Spelrum
Giraffen8
Krokodilen1
Elefanten1
Musen
Böjningslistan
4
Grisen
Böjningslistan
3
Inloggade17
Mobilspel
Pågående20 031

Forumkategorier

Användare Inlägg  
ELiN1991 - Ej medlem längre2008-09-19 19:16
Antal inlägg: 236

trashone: Nåt bra tips på internet sidor man kan glo på?

Piaree: Jag städar bara när jag är på dåligt humör. Städar jag nu så har jag ju inget att göra sen :P

Sotfinger: Jag vet redan vilken linje och vilken skola jag ska gå på när/_om_ jag blir frisk ;) Också är det ju inte pga skolan som min panikångest bröt ut...

mekonium: När pappa dricker så dricker han oftast bärs. Jag tror rentav att han har dom där flaskorna som prydnad. TVbokhyllan har ju inbyggt barskåp så jag tror att han nästan kände sig tvungen att köpa spritflaskor för att ställa där? Haha.
Som skrivet tidigare så slutar jag röka när "jag får ett liv".
Hetsragga killar är jag inte intresserad av, har pojkvän sen 2,8 år sen - och jag älskar honom.
Förresten så är jag för ful för att ragga plus att jag bor i ett litet samhälle där det inte bor några intressanta folk :)
Pappa städa? NO WAY IN HELL! Jag tänker inte låta honom städa mitt rum. Då kan jag ju lika gärna säga: Varsågod, in och rota bland mina grejer.. ?

noRnoS2008-09-19 19:21
Antal inlägg: 188

Skaffa dig en pojkvän.

Sotfinger2008-09-19 19:24
Antal inlägg: 22361

Det är klart att du blir frisk. Jag vet inte vad du får för hjälp, men som regel får man lov att träna bort det, kanske med stöd av medicin.
Och jag tror inte att det är bra att bara vara hemma, men det kanske du inte är. Och det kan ju vara vettigt att göra nåt man har nytta av medans man håller på att bli bättre, typ läsa in nåt ämne.

ryssbrud - Ej medlem längre2008-09-19 19:28
Antal inlägg: 1972

sotfinger

du är alla tiders!

ELiN1991 - Ej medlem längre2008-09-19 19:35

noRnoS: Jag skrev nyss att jag har pojkvän sen 2 ÅR och 8 MÅNADER TILLBAKA!
Är du Bollnäsbo förresten?

Sotfinger: Jag får medicin. Har ätit det i 5 veckor. Träffar även en psykolog från BUP en gång i veckan.
Jag försöker så gott det går, men jag vill ju inte må sämre så jag tar det i min takt liksom..
Läsa in nåt ämne? Hemma?

Sotfinger2008-09-19 19:45

javisst, det kan man göra. Du kan läsa in ämnen hemma via ditt gymnasium och "tenta av". Skolan är skyldig att hjälpa dej.

Sotfinger2008-09-19 19:47

ryssbrud: ??

ELiN1991 - Ej medlem längre2008-09-19 19:48

Men jag är ju inte inskriven någonstans.. ;s

Tistelmyran - Ej medlem längre2008-09-19 19:48
Antal inlägg: 37

Gör en riktigt god gryta.. just gjort thaigryta här.. ät och njut.. och frys in resten till lunchpaketen.. Tar max en timma :)

Sotfinger2008-09-19 19:51

Det är faktiskt så att enligt lagen är det inte närvaro i gymnasieskolan som är betygsgrundande utan prestation/kunskap. Man ska alltså inte kunna få sämre betyg för att man har hög frånvaro så länge man utför alla uppgifter. Och det mesta går att göra hemma, och över internet. Gymnasielärarna måste också ställa upp på att göra sk särskild prövning. Då läser man själv, får uppgifter som du gör hemma, t ex skriver ett projektarbete. Läser in till ett prov som du gör antingen i skolan (själv, inte en massa folk) eller på annan lämplig plats.

Sotfinger2008-09-19 19:54

Jag vet inte vilken stad du har närmast till, men här i Umeå finns det nåt som heter Ungdomscentrum som "tar hand" om alla som hoppar av gymnasiet (och det är en hel del). Dom ordnar kontakt med lärare i det ämne du vill läsa.
Det var lite slött av ditt gymnasium att inte försöka ordna alternativa studievägar åt dej innan du slutade.

Piaree2008-09-19 20:15
Antal inlägg: 1325

Läs alla böcker du velat läsa, lär dej spela gitarr (om du inte redan kan), eller sätt dig & skriv ner vad du drömmer om att göra med ditt liv, skriv dikter & noveller eller måla tavlor. Mycket bra för själen.

ELiN1991 - Ej medlem längre2008-09-19 20:29

Tistelmyran: Tack för tipset men jag tycker inte om att laga mat. Inte att äta heller så mkt. Haha.

Sotfinger: Vet inte vad jag ska skriva, men tack för tipset, ska kolla upp det där efter helgen! :)

Piaree: Har inte nå böcker hemam just nu, men har du förslag på någon bra bok?
Tyvärr så har jag inga drömmar om vad jag vill göra med mitt liv, så det går bort.
Har ingen gitarr.
Skriver dikter när jag har inspiration, annars skriver jag blogg på blogg.se ..
Måla har jag aldrig kunnat, och det är tråkigt också, så det går bort det med :)

Piaree2008-09-19 20:52

Om du sätter dej ner & verkligen tänker efter, tror jag du kommer på iaf ett par saker du vill göra innan du dör. Något speciellt du alltid velat pröva eller lära dej? Kanske en ny sport? Sen är det bara att låta tankarna flyta på. Gör upp en plan! Tex" Inom en viss tidsperiod ska jag ha lär mej..."
Har precis läst "Flyga drake" av Khaled Hosseini. Den var bra. Kolla nätet för böcker som kan tänkas passa just dej. Gå till biblioteket, där kan man hitta mycket bra läsning & musik.
Kolla upp föreningslivet i din stad. Själv är jag med i två föreningar & en bokcirkel. Härligt för själen & intellektet & man träffar nya underbara människor!

noRnoS2008-09-19 20:56
Antal inlägg: 188

Börja hoppa fallskärm eller något annat kul där man verkligen får känna att man lever.

Tistelmyran - Ej medlem längre2008-09-19 21:00
Antal inlägg: 37

Läs boken Tidresenärens hustru..

ELiN1991 - Ej medlem längre2008-09-19 21:03

Ännu ett dumt förslag.. Haha

Piaree: Pga panikångesten har jag svårt att åka nånstans. Om jag ska läsa böcker måste jag be pappa åka på biblioteket eller åka in till stan och köpa ut...

Tack för tipset Tistelmyran! :)

Piaree2008-09-19 21:05

Kolla om du inte kan låna böcker på nätet. Borde gå. Ta med mp3-spelaren & gå lång på långpromenix, eller gå med i en filmklubb på nätet, där filmerna kommer till brevlådan & mys framför tvn.

ELiN1991 - Ej medlem längre2008-09-19 21:08

Tack för tipsen Piaree.

angie_hell2008-09-19 21:12
Antal inlägg: 494

Ta papper och penna och skriv små elaka brev till folk du tycker förtjänar det. Du behöver ju inte skicka iväg dem. Men oftast så mår man väldigt bra av att vara lite ondsint. och tiden bara rinner iväg.

Visar sida: 1 2 3 4 5 6
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?