Spelrum
| Giraffen | 30 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 1 |
| Grisen Böjningslistan | 12 |
| Inloggade | 43 |
Mobilspel
| Pågående | 19 372 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| fabrik | 2008-10-20 21:44 | |
![]() | Nej jag har inte skrivit att man måste vara expert på något område alls. Men hade du haft någon grund till dina märkliga påståenden hade du kanske inte heller kränkt någon. Och du vet ju sedan tidigare att fler tjejer än du tror använder sig av daglig makeup som du inte märker av, för att den är ljus. Du har rätt, jag tog åt mig. Märkligt eftersom jag egentligen brukar välja att ignorera uttalanden som dessa i forumet, men det var väl nåt speciellt med just ditt då. | |
| Trocader0 | 2008-10-20 22:45 | |
![]() | alla har inte sådan hud att den ser bra ut utan smink, tyvärr. | |
| Caligatia | 2008-10-21 00:01 | |
![]() | Nej, Trocader0, jag är lyckligt lottad. O andra sidan får jag bl a icke synliga, men VÄLDIGT smärtsamma finnar i både näsa och örongångar... fabrik... Jag förstår fortfarande inte hur man kan känna sig kränkt av att man är finare utan smink?! | |
| Annaso | 2008-10-21 00:54 | |
![]() | Till TS rekommenderar jag en fondation från loreal sóm heter tru match . Som underlag skall du ha en dagkräm för rätt ålder så man inte tar för fetta krämer, då smälter maken bort. Isadora har många fina färger när det gäller ögonskugger och de sitter bra. Ögonpenna från mabbeline sitter som berg, tills slut en fint rouge i ser naturligt ut inte rosa och ett fint läppglans från loreal (dock ej den som håller i 6 timmar ingen bra) naturligt makup utan att det ser billigt ut.. Lycka till | |
| Annaso | 2008-10-21 01:23 | |
![]() | mj.barczyk.se/blog/1...ik kirurgin VAD LITE SMINK KAN GÖRA IALLA FALL. | |
| Annaso | 2008-10-21 01:27 | |
![]() | PS, vi får inte glöma håret hårfärg klippningen osv... | |
| fabrik | 2008-10-21 01:42 | |
![]() | Caligatia; Jag har aldrig skrivit något om "finare utan smink" snacket. Jag drog upp två exempel som jag fann provocerande och fördummande. Läs dom. Att sminka sig är väl inte mer konstigt än att folk använder högklackat, färgar håret eller rakar benen? Eller det kanske också enbart är för schlagerartister och prostituerade? | |
| Caligatia | 2008-10-21 06:52 | |
![]() | Suds skrev: "Ska jag va ärlig, och det ska man väl, så är smink för schlagerartister och prostituerade. Visst kan det va snyggt när tjejen har nån mascara eller nåt, men jag föredrar au naturelle. Undantaget vore i så fall om man ska på fest, då kan det va snyggt. Men varjedagsminkning, nä fy så skabbigt." - eftersom du där ryckt ut början från sitt sammanhang ser det ju sämre ut än vad det var. Jag ser bara en tillspetsning för att lägga ytterliggare vikt på att det var "au naturelle" som han tyckte bäst om. Har du aldrig tidigare varit med om att folk har kommit med generaliserande exempel för att uttrycka sin åsikt, utan att för den sakens skull vara kränkande? Angående att förstöra kuddöverdrag så har det hänt mig både en och två gånger när jag varit för lat efter en utekväll för att sminka av. Bara pajat mina egna kuddöverdrag, eftersom det aldrig skulle falla mig in att riskera paja någon annans. Så hur i helsike var det kränkande att man är mån om sina tillhörigheter? Om JAG förstör mina egna saker är det sin sak, men om en polare pajar mina grejer genom ren oaktsamhet så blir jag sur! | |
| ryssbrud - Ej medlem längre | 2008-10-21 07:55 | |
![]() | för mig är den tyngsta anledningen faktiskt att min hy inte är perfekt så jag vill visa den helt bar, är jag utomlands trivs jag som den är, sommar och sol är perfekt för hyn, men på vintern blir den röd och torra fläckar med fnas, inte så hett att se ut som fru psoriasis? | |
| ryssbrud - Ej medlem längre | 2008-10-21 07:56 | |
![]() | pajat kuddöverdrag? alltså vad hände med tvättmaskinen? | |
| ryssbrud - Ej medlem längre | 2008-10-21 08:00 | |
![]() | och caligata: om du föredrar osminkade kvinnor, är det ju dem du ska ragga på. Smart också, för då vet man vad man får. | |
| Caligatia | 2008-10-21 08:07 | |
![]() | Mascarafläckar är inte alltid det lättaste att få bort. ryssbrud, det var alltså inte JAG som föredrog kvinnor osminkade, mig kvittar det absolut lika. Jag ifrågasatte däremot varför fabrik ansåg Suds kommentar kränkande. | |
| Caligatia | 2008-10-21 08:10 | |
![]() | Som exempel, skall jag rycka ditt egna exempel "inte så hett att se ut som fru psoriasis?" ur sitt sammanhang? Jag har psoriasis, är det meningen att jag skall känna mig kränkt nu? | |
| ryssbrud - Ej medlem längre | 2008-10-21 08:15 | |
![]() | caligata: nej jag pratade inte med dig heller :) alltså inget ont mot nån | |
| ryssbrud - Ej medlem längre | 2008-10-21 08:15 | |
![]() | haha! jag skrev fel, menar han den här suds! :D | |
| ryssbrud - Ej medlem längre | 2008-10-21 08:16 | |
![]() | nej det är trist med hudåkommor såklart vad känsligt det blev nu | |
| Caligatia | 2008-10-21 08:27 | |
![]() | Ja alltså... Jag tog INTE åt mig. :) Jag menar bara att det blir dumt att plocka en kommentar ur sitt sammanhang. ^^ | |
| Caligatia | 2008-10-21 08:38 | |
![]() | Till TS, prova dig fram. (Experimentera helst inte 3 minuter innan du måste gå hemifrån...) Och som med allt annat, övning ger färdighet. | |
| fabrik | 2008-10-21 22:03 | |
![]() | Eh..nej? Jag brukar inte höra generaliserande exempel som innhåller schlagerartister och prostituerade. Men gör jag det, om det finner sig som i detta sammanhang skulle jag be dem att sluta, för jag anser det inte okej. Det kanske var dumt att bara visa en del av inlägget, ja, men dock ser det minst lika dåligt ut när du visar hela, kanske sämre. Så för att visa hur mycket han uppskattar att tjejer inte har smink (au naturelle skriver jag inte) skriver han då att smink är för schlagerartister och prostituerade. jamenjavisst. that make sense. Kuddöverdrag är väl inte värre än att man tvättar dom. På samma sätt du tvättar resten av dina sängkläder som nån använt. | |
| ryssbrud - Ej medlem längre | 2008-10-21 22:12 | |
![]() | hehe just det !! :D | |