Spelrum
Giraffen4
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
0
Inloggade4
Mobilspel
Pågående19 113

Forumkategorier

Användare Inlägg  
micro1132008-10-24 00:16
Antal inlägg: 17542

och INTE kvantitet* skall det stå

Linn79 - Ej medlem längre2008-10-24 00:16
Antal inlägg: 4279

till en viss gräns är det säkert så, men dör det ut är det ngt allvarligt fel, tycker jag. Å andra sidan finns det säkert olika sätt att finna lyckan, alla söker ju inte en passionerad kärlek utan föredrar en vänskap. Själv föredrar jag en kombination.

fuling2008-10-24 00:20
Antal inlägg: 8

Mja... Fritzl blev ju förklarad psykiskt frisk läste jag i tidningen. Pervers är inte det enda begreppet som tänjts, alltså...
Men det är väl rätt och riktigt att han åker in i traditionella finkan. Där lär han inte bli långvarig.

Linn79 - Ej medlem längre2008-10-24 00:22

Han får nog sitta på en avdelning med pedofiler och våldtäktsmän, de brukar sitta avskilda av uppenbara skäl.

micro1132008-10-24 00:23

Linn

Min erfarenhet är att det under långa förhållanden ibland dör ut ... i vissa skeden i livet är det så mycket annat så kroppen ställs inte in på sex... och då kan det gå långa tider mellan gångerna

I andra skeden får man en nytändning, och det känns roligare, lusten vaknar igen... och då kan det bli oftare

Att tro att kärlek har två lägen -- passion eller vänskap -- tror jag är att neka sig själv att ta del av hela det spektra som kärlek faktiskt är..

Jag tror dessutom att den allmänna uppfattningen om sex, och med vilken frekvens och hur det skall kännas för att ett par skall vara lyckligt, är en olycklig fixering som skapar stress, och skapar problem där det egentligen inte finns.

I perioder måste man kunna luta sig tillbaka, trygga i varandra och den kärlek man delar och konstatera att sex är underordnat just då -- och man kan vara avslappnad, lycklig och bli känslomässigt tillfredsställd i det samförstånd man delar.

micro1132008-10-24 00:26

fuling

Pervers är inte, och har aldrig varit en psykiatrik diagnos, det innebär inte heller att man inte är medveten om att det man gör är fel.

Pervers betyder att man har en läggning eller gör saker som normen framstår som onormalt, avvikande och sjukligt beteende.

Linn79 - Ej medlem längre2008-10-24 00:27

"Att tro att kärlek har två lägen -- passion eller vänskap -- tror jag är att neka sig själv att ta del av hela det spektra som kärlek faktiskt är.."

Det var det jag menade med att jag föredrog en kombination, om det var otydligt.

I övrigt håller jag med dig - min poäng var att om sexlivet dör ut totalt och aldrig någonsin får en nytändning så skulle i alla fall jag anse att någonting var fel i relationen.

fuling2008-10-24 01:02

micro... läste du mitt inlägg? Jag menade bara att de båda är begrepp som tänjts. Inte att de skulle höra ihop på annat sätt. Nog för att en psykiskt sjuk person säkert kan vara pervers. Men det är långt ifrån alla perversa som är psykiskt sjuka.
Om du tar del av nyheter, så borde du ha uppfattat att "pervers" är ett ganska för milt ord för att beskriva Fritzl.

fuling2008-10-24 01:03

Och det första inlägget var lite sarkasm. Angående tänjningen.

ANDERStG2008-10-24 14:33
Antal inlägg: 7560

"Personligen tycker jag det är rätt vidrigt med folk som är swingers. Naturvidrigt nog för att klassas som perverst."

Hört om dvärgschimpanser? En av människans nära släktingar, använder sex för den sociala sammanhällningen och drar sig inte för någon perversion.

Nu bygger ju motvilja mot swingers på en uppfattning att monogami är det enda rätta. Dvärgschimpanserna håller inte med. Vem är vi att diktera vad som är naturvidrigt?

Nasty Nimrod2008-10-24 14:49
Antal inlägg: 1063

Bonobo! Underbara djur.

Och naturvidrigt är ett märkligt begrepp. För det första kan man hitta en stor del av s.k. perversioner hos olika djur, för det andra ges det på något sätt en moralisk definition, fast människan dagligen gör massor av saker som är långt mer åtskilda från den natur vi vuxit upp i. (Motoriserad tranport, mobiltelefoni, Internet etc.)

mommesfrites - Ej medlem längre2008-10-24 15:09
Antal inlägg: 7605

Att chimpanser och delfiner har sex lite till höger och vänster för att de tycker om det, är inte hälften så perverst som det sätt vi låter behandla djur på inom kött- och pälsindustrin.

ANDERStG2008-10-24 15:19

Nu var det ju inte kött- och pälsindustrin som diskuterades.

mommesfrites - Ej medlem längre2008-10-24 15:20

Anders, men sex och perversioner.

ANDERStG2008-10-24 15:22

Perversion-artikeln på engelska Wikipedia börjar med

"I like to pork dogs!!!!!!!!!!!!!!!"

Jag tror vi begränsade oss till sexuella perversioner. Är dessa allmänna i djurnäringarna?

AstridNaut2008-10-24 15:23
Antal inlägg: 21

Någon frågade vad vi tycker är perverst och någon annan svarade att det är bundet till vår kultur. Det vill jag hålla med om. Idag tycker vi att pedofili är perverst men det tyckte man inte i det gamla Grekland. Ordet "pervers" har en negativ klang och jag har svårt att använda det. Jag föredrar, som någon annan före mig gjort, att istället prata om vad som är skadligt respektive oskadligt. Sex som bygger på frivillighet är bra, sex som bygger på ofrivillighet är dåligt. Simple as pie.

golden2008-10-24 15:47
Antal inlägg: 1431

att jag är pervers, skulle det bero på att jag är född med snorre? det tror jag inte på..

carlmartin - Ej medlem längre2008-10-24 15:51
Antal inlägg: 4590

golden- tänk om, tänk rätt. ;)

mommesfrites - Ej medlem längre2008-10-24 16:03

Anders, ja vem vet?

Minta2008-10-24 18:29
Antal inlägg: 20042

Inte pervers, men aggressiv:) Ser just ett program om testosteron. Hyenahonor utsätts för stora mängder testosteron i tidigt stadium. Hon hunsar hannarna och hannarna är underställda honorna och även hennes ungar. Hynenahonorna är konstant aggressiva mot hannarna pga sitt testosteron. De har en penisliknande klitoris (lika stor).

Visar sida: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?