Spelrum
| Giraffen | 45 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 19 |
| Inloggade | 64 |
Mobilspel
| Pågående | 20 076 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| BiNo8 - Ej medlem längre | 2008-10-09 21:12 | |
![]() | Mimikryp hur som helst vad du än hittar på så hopps jag du snart ska må bättre:) Din bild här utstrålar vänlighet, kärlek och omtanke. Har du förresten nån lillebror? | |
| Mimikryp | 2008-10-09 21:36 | |
![]() | yayasout; Slayermuppen var riktigt fånig. Golfreklamen var halvtrist. Nyhetsuppläsaren var lite löjlig men ganska rolig. :-) BiNo8; Men det låter ändå ruggigt billigt! Hoppas du får det trevligt i Polen! Tack för dina fina ord om min (gamla) bild! Nej, jag har inga syskon alls. | |
| BiNo8 - Ej medlem längre | 2008-10-09 23:52 | |
![]() | Mimikryp nä det va bara det att när jag kanalisterade din bild såg jag nån liten pojke:) | |
| trashone - Ej medlem längre | 2008-10-09 23:53 | |
![]() | Är inte trådens titel fel? | |
| kaprifolia | 2008-10-09 23:58 | |
![]() | Du kan tänka på att snart är det sm och då kommer vi ha kul från morgon till kväll i dagarna tre, och även om man förlorar nån match nån gång ibland så är det skit samma!! | |
| AstridNaut | 2008-10-10 00:32 | |
![]() | Det KAN vara så att du blir gladare om du slutar lyssna på Mimikry. Kan vara värt ett försök iaf? | |
| stabilt | 2008-10-10 00:41 | |
![]() | välkommen i det verkliga livet | |
| AstridNaut | 2008-10-10 00:49 | |
![]() | Jag föreslår att du letar rätt på böcker där författarna ger uttryck för samma tankar som du själv bär på. Då känner du samhörighet, identifikation. Det ger dig känslan av att du inte är ensam om din upplevelse (vad den nu är) och det finns därmed chans att du känner dig lite gladare. (Det är lättare att söka glädje i böcker, filmer, musik, konst osv än levande människor - eftersom levande människor förr eller senare ger upphov till nya besvikelser) | |
| Mimikryp | 2008-10-10 06:51 | |
![]() | trashone; Nää? kaprifolia; Huffa, jag lär väl göra en repris på förra SM, med massor av förlorade matcher, och då är det ju inte så kul. :-( AstridNaut; Jag har faktiskt inte lyssnat på dem på jättelänge. Jag klarar inte det just nu eftersom det då skulle bli så grymt uppenbart att jag saknar dem så in i bomben. :-( Vet inte om jag skulle bli gladare av att läsa en bok som är lika deprimerande som mitt liv. Jag tvivlar på det. För övrigt vet jag inte hur man skulle hitta en sådan bok, om den nu finns. Dessutom har jag inte tid att läsa skönlitteratur just nu. Har alldeles för mycket pluggjox att läsa. :-( Däremot har du absolut rätt i att det är lättare att söka glädje i diverse media istället för i människor. | |
| hemliga anna | 2008-10-10 08:52 | |
![]() | renovera om i lägenheten, det skingrar tankarna.. själv i kärlekssorg, målade om badrumsskåpet igår och fixade nytt duschdraperi + lite annan interiör. Det känns lite bättre nu. dessutom får man mycket gjort. på så sätt får man "användning" av skithumöret! | |
| monalee | 2008-10-10 09:04 | |
![]() | Gå ut och fotografera=) Jag vet att du gillar det och kan ta fina foton. | |
| AstridNaut | 2008-10-10 10:43 | |
![]() | Mimikryp: Nja, det behöver ju inte vara skönlitteratur. Om du kort redogör för varför du är så nere, så kan jag kanske leta fram en rekommenderbar titel åt dig. :-) På musikfronten så måste jag ju tipsa om GG Allin. Han kan (kanske) sätta ord på dina smärtor. | |
| remvanrijn | 2008-10-10 17:00 | |
![]() | Bino8.. den lilla pojken var nog jag Kaprifolia..om man som jag förlorar ALLA sina matcher är det kul även då??? Hemliga Anna. har du tid över.. ytterdörren här skall målas samt ett yttertak monteras.. Mimi.. kram på dig från en "schysst snubbe." som du själv uttryckte det.:P | |
| kaprifolia | 2008-10-10 17:57 | |
![]() | Det som inte går så bra under dagen tar man igen under kvällen då det är festligheter och lek. SM pratar jag om nu alltså. | |
| Mimikryp | 2008-10-10 18:55 | |
![]() | hemliga anna; Min lägenhet är jättebra som den är, förutom att den är stökig. Och jag kan inte så'nt som målning och grejer. Och mitt duschdraperi är jättefint! :-) Fast jag har hur som helst inte tid med hemmapyssel (och då den städning som så väl behövs). :-( monalee; Ja, jag gillar det, men hur vet du att jag är bra på det? *ler nyfiket* Jag spanar ständigt efter motiv när jag är ute, men jag har så otroligt många bilder på färggranna höstlöv, så nu ska det vara något ganska exceptionellt om jag ska ta upp kameran (för löv alltså). Men jag har inte tid att gå ut och fota! :-( Men jag ska verkligen försöka ta en paus från pluggandet och ta en promenad i helgen. AstridNaut; Kort? Oj oj oj... *kliar sig i skallen* Kort... *funderar* Brist på kärlek och kramar, brist på tid, för mycket att göra på ett trist jobb, ligger efter med pluggandet, lägenheten ser ut som fan, känner mig ensam, har dålig självdisciplin, saknar Mimikry skitmycket plus att jag är jävligt besviken på dem för en grej (som inte går att förstå om man inte känner mig väldigt bra och förstår vilken "relation" jag har med dem) och ja, det var nog allt. Eller jo, en sak till, jag kämpar med/mot vikten och nu har jag inte gått ner så mycket som ett kilo på flera månader! :-( Vad är GG Allin för snubbe då? Typ av musik? Någon hemsida du kan ge mig en länk till? Jag är alltid öppen för ny musik! :-) | |
| AstridNaut | 2008-10-10 19:36 | |
![]() | Mimikryp: Ja, det där var ju en del förstås. Först och främst: Mimikry, vad är det som gör dem så speciella i dina ögon? Betraktar du dig främst som deras vän, deras fan, deras största fan eller deras ultimata stalker? Jag förstår inte vilken relation ni har liksom. Nu ska jag inte komma med "goda råd" som typ: "Byt jobb då om du inte trivs" osv osv. Jag hade sagt att jag ska komma med en boktitel och det gör jag nu: Flykten från friheten av Erich Fromm. Där går han igenom varför människan sedan medeltiden har utvecklat en allt större desillusionering där man så att säga blir helt ensam. Vi fyller liksom ingen funktion i samhället och det gör oss värdelösa. Därför måste vi själva skapa mening, och befria oss från de (sociala) hämningar vi bär på. Osv osv osv. (Jag kan tipsa om många titlar med den sortens budskap) GG Allin gjorde (han dog 93 av heroinöverdos) punk, country och allt möjligt. Främst punk. Tyvärr mest känd för vad han gjorde på scenen (väldigt extrema saker som innefattade våld och avföring osv osv), men jag vill ge honom cred för sjukt bra låtar plus att han var en sådan true spirit. Många avfärdar honom som en clown, men jag tar honom på stort allvar. Han har gett mig mycket stöd i svåra stunder... Tyvärr finns det ingen riktigt bra hemsida för honom, alla har sina brister så jag orkar inte ens tipsa om någon. "Den som söker skall finna". :-) | |
| Mimikryp | 2008-10-11 12:37 | |
![]() | AN; Det som gör dem så speciella är att jag blir så glad av att se dem. Inte riktigt glad i vanlig bemärkelse, utan just att hela jag fylls av en värme och ett rus som jag kan tänka mig att en drog ger. Jag mår dåligt när jag inte sett dem på länge. Men jag vet inte om jag riktigt kan svara på frågan, men ejag antar att jag mest får definiera mig som deras största fan. Och lite vän. Vissa skulle säkert säga att jag är en stalker, men jag förföljer dem inte för att få ta del av deras liv eller nå't, så även om jag ibland åker långt för att se dem så är det bara för att jag behöver det där ruset de ger mig. Men jag förstår absolut att du inte förstår vilken relation vi har, för jag antar att den är ganska komplicerad. Tack för att du låter bli de där "goda råden"! *ler* Jag ska absolut kolla in boken! Och kanske GG Allin. :-) | |
| Mimikryp | 2008-10-11 13:51 | |
![]() | AstridNaut; Nu har jag lyssnat på herr Allin. Och nej tack, definitivt inget som tilltalar mig. För skränigt och skramligt. TACK ALLA! ...ni som peppat och uppmuntrat! Jag mår mycket bättre nu, även om livet inte är på topp! | |
| Spömö | 2008-10-11 14:15 | |
![]() | Man kan alltid sätta på favoritmusiken och baka kakor :) Och sedan äta kakorna då. | |
| poänglös - Ej medlem längre | 2008-10-11 14:31 | |
![]() | www.betapet.se/forum...am p;page=2 | |