Spelrum
| Giraffen | 27 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 1 |
| Grisen Böjningslistan | 25 |
| Inloggade | 53 |
Mobilspel
| Pågående | 19 507 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| mrperfect | 2008-11-05 09:16 | |
![]() | belugavis Visst är det konstigt, men ungefär hälften av alla jobb som jag söker och är kvalificerad för anställer dom yngre och därmed billigare ingenjörer, då står det i annonsen: "nyutexaminerad" | |
| mommesfrites - Ej medlem längre | 2008-11-05 11:24 | |
![]() | mrperfect, inte för att jag vet hur det ser ut för ingenjörer, men inom databranschen händer det så mycket nytt, att en examen blir gammal ganska fort. Kanske kunde det vara värt för dig att gå en kompletteringskurs i det nyaste inom branschen? | |
| micro113 | 2008-11-05 17:22 | |
![]() | Tack mommes, belug och Ceckes Det känns trevligt när folk tänker på en... Jag har försökt att komma igång med något utanför husets väggar, och gick ett tag och tränade med min kontaktperson.. I våras tog dock hennes uppdrag slut, och kommunen har ännu inte beslutat om hon får fortsätta eller inte. Själv orkar jag inte tjata längre. Efter att hon slutade så föll jag tillbaka mycket, och det känns som om jag stampar mycket samma fläck... Men jag inser ju att jag måste försöka ta mig ut, man kan inte leva livet från altanen -- kontakt med andra människor är ju jätteviktigt, kanske ännu mer viktigt när man är som mig så det tar emot att träffa folk. Jag är glad över alfabets forum ... för här kan jag i min isolering ändå kommunicera med andra -- och det blir en livlina. | |
| mommesfrites - Ej medlem längre | 2008-11-05 18:42 | |
![]() | Jag förstår dig, micro. Det betyder väldigt mycket med kontakter även på datorn. Jag, och som jag tror många andra, har stor behållning av att ta del av dina erfarenheter och kloka tankar. Jag skulle gärna hälsa på dig och följa dig ut men det kanske skulle bli lite väl häftigt för dig. Men vi skulle säkert ha mycket att prata om. Hoppas att din nya medicinering kan ge något positivt. Jag känner folk som en gång i tiden inte vågade gå utom huset men som nu njuter av resor, bio, restauranger. Man kan börja med små saker. Ha folk lite på avstånd och inte i rusningsstress. Museum, bibliotek och kyrka kan vara bra att öva på. Man ska inte tro att man är "för gammal" för att börja leva på ett nytt sätt. Det är vanligt nu för tiden, att livströtta åldringar får ett nytt liv på servicehuset med ssri-preparat. Gamla är ofta inte så dementa eller personlighetsstörda som man trodde förut, utan ofta deprimerade. Hur kul är det att förlora kontakten med arbetslivet och vänner, maken kanske har dött, kroppen värker och man kanske måste amputera sina ben. Dit har vi förhoppningsvis många år och roliga saker att göra. Trevliga polare betyder förstås väldigt mycket i alla åldrar. En pigg åldring blir ju påverkad av destruktiva roomies på hemmet. Fram för balla ålderdomshem! Vad nu detta har med måndagar att göra. | |
| mrperfect | 2008-11-06 01:13 | |
![]() | mommesfrites jag är inte inom databranschen | |
| olgaviktoria | 2008-11-07 21:40 | |
![]() | Alltså, det här handlar väl om att inte jobba ihjäl sig. MrPerfect vill joobs 8 timmar om dagen för att få ihop pengar. Men vadå? Höj lönen så kan du jobba mindre!!! | |
| annienilsson | 2008-11-08 00:23 | |
![]() | måndagar är ju en underbar dag! då är vi på varbergs kurort hela dagen och får massage osv... PÅ SKOLTID! kan det bli bättre? | |