Spelrum
| Giraffen | 19 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 12 |
| Inloggade | 31 |
Mobilspel
| Pågående | 20 234 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Budalv - Ej medlem längre | 2008-10-05 17:46 | |
![]() | "budalv vad var kul med det där?" fashionbaby, jo att man ska vara skötsam i proportion till det man har/får. Om man får en hund så ska man sköta sig lite extra. Det är en rolig logik för det innebär ju att en fattig mamma som inte har råd att skaffa hund eller någon förmån åt sina barn inte skulle kunna kräva att barnen städade alls. Eller om man inte har råd med sina förmåner längre kan gå tillbaka och sluta hjälpa till. Jag tyckte soapan formulerade sig roligt och kärnfullt, vet inte om hon menade så som jag tolkar det dock. | |
| fashionbaby - Ej medlem längre | 2008-10-05 17:49 | |
![]() | Budalv aha. :D haha :) | |
| soapan - Ej medlem längre | 2008-10-05 17:50 | |
![]() | Jag var bara sarkastisk på gammalt hederligt vis. | |
| girl83 | 2008-10-05 17:51 | |
![]() | jag hade ett skitigt rum som barn. Det var inte så länge sen mamma erkände hur hon fick mig frivilligt att städa mitt rum! Och jag måste påstå att mamma var väldigt smart. I min garderob i en liten hög och på andra småställen hittade jag larver! Jag blev ärligt talat äcklad! Sen den dagen städade jag alltid mitt rum. Och mammas knep? Jo hon hade köpt maggots som hon placerat lite här och var i rummet. Jag fläskar fortfarande fram ett leende idag när jag tänker på att mamma erkände hur hon fick mig att städa ;) Ett litet tips från lilla mig. | |
| fashionbaby - Ej medlem längre | 2008-10-05 17:51 | |
![]() | soapan hahahahahahahaha :D ännu bättre. | |
| fashionbaby - Ej medlem längre | 2008-10-05 17:52 | |
![]() | girl83 hahahahaha fan vilket smart knep va bra att inte min mamma är medlem här så hon kunde ta åt sig det knepet.. haha. Fast iofs ja har hittat spindlar på mitt rum.. när ja har det som ett bombnedslag. :(.. | |
| girl83 | 2008-10-05 17:55 | |
![]() | fashionbaby; haha ja eller hur!? Visste inte om jag skulle skratta eller gråta när mamma sa sanningen om dem där larverna hon köpt och lagt på mitt rum. Men det var ju ett smart drag av mor måste jag ju påstå för idag om jag enbart ser en liten silverfisk krypa i mitt badrum i min lägenhet så... kryper det i mig och jag drar till med en storstädning ;) | |
| fashionbaby - Ej medlem längre | 2008-10-05 17:57 | |
![]() | girl83 jag är småkrypsrädd så fyfan.. din mamma var jäkligt fiffig får jag faktiskt säga. Tur att min mamma inte är så fiffig. :) | |
| girl83 | 2008-10-05 17:58 | |
![]() | fashionbaby; jag var inte så rädd för småkryp som barn men när jag fick larver i MITT rum så tätt inpå MITT liv liksom så blev jag rädd och äcklad ;) Haha, vi borde ha bytt mamma tycker jag :) | |
| fashionbaby - Ej medlem längre | 2008-10-05 18:00 | |
![]() | girl83 nej usch :( haha om din mamma är fiffig så blir ja rädd eftersom jag är sjukt småkrpsrädd. jag kommer bli jätte larvi när jag hade ett bombnedslag förut såg ja massa spindlar jag sov ihop med spindlar till slut sov jag alltid i sovrummet jag vågade inte lita på mamma att hon tagit bort dom o städat men på min egen begärn gick ja in till slut o det gick bättre. :D | |
| girl83 | 2008-10-05 18:04 | |
![]() | fashionbaby; dem små svartvitrandiga spindlarna i mitt rum var dock inte min mammas påhitt och dem spindlarna höll sig mest på fönsterbläcken men jag brydde mig inte vilket mamma trodde att jag skulle göra så hon fick ju dra till med sitt knep till slut. Haha jag hade varit glad om jag hade din mamma, tänk vilka knep jag hade sluppit som barn! :) Du får inte säga till din mamma vad jag just nämnt för gör du det så lär du få ett helt zoo av småkryp i ditt rum ;) *ler* Ja man ska nog bemöta sin rädsla för att överkomma dem :) | |
| fashionbaby - Ej medlem längre | 2008-10-05 18:07 | |
![]() | usch o fy o blä :) haha bill o bull <3 nej ska inte säga ett skvatt för då lär det bli parken zoo i mitt rum haha.. | |
| rispåse | 2008-10-05 18:47 | |
![]() | Jag har just tömt sonens prylar i en stor sopsäck o ställt undan det i garaget. Gissa om vi har stora världskriget just i detta nuet???? Nåväl, han ska sitta på sitt rum o fundera en stund nu, så får vi se om resten av prylarna ryker vid nästa drabbning eller om dr finns kvar... tack micro! Jag vet för övrigt inte om världens bästa mamma finns, jag tror snarare att vi alla gör så gott vi kan efter bästa förmåga// | |
| Sangria | 2008-10-05 18:57 | |
![]() | Lycka till rispåse! Det krävs tålamod, ett hårt hjärta och öronproppar. Men när dom fattar poängen i tidig ålder så underlättar det faktiskt väldigt när dom blir tonåringar och dom allvarliga problemen kan komma. | |
| rispåse | 2008-10-05 18:59 | |
![]() | Jo, du har rätt Sangria. Små barn små bekymmer, men dom kan bli bamsestora när ungarna växer om man inte har koll redan nu. | |
| yogimama - Ej medlem längre | 2008-10-05 19:01 | |
![]() | min tonåring städar just sin garderob under hotet: annars får du tvätta själv i forsättningen! Ingen mamma blir glad av att vara tvätt/städpatrull åt sina ungar. | |
| fashionbaby - Ej medlem längre | 2008-10-05 19:06 | |
![]() | yogimama det hotet brukar min mamma ta på mig o disk o tvätta o hjälp vad jag hatar det. | |
| fashionbaby - Ej medlem längre | 2008-10-05 19:06 | |
![]() | blir ett jävla liv.. | |
| Dalkullan | 2008-10-05 19:08 | |
![]() | nån skrev att en sexåring inte kan städa...såklart han kan...riktigt små barn kan ju hjälpa till med att plocka undan sina saker min 2-åring har just börjat dagis och där hjälper barnen till att plocka undan innan fika etc. självklart går det inte lika fort för de mindre barnen men de lär ju sig och det är det viktiga nog kan man kräva av en sexåring att han ska röja på golvet, dvs plocka undan sina prylar som ligger framme så att mamma eller pappa kan komma med dammsugaren... skulle ungen mot förmodan ha mer leksaker än att han inte orkar plocka undan dem så tror jag nog också att jag rösta på säcken =) men som sagt mamma...stå på dig...envishet lönar sig! | |
| rispåse | 2008-10-05 19:29 | |
![]() | Jag har stått på mej i en timme nu(: | |