Spelrum
| Giraffen | 35 |
| Krokodilen | 2 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 24 |
| Inloggade | 61 |
Mobilspel
| Pågående | 19 304 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Amöban | 2008-10-16 16:05 | |
![]() | Mysteriet, ok, har inte sett programmet, visste inte att det var sexuella laddningar inblandade. Men är inte detta en sjukdom? ...Fetma? | |
| johndeere | 2008-10-16 16:45 | |
![]() | Såg reprisen igår. Tydligen är det ett komplex från barndomen som ligger bakom. jag tror inte att hon trivdes med tanke på vad som sades när reporten frågade henne om hon ville att hennes dotter skulle bli som hon, och det ville hon inte. Det är lika sjukt att inte äta som anorektiker och lika sjukt att äta sig till döds som denna dam. Sen att hon viker ut sig är ju för att överleva, kostnaderna måste var väldigt mycket i matväg. Men vem vill ligga i leran i ösregnet och kräla frivilligt och ta dessa kort som hon gjorde, 250 kg, tung andad, kunde knappt röra sig. På något sätt tycker jag synd om henne som måste utstå detta. | |
| trashone - Ej medlem längre | 2008-10-16 17:01 | |
![]() | Undra vad syftet med tråden är? | |
| blue_moon | 2008-10-16 17:12 | |
![]() | Måste allting ha ett syfte? Att ventilera sina känslor inför detta fenomen...? | |
| trashone - Ej medlem längre | 2008-10-16 17:15 | |
![]() | Du menar, få lov att häckla ihop med likasinnade? | |
| sanns88 - Ej medlem längre | 2008-10-16 17:17 | |
![]() | jag mådde illa när ja såg henne.. att man verkligen kan vela förstöra sin kropp och sitt liv på de där sättet. :O | |
| hotcold | 2008-10-16 18:28 | |
![]() | Jag tycker inte att de bör ta barnen ifrån henne men däremot så behöver hon få psykologhjälp och möjligtvis stödfamilj och hemhjälp så åtminstonde det stora barnet få vara barn! Men om hon däremot inte tänker om utan fortsätter att sträva efter att bli ännu fetare och mer handikappad(för det fattar väl alla att man blir om man väger 450kg)så borde det absolut bli tal om omplacering av barnen. Jag är absolut inte emot feta människor på något sätt. Har själv vaxt upp med en överviktig mamma och jobbar själv på min vikt ständigt!! Men det finns överviktiga och så finns det sjukligt överviktiga!! Jag är inte ute efter att häckla någon människa för deras levnadsätt utan tycker mer synd om henne. Ingen kan lura i mej att hon mår bra innerst inne. Hon behöver hjälp! | |
| Blamse tlött | 2008-10-16 18:50 | |
![]() | Trashonan jag tycker du ska fråga den som startade tråden vad dennes syfte är... Trashonan< Mitt svar på ditt inlägg, lyder som följer: Det hon gör är egoistiskt gentemot sina barn..hon äter sig sakta till döds< Förstår inte hur du kan rättfärdiga självmord? | |
| trashone - Ej medlem längre | 2008-10-16 18:54 | |
![]() | Självmorddebatt tillhör självmordtråden. | |
| Nilly - Ej medlem längre | 2008-10-16 18:56 | |
![]() | Jag vet inte om ni missade det....men det handlade ju faktiskt om dominans i grund och botten. Det var ju hennes man som bestämde, styrde över henne och det var hans önskan och därigenom hennes...att bli så fet. | |
| Blamse tlött | 2008-10-16 19:04 | |
![]() | *S* åt dig Trashonan..du frågade jag svarade,..Är du inte nöjd med det svaret, må så vara...Men ta du och prata med någon forumvärd då kanske, så att dom ser till att inte svängarna blir för stora*S*...Jag vet vad du är ute efter, men tji på dig! | |
| trashone - Ej medlem längre | 2008-10-16 19:09 | |
![]() | Jag tror du är ganska out there, min kommentar var bara ett konstaterade. | |
| Blamse tlött | 2008-10-16 19:17 | |
![]() | Skrabban< Hon är inget barn, denna kvinna är vuxen och tar sitt egna Beslut...Men jag skräms över att hon gör ett medvetet val, i att bli den största kvinnan någonsin..Kanske tom lite egoistiskt faktiskt...Det jag tycker är skrämmande är att hon lämnar över så mycket ansvar till pojken det tycker jag är jäkligt fel.. Godisnapp < Du skriver: maken som filmar henne när hon stapplar ut i leran som om det vore nåt positivt, jag kan ju inte påstå jag tycker de är lämpliga föräldrar på något sätt.... Men herregud godisnapp, menar du då att alla som tar nakenfoton ute i regnet eller lerpölar skulle vara mindre lämpade som förälder för det Det handlar inte om hennes lämplighet som mamma..Hon kan väl för vara en bra mamma fastän hon är kraftigt överviktig... Det handlar om hur hon misshandlar sin egna kropp medvetet/omedvetet. Hon sa självt att allt började från barndomen, så hon vet ju innerst inne varför hon äter...Nu kan jag bara ana mej till att påtryckningar från maken gör sitt till också en hel del, det är ju han som bestämmer... Med egoistisk syftar jag på hennes beslut att äta sig till döds, för det är exakt vad hon gör..Så där kan jag hålla med om att det brister i hennes omdöme som förälder...Men inte för att hon ÄR fet nu eller för att hon tar nakenkort.... | |
| bizzzy - Ej medlem längre | 2008-10-16 19:25 | |
![]() | Ja ack ack vad märkliga beteende det finns här i världen... Amerikanare är inte riktigt kloka. De enda som är normala det är vi som bor i Sverige, nej förresten, bara vi som bor i Skåne. Fast det finns rätt många konstiga skåningar så jag ändrar mig till att det bara är vi i denna staden som jag bor i som är normala. När jag tänker efter så är det nog bara vi på vår gata som är som folk ska vara. Faktum är att det nog bara är jag som är riktigt normal.. | |
| Mrs Jonsson | 2008-10-16 19:29 | |
![]() | Jag äcklas | |
| Saberhagen | 2008-10-16 20:05 | |
![]() | undra om hon har bra livförsäkring.? hennes man gör ju llt för at hjälpa henne att äta.. | |
| mrsmuffin | 2008-10-16 20:26 | |
![]() | Visst misshandlar hon sin kropp, men det gör även en anorektiker och jag tror att även i detta fallet så behövs hjälp av psyk. Mannen är helt klart en feeder och det är ren misshandel han håller på med. Det är honom, inte henne, ni skall hacka på vad gäller synd om barnen! Dessa barnen har ju faktiskt en pappa som långsamt håller på att ta livet av mamman......... Hon kommer förmodligen att dö en för tidig död om hon fortsätter äta/matas, men det kommer många storbolmande rökare också att göra utan att någon tar deras barn ifrån dem. | |
| Loppan89 | 2008-10-16 20:50 | |
![]() | Den här tråden visar ju tydligt att folk gärna dömer andra efter sina egna normer och ideal. Sen är de flesta väldigt ivriga att få ur sig att de äcklas av att en människa ser ut som henne. Folk som bara TYCKER istället för att tänka är i mina ögon äckligare. Vem har rätt att bestämma hur hon borde leva sitt liv? Och vad får folk att tro att just deras livsstil är den rätta? Även om hennes val kan innebära att hon dör i förtid så är väl inte det något ovanligt? Folk dör i förtid hela tiden av många olika orsaker som inte skapar ens i närheten lika dömande diskussioner som denna. Och till vem det nu var som nämnde självmord; Vem är du att bestämma hur länge folk ska leva? Måste man leva tills man blir gammal och dör av naturliga orsaker bara för att det är möjligt? När man är vuxen nog att leva sitt liv som man vill, så borde man ha rätten att avsluta det som man vill utan att folk spyr ut sina ogenomtänkta kommentarer över en. (: | |
| hotcold | 2008-10-16 20:55 | |
![]() | Det borde man Loppan89 jag håller med dej. Skillnaden är väl bara att har man skaffat barn så handlar det inte bara om en själv längre utan ansvar om sina barn också!! | |
| trashone - Ej medlem längre | 2008-10-16 20:58 | |
![]() | Åh, tänk så många som missar den detaljen. Smala som tjocka. | |