Spelrum
| Giraffen | 5 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 0 |
| Inloggade | 5 |
Mobilspel
| Pågående | 20 160 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| micro113 | 2008-10-04 14:57 | |
![]() | Carl Det stämmer ju inte att ett fakta måste vara sant för alla alltid -- i så fall finns det ju väldigt få fakta alls, bara att vi föds och dör. Allt annat är ju konstruktioner som gäller någon eller några för stunden. Undantaget är förstås matematik.. | |
| y not | 2008-10-04 15:00 | |
![]() | möjligen matematik. Att vi föds och dör är något vi upplever utifrån våra sinnen, så det kan vi faktiskt inte alls veta att det verkligen är så. Det kan lika gärna vara en illusion. | |
| nancy79 | 2008-10-04 15:04 | |
![]() | hej ryss: jag har inte läst allas inlägg men jag läste ditt första.. jag har själv gått igenom både upp o nergångar i tankarna och har äntligen förstått att det går att bryta en negativ tanke med en positiv direkt, låt inte ens den negativa tanken rota sig och även om du inte tror på den positiva så bara "fake it til you make it" köp boken "hemligheten" den är underbar!! När jag läste den fick jag en massa "aha" upplevelser! Läs den ryss, den kommer att hjälpa dig mkt:-) | |
| illiterate - Ej medlem längre | 2008-10-04 15:20 | |
![]() | Det mesta är meningslöst när man studerar det närmare. Det är därför man ska låta bli att studera saker för nära. | |
| carlmartin - Ej medlem längre | 2008-10-04 15:26 | |
![]() | micro- ja, fakta är sällsynta. konstruktioner är mer vanliga, och det som är bra med det är att konstruktioner kan göras om. om man blir medveten om att man själv är med och konstruerar sitt liv så kan man välja att deltaga aktivt däri och försöka göra det bästa utav det, med lust och glädje som ledstjärna. | |
| carlmartin - Ej medlem längre | 2008-10-04 15:28 | |
![]() | illi- kan du inte komma med ett exempel? | |
| illiterate - Ej medlem längre | 2008-10-04 15:31 | |
![]() | Ett exempel på något meningslöst? Eller vad menar du? | |
| carlmartin - Ej medlem längre | 2008-10-04 15:35 | |
![]() | ja, ett exempel på något som avslöjas som meningslöst när man studerar det närmare. | |
| illiterate - Ej medlem längre | 2008-10-04 15:40 | |
![]() | Betapet? | |
| carlmartin - Ej medlem längre | 2008-10-04 15:42 | |
![]() | nu ber jag ju dig göra något som du säger att du finner meningslöst. det är det kanske ingen mening med. | |
| illiterate - Ej medlem längre | 2008-10-04 15:45 | |
![]() | Att söka efter meningar är ganska meningslöst. Att bevisa att det inte finns något meningsfullt är dock meningsfullt eftersom det eliminerar behovet att slösa tid på sådana meningslösheter. | |
| carlmartin - Ej medlem längre | 2008-10-04 15:49 | |
![]() | betapet är en sajt där människor utlever ett behov för socialt umgänge, kommunikation och spänning genom ett tävlingsmoment och diskussionsfora. | |
| nancy79 | 2008-10-04 15:49 | |
![]() | Jag tror iaf att allt har en mening | |
| micro113 | 2008-10-04 15:49 | |
![]() | carlmartin Jag är bipolär -- och därmed inte alltid den som aktivt konstruerar mitt liv. Tungsinne kan vara mycket svårt att konstruera om, även om man har förmågan att styra sitt liv -- helt enkelt därför att det känsla.. ..om allt känns meningslöst, så torde ju också konstruktioner för att bryta det kännas meningslösa. Det är ju det som är själva svårigheten med tungsinnet.. | |
| carlmartin - Ej medlem längre | 2008-10-04 15:54 | |
![]() | hehe- vad ska man sedan använda tiden till då? man slösar väl inte tid om man använder den till något meningsfullt, om det så är att eliminera ett behov av mening. så länge man är upptagen av något meningsfyllt så ger det ju mening. | |
| carlmartin - Ej medlem längre | 2008-10-04 15:55 | |
![]() | micro- jag vet inte vad bipolär är. | |
| micro113 | 2008-10-04 15:57 | |
![]() | Mano-depressiv | |
| carlmartin - Ej medlem längre | 2008-10-04 16:05 | |
![]() | micro- ahh, ok. vet inte så mycket om att ha en psykisk diagnos. har själv varit deprimerad och är på väg ut ur ett missbruk, därför intresserar det mig att diskutera vilka möjligheter man har för att förändra sina vanor och tankemönster. | |
| micro113 | 2008-10-04 16:16 | |
![]() | ok. Då förstår jag .... jag är ju då den sista du skall lyssna på, eftersom det för mig mer handlar om att acceptera läget, och rida ut de dåliga dagarna så gott det går. Du har ju en helt annan möjlighet att påverka din tillvaro åt det positiva hållet -- för du kan ju lägga saker bakom dig. | |
| ryssbrud - Ej medlem längre | 2008-10-04 16:18 | |
![]() | åh missbruk, mitt favoritämne dessutom är jag glad att tråden är populär samt jag anser som micro, att meningen är att skapa mening och allt har en mening även om man inte ser det på en gång. nu blev jag glad att det finns en The Secret tråd också, ska genast läsa ikapp. | |