jag hade tre väninnor på lunch hemma, då telefonen ringde. Det var min allra bästa vän. Varför ringer du nu när du vet att jag har lunchgäster, hann jag tänka, innan hon i korta drag berättade vad som hänt!! | |
| emmylicious | 2010-09-11 21:26 | |
![]() | Kom hem från skolan vid den tiden, hade fortfarande modem då. Kopplade upp mig i smyg, innan mina föräldrar skulle komma hem från jobbet och såg nyheten direkt på startsidan, Passagen. | |
| Shabpareh - Ej medlem längre | 2010-09-11 21:32 | |
![]() | Herregud, hela "9/11"-grejen börjar gå mig på nerverna. Visst, jag lider med de oskyldiga människor som fick sätta livet till för att några extremister genomförde denna idiotiska handling. Men ärligt talat, om destinationen för terroristattacken hade varit i låt oss säga, Belgrad.. Tror ni då att ni och media hade brytt sig lika mycket? Givetvis inte! Dra ut era huvud ur USA:s röv, snälla.. Sen USA:s invasion i Iraq år 2003 har betydligt fler civila irakier blivit dödade av amerikanska soldater än antalet civila amerikaner som blev dödade under 9/11.. Nu är jag varken amerikan eller irakier men man undrar, när har ni sen 9/11 tänkt på de civila irakierna eller afghanerna som amerikanerna dödat? | |
| Shabpareh - Ej medlem längre | 2010-09-11 21:33 | |
![]() | *Irak | |