Spelrum
Giraffen36
Krokodilen2
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
24
Inloggade62
Mobilspel
Pågående19 304

Forumkategorier

Användare Inlägg  
miss-bruk2008-10-13 23:56
Antal inlägg: 11

Irriterar du dig över ting som är små, så är du inte större än så!!

pentrollet2008-10-14 00:18
Antal inlägg: 376

miss-bruk: håller med dig! =)

Saberhagen2008-10-14 08:57
Antal inlägg: 208

kvinnor kan kanske vara lite tydligare ibland med att vi kanske ibland vill ha blommor eller dylikt även om vi har en ring på fingret. Visa lite uppskattning. kanske inte ofta, kanske bara någon gång om året eller så men ändå.

Saberhagen2008-10-14 08:58

nu får jag ju själv blommr av min karl då och då men andra kanske inte är lika lyckligt lottade

cattalinka - Ej medlem längre2008-10-14 10:45
Antal inlägg: 441

öh. jag fattar inte grejen Saberhagen. Skulle det där ha något med kvinnor att göra? Du kanske gillar blommor men det kanske min man också gör? Att få uppskattning har väl inget med ditt kön att göra utan är något allmängiltigt. För mig är blommor något helt världsligt. Om det är den uppskattning (NÅN GÅNG OM ÅRET) jag får kan det verkligen kvitta.

cattalinka - Ej medlem längre2008-10-14 10:48
Antal inlägg: 441

Saberhagen: vad jag menar är att du väl kan uttrycka vad du vill ha, men inte tala om vad "vi" kvinnor vill som om det vore något allmängiltigt. För mig räcker det fan inte med nån ros eller pralin.

Saberhagen2008-10-14 14:28

nä nu får du tagga ner cattlinka. Det jag menar är, referens till det kverulanten skrev, är att om man som kvinna eller karl, slutar att t.ex. säga jag älskar dig så kan det, iaf för mig, kännas som om jag saknar de orden. Man kan inte kliva in i någons liv, ge dem choklad, blommor och bin, ringmärka dem och sen bli soffpotatis.
Så gör många utan att tänka att man är 2 om ett förhållande. Ge och ta är ett motto. och det har i vilket fall funkat för mig de gångna två åren.
Att alla är olika och har olika behov är självklart, men om man tolkar det som att det bara räcker med en chokladbit och ett rosenblad, ja då har man nog inte riktigt listat ut vad kärlek är för något.

brotch2008-10-14 14:33
Antal inlägg: 1

Den person som blir sårad utav att sambon går på fest utan den andre lär vara sjukt svartsjuk/kasst självförtroende/självkäns la.

1stclassriot2008-10-14 15:30
Antal inlägg: 522

håller med brotch.

pentrollet2008-10-14 15:53

Ja, litar man inte på varan i ett förhållande kan man ju lägga ner direkt!

Uppskattning de vill jag inte få genom och få en massa saker...blommor o sånt krafs. De kan jag köpa själv =)
Däremot vill jag ha en man som ställer upp och finns där för mig från minsta sak till de stora här i livet.

Och att prata i termen "vi kvinnor" är bara fånigt, alla e olia o har olika behov. Så där håller jag med dig cattalinka.

Pmuls2008-10-14 15:55
Antal inlägg: 4

"Karlar som inte kan ta reda på sig själva, dvs städa tvätta & laga mat."

Tvätta kan jag, och laga mat också, men nåt som skulle störa mig enormt är om min älskling i likhet med vissa andra kvinnor i min närhet inte var förmögen att inse att hur städat man vill ha det är en personlig preferens och något som man får kompromissa om.
Smulor på bordet eller disk som står framme är inte ett objektivt problem, det är ett problem bara om DU stör dig på det.

Knäckehäxan22008-10-14 16:20
Antal inlägg: 21

Något som retar mig är när sambon faktiskt tar tag i disken, dvs ställer in i diskmaskinen och sen skiter i att diska ur den enda stekpanna som står i diskhon!!!! Eller låter hela köttfärslimpor ligga kvar på tallrikarna precis som om de skulle vara självupplösande eller så. USCH!

Kan förstå att man vill veta vilka som kommer o när. Kanske inte är så kul om det är folk hemma varenda dag man kommer från jobbet. Ibland orkar man ju inte umgås, men däremot tycker jag inte att man ska behöva "fråga om lov" för att kunna umgås med folk om det inte är varje dag!

pentrollet2008-10-14 16:43

*ler stort*

hela denna tråden är full av sk "kvinnlig logik" som enligt mig är ett hån mot logik i sig!

som tur finns här ju undantag =)

Cekt2008-10-14 17:11
Antal inlägg: 250

Jag stör mig otroligt mycket på att min pojkvän inte kan planera längre än två dagar framåt. Själv vet jag precis vad jag ska göra i januari typ... Kanske mer ok om man bor ihop men när man har distansförhållande är det svårt om man inte kan planera... *suckar*

allimac792008-10-14 17:45
Antal inlägg: 28

min pojkvän har en tendens att prata om saker och låta lite som att han är en expert på just den grejen han pratar om...sen när man ställer en enkel fråga om det han talar om har han oftast ingen aning om svaret. och han TROR att han vet grejer.. tex i lördags var vi på middag hos en kompis till honom. han tror att han vet att hans kompis är vegetarian eftersom han ofta äter vegetariskt och har därför inte nämnt att jag inte äter kött. hans kompis har lagt halva eftermiddagen på att laga stek.. :) (vilket naturligtvis är ok (potatisen var god!) ,men hade han vetat att jag var veg hade han antagligen valt något som funkade för alla)

saker som min pojkvän antagligen stör sig på vad gäller mig:
-mitt minst sagt bristfälliga ordningssinne, mitt hem ser ut som en soptipp för det mesta
-jag är dålig på att komma i tid
-jag är inte så intresserad av att beundra hans nyinköpta prylar m.m

RåzaMåln2008-10-14 17:47
Antal inlägg: 132

Egentligen tänkte jag bara läsa i tråden & inte svara men eftersom jag nyligen diskuterat detta med några bekanta samt min pojkvän & vi inte begrep oss på grejen med att känna sig MYCKET irriterad över att ens partner aldrig fäller ned toalettlocket, sitter jag nu & gapar lite smått. Så jag kan inte låta bli att svara, för jag är så nyfiken på varför man stör sig på sådant.

Jag & min pojkvän älskar varandra väldigt mycket så jag tror inte att det är någonting typiskt för ett förhållande men det verkar ändå vara väldigt vanligt bland par. Själv skulle jag inte ens orka störa mig på sådana små skitsaker. Varken jag & min pojkvän finner någon nytta eller nöje i att klaga på att den andres smutsiga underkläder ligger i ett hörn av golvet eller att middagsporslinet är odiskat.

Att heller inte kunna acceptera vissa sidor hos den andra tycker jag är onödigt & faktiskt ganska dumt & trångsynt. Varför förutsätta att alla fungerar precis som en själv? Måste de ens göra det? Tex. detta med att störa sig på att den andre hellre sitter hemma än går ut, eller har svårt att planera. Sure att alla kan vara känsliga ibland & ta illa upp för något som egentligen inte är illa ment men att göra det till en stor grej som man sedan kommer ihåg länge & tom. har som "egenskap hos min partner som jag stör mig på" känns bara så... förödande.

Tex. i mitt & min pojkväns förhållande hatar han att diska men tycker om att laga mat, medan jag inte är så bra eller så gärna lagar mat men hellre diskar. Därför blir det oftast att jag diskar & det är ingenting jag klagar över. Han lagar oftast mat & han klagar inte över det heller. Vi håller ingen koll på vem som städar mest eller plockar undan mest. Vi tar det som det kommer. Den som har tid eller ork att städa gör det. Vi har för det mesta tid men inte alltid fysisk eller psykisk ork men det är ingenting vi stör oss på eller har bråkat om. Den andre kan ha en sämre dag då den inte orkar göra någonting hemma eller bara vill ha en slappardag. Det accepterar vi. Vi kan snarare skratta åt hur dåliga vi båda varit på att laga mat & diska den senaste tiden när vi blickar ut över berget av disk som samlats på diskbänken & högarna med pizzakartonger på golvet. Ingen blir arg på den andre för att den "borde" ha diskat eller lagat mat eller städat.

Det finns ingenting jag stör mig på i mitt förhållande. Visst har det hänt några gånger att vi smågnabbats om saker för att vi missförstått varandra men det har bara varit någon minut & sen har vi försonats & om min pojkvän skulle fråga mig vad vi "bråkade" om för ett par veckor sedan eller ens i går skulle jag inte minnas vad det var.

Jag skulle i alla fall bli väldigt ledsen om min pojkvän hela tiden klagade på min insats i hushållsarbetet eller sidor av min personlighet eller om han blev arg för att jag gick på en konsert som han inte var intresserad av eller kunde följa med på. Jag tror att han skulle bli ledsen om jag gjorde på det sättet. Blir inte era partners det? Är det alltid sådana saker som ni stör er på i ett förhållande oavsett vem ni är tillsammans med? Vad gör de som är bra? Om eran partner väldigt sällan tar initiativ till att städa, är det verkligen något så pass allvarligt att man måste börja bråka om det eller se det som någonting väldigt dåligt? Han eller hon kanske inte ser röran för att du är mer pedantiskt lagd? Han eller hon kanske lagar mat & fixar i trädgården oftare än vad du gör? Vad spelar det för roll hursomhelst? Måste allting vara millimeterrättvist? Räcker inte kärleken?

Bolerria2008-10-14 22:04
Antal inlägg: 112

Jag stör mig på när min sambo "klänger". Som någon tidigare nämnt är det väldigt irriterande om man precis lyckats somna och så ska han komma och nödvändigtvis kramas när han väl lägger sig. Eller att han måste ha en kram/puss så fort man kommer hem genom dörrn.

Eva2008-10-14 22:07
Antal inlägg: 130

blir min kille eller flickvän bjuden på fest utan mig....då passar jag på att ha kul på egen hand :)

Piaree2008-10-14 22:19
Antal inlägg: 1325

Pmuls: Det tillhör sunt förnuft att torka bort smulorna & diska efter sig. Det handlar ju om att om inte du gör det, gör den andra det & det är tröttsamt i längden att städa upp efter någon annan. Visst, är jag särbo skiter jag väl i hur det ser ut hos honom, men är jag sambo ska man göra rent efter sig själv. Som på vilken arbetsplats som helst.

upa - Ej medlem längre2008-10-14 22:40
Antal inlägg: 2565

Jag tror många kvinnor skulle behöva slappna av och inte gå runt och tro att de är oumbärliga. De får bekräftat gång på gång att de måste hålla ordning efter andra när de hysteriskt börjar sopa och torka rent bordet innan den andra hunnit svälja maten. Är man så oflexibel att man inte kan låta smulorna ligga ett litet tag och kanske prioritera en mysig kram istället tycker jag gott städmaskinerna kan fortsätta sopa och hålla truten :)

Visar sida: 1 2 3 4 5 6
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?