Spelrum
| Giraffen | 19 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 12 |
| Inloggade | 31 |
Mobilspel
| Pågående | 20 234 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| NightRanger - Ej medlem längre | 2008-10-06 14:05 | |
![]() | Halloween är bra filmer Myers är ju inget monster egentligen han är människa bakom masken meadans Jason i vissa filmer har massa skador i ansiktet under masken oich i andra filmer ingenting Jason är 192-193 cm beror vilklen skådis det är eller skådis ska jag inte säga Kane Hodder är ju Stuntman från början | |
| Piaree | 2008-10-06 14:08 | |
![]() | Men det är ju det som är så läskig, att Myers är en människa, fast en riktigt psykopatisk en. Det gör ju filmen "trovärdig". Vill man se monster kan man se Men In Black-filmerna =) | |
| Stilig_karl - Ej medlem längre | 2008-10-06 14:08 | |
![]() | ... och påtal om "80-talsrysare" (vilket är huvudgrenen i min filmsamling för övrigt) så är Brainscan en av mina favoriter. Inte så läskig såklart, men ack så underhållande... För övrigt borde folk sluta göra re-makes på filmer som redan är bra.. Vad är det för fel på Rutger Hauer i Liftaren t.ex? och varför slutar det inte dyka upp dåliga hollywoodre-makes på östasiatiska rysare?. Dags att gå vidare... | |
| NightRanger - Ej medlem längre | 2008-10-06 14:12 | |
![]() | Myers är en psykopat i in i benmärgen och så är han grymt smart me tänker flera steg före vanliga människor me fast det gör dom flesta mördare i filmer alla mördare verkar ha samma typ av skor svarta och så om man kollar på skorna så ser dom flesta filmmördares skor likadana ut | |
| Piaree | 2008-10-06 14:12 | |
![]() | Brainscan... är det den med Edward Furlong? Håller med om det där med remakes. Skittrist. | |
| fashionbaby - Ej medlem längre | 2008-10-06 14:17 | |
![]() | Den bästa filmen är poltergeist <3 | |
| Stilig_karl - Ej medlem längre | 2008-10-06 14:18 | |
![]() | Japp... Varför har det inte blivit något stort av honom föresten? Varför har ingen nämnt Hitchcock? Psycho, Frenzy, Främlingar på ett tåg, fåglarna osv... | |
| NightRanger - Ej medlem längre | 2008-10-06 14:20 | |
![]() | Fönstret mot Gården . har remakads flera gånger | |
| Stilig_karl - Ej medlem längre | 2008-10-06 14:22 | |
![]() | Jo... har någon sett den onödiga remaken av Psycho som är nästan exakt som originalet förutom att den är i färg och med sämre skådespelare... Kass rent ut sagt.. | |
| NightRanger - Ej medlem längre | 2008-10-06 14:24 | |
![]() | ja jag såg den för ett tag sen inte alls bra precis som orginalet i allt utan just att det är färg. me Vince Vaughn som psychot själv inte bra | |
| swingmatism | 2008-10-06 14:24 | |
![]() | jag antar att det är av just den anledningen; Hitchcock är alltför uppenbar. förvisso så är Psycho en utav mina absoluta favoritfilmer - men inte fördenskull att den är läskig. I mina ögon så tenderar hans verk att kännas aningen uppstyltade och kontrollerade utifrån vad som är snyggt och av vad som faktiskt är smakfullt och bra. Hitchcocks filmer fungerar utmärkt att se på utan ljud för att de är så väl avvägda och rent skitsnygga; men det håller inte i längden. inte för mig i varje fall. | |
| Stilig_karl - Ej medlem längre | 2008-10-06 14:26 | |
![]() | Grejen är ju att jag inte finner någon film läskig... längre. Så jag har svårt att veta vad som är en rysare eller inte :P | |
| swingmatism | 2008-10-06 14:27 | |
![]() | Skulle just komma till det, appropå remakes och på tal om Hitchcock; det är antagligen den enda remake som jag verkligen kan uppskatta: Gus Van Sandts version av Psycho. Går man, som han, in med frågeställningen: Varför göra om en film som redan är perfekt? kan jag förbättra den? och så kommer resultat; en, på sekunden, kopia utav orginalet (detsamma gällde soundtracket som Philip Glass fick i uppgift att förbättra; resultatet var exakt som orginalet). Det är en kul tanke och fin gest.. | |
| butterkaka | 2008-10-06 14:27 | |
![]() | är jag den enda som tycker att Blair witch project va sjukt äcklig ?! | |
| Piaree | 2008-10-06 14:37 | |
![]() | Men ingen riktig skräckis kan väl anklagas för att vara smakfull? Det är ju inte det som är syftet. Är oxå Hitchcockälskare. Vertigo är favoriten (är ett stooort Jimmy Stewartfan). Men om Van Sant nu tyckte att Psyco var så perfekt, varför göra en remake? Det är ju verkligen att nedvärdera sig själv. | |
| Piaree | 2008-10-06 14:40 | |
![]() | butter: hänvisar till mitt fjärde inlägg på sida 1. | |
| swingmatism | 2008-10-06 14:42 | |
![]() | Nej, det var mer ett långfinger åt filmindustrin. Han har ju under många år gjort lite djupare independentfilmer men iom sina kommersiella framgångar så fick han fria händer och ett stort kapital att göra vad han ville med. "Gus, vad vill du göra?" "jag vill göra en remake på Psycho" "åh, Psycho, ja den är ju gammal och svartvit och kan behöva dammas av" när han kommer med resultatet: "men du, Gus, det här är ju samma film fast i färg?" "jo, ungefär som att the ring är densamma som ringu fast på engelska". | |
| Piaree | 2008-10-06 14:43 | |
![]() | Jo, jag har sett Tarnation. Ruggigt gripande film. Fler i salongen gick under filmen. | |