Spelrum
| Giraffen | 3 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 2 |
| Inloggade | 5 |
Mobilspel
| Pågående | 20 041 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| micro113 | 2008-09-18 21:15 | |
![]() | Tras Jodu, det skulle nog bli highlife här om det kom in en Gordon i sovrummet --- maken som är homofob och allt *fniss* | |
| strataeast - Ej medlem längre | 2008-09-18 21:26 | |
![]() | Porr kan va informativt; www.youtube.com/watc...re =related | |
| DennisPlz | 2008-09-18 21:28 | |
![]() | Är det ok att partnern kollar på nyheterna? Är det ok att partnern kollar på en romantisk komedi? ...eller en thriller? ...en splatterfilm? ...en sci-firulle? Ibland är en film bara en film. Ingen dold agenda, ingen mörk och gömd del av personligheten som filmen representerar. Det är bara en film. | |
| TazzRat | 2008-09-18 21:32 | |
![]() | Jag blir lika förvånad varje gång jag läser att så många tjejer äcklas av porr. Dvs; det är inte så att jag inte respekterar att man tycker så, men i min umgängeskrets är porr inget speciellt. Varken åt ena eller andra hållet. Porr är många gånger väldigt, väldigt dåligt, det ämnar jag inte förneka. Men snubblar man över bra porr så är det bara lite mys att glutta på det med sambon. ...Eller för den delen utan; Den lates sätt att fantisera. ...O ett skoj sätt att fantisera ihop. *s* Hur skiljer sig porren från att just fantisera, eller kanske rent av ägna sig åt självbefläckelse. §;o) Är det enbart att människor i branschen far illla som är problemet? ...För att det finns problem i branschen innebär ju inte att ALLA däri mår dåligt. Det finns många branscher där folk har det tufft- men för enbart den anledningen är det svårt att bojkotta hela rasket. Skulle aldrig få för mig att bli arg om min sambo kollade på porr utan mig. Det är väl upp till honom. Om han däremot "behöver det" - som någon sa - för att kunna ha sex med mig, då är det en annan sak. Eller om han för den delen gör det så till den grad att det blir sjukligt. Jag vet förresten att han inte "gömmer" porr från mig, eftersom jag faktiskt uttryckt att jag nästan är orolig för att han inte haft porr på datorn; man "har ju hört" att "alla killar" har det. §;ob Oftast är det för den delen jag som ligger på att vi ska ladda hem lite. *s* Kort sagt: För mig är det självklart helt okej om min partner kollar på porr. | |
| vulcan | 2008-09-18 21:33 | |
![]() | Jag ska bara meddela - detta är ju ändå snack - att jag just loggade in på Youtube för att checka in klassiska ballongdansen med SVen Melander&co från 1982 i Nöjesmaskinen. Vi snackade nämligen om den på den middag med jobbet jag just kom hem från. Döm om min förvåning när Youtube svarar: This video or group may contain content that is inappropriate for some users, as flagged by YouTube's user community. To view this video or group, please verify you are 18 Sven Melanders rumpa x-rated??? ;-) | |
| vita_syrener - Ej medlem längre | 2008-09-18 21:34 | |
![]() | :D så kan det gå.... | |
| micro113 | 2008-09-18 21:39 | |
![]() | Tazz Varför förvånad -- det är väl ändå rätt så känt att många tjejer inte tänder på visuell retning. För mig representerar porr utnyttjande -- och jag blir utan att jag själv kan hjälpa det illa berörd och känner avsmak inför det. I min umgängeskrets är nog inte heller porr något speciellt -- men för mig representerar det något speciellt. Att onanera har inget med porr att göra -- och när det gäller den biten har jag absolut inga för eller emot, och anser att han inte heller kan ha några för eller emot -- det är någonting mellan mig och mig s a s. | |
| TazzRat | 2008-09-18 21:57 | |
![]() | micro113: Ja, jag har hört att tjejer ska ogilla porr, men jag har trott att det är lite av en överdrift att många tjejer ogillar porr. Förstår även att du inte anser att onani har något med porr att göra eftersom du likställer porr med utnyttjande. För MIG, däremot, så har inte porr i sig något med utnyttjande att göra. Att det sker i den branschen är inte okänt- men på samma sätt är det inte heller okänt att modebranschen har stora problem med ätstörningar eller att musikbranschen har stora problem med drogberoenden. Jag slutar inte uppskatta musik för den sakens skull. Jag kan bli illa berörd av porrfilmer ibland. När det blir tydligt att tjejen inte alls vill vara där hon är, då uppskattar jag naturligtvis inte heller den scenen. ...Eller filmen, för den delen, om det är återkommande. Det innebär dock inte att jag utgår från att alla tjejer i den branschen är där mot sin önskan. | |
| mrperfect | 2008-09-18 22:15 | |
![]() | www.youtube.com/watc...re =related dave allen............ | |
| DennisPlz | 2008-09-18 22:24 | |
![]() | www.youtube.com/watc...g6 ZLSW_dD8 | |
| Gariam - Ej medlem längre | 2008-09-18 22:40 | |
![]() | Håller med TazzRat i det sista inlägget, precis så resonerar jag också. Ofta blir den här debatten så pinsamt onyanserad oavsett om man är mest för eller mest emot. | |
| golden | 2008-09-18 22:56 | |
![]() | svårt ämne detta.. nakna människor i sig är ju ofta fina, men i kommersiella, ofta obehagliga sammanhang, vilka porrbranschen gärna halkar in i kan det lätt kännas fruktansvärt obehagligt. och den press som olika "porr/sexnormer" medför gentemot människor, o främst kanske ungdomar skapar säkert magont hos många.. en bra bok att läsa är "porr horor och feminister" av petra östergren. behandlar frågan rättså bra tycker jag.. | |