Spelrum
Giraffen26
Krokodilen1
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
21
Inloggade48
Mobilspel
Pågående19 362

Forumkategorier

Användare Inlägg  
trashone - Ej medlem längre2008-11-05 16:15
Antal inlägg: 18678

Ni gör verkligen en stor grej av lite sex. Det är som att cykla till jobbet, varken mer eller mindre.

eeistan2008-11-05 16:27
Antal inlägg: 1542

Gräset är som bekant inte grönare på andra sidan även om man tror det...

grönöga - Ej medlem längre2008-11-05 16:35
Antal inlägg: 5570

Trashone: Skaffa ny älskare!! Sex ska vara häftigare än en cykeltur till jobbet. (Eller... hur cyklar du!?)

;)

ordprofeten - Ej medlem längre2008-11-05 16:40
Antal inlägg: 1302

trashone. gief ditt jobb!!!

TigerW2008-11-05 17:09
Antal inlägg: 57

Med Sussi007 hade jag lätt kunnat vara otrogen med =D

licketi2008-11-05 17:09
Antal inlägg: 10

i min värld finns det inte att man verkligen älskar den person man är otrogen mot. otrohet är när man missbrukar den person man är i ett förhållande meds förtroende och sårar den personen. jag skulle aldrig kunna vara otrogen mot min pojkvän eftersom jag älskar honom och vet att han skulle bli förkrossad. om jag blev erbjuden några miljoner skulle jag inte heller göra det, hur skulle vi kunna lita på varann efter det? jag behandlar andra personer som jag vill bli behandlad själv och jag skulle aldrig kunna förlåta min pojkvän om han var otrogen, då älskar och respekterar han inte mig. om jag skulle vara otrogen mot honom skulle jag inte förvänta mig att bli förlåten heller.

Mixiplus2008-11-05 18:56
Antal inlägg: 267

Jag tror det viktigaste av allt i en relation, förutom kärleken och omtanken, är att verkligen kommunicera.

Skulle min älskade bli det minsta sårad om jag skulle ens krama någon annan mot hennes vilja så skulle jag inte göra det. Så stark är min kärlek till henne och så självklart prioriterad kommer hon alltid att vara. Nåt annat finns inte på kartan.

Men vi har pratat MYCKET och kommit ÖVERENS om att det i vår kärlek finns utrymme för lek med andra. Vi har kommit överens om att man kan älska många människor på många sätt och att inget av detta kommer i vägen för den kärlek som VI känner för varandra.

Kärleken i vår öppna relation skulle jag vilja hävda är djupare och mer "prövad" än i någon annan "trogen" relation jag haft innan. Just för att den är generös och tillåtande.

Eller är det nån som tror att graden av kärlek är strikt proportionell mot graden av trohet?

Gariam - Ej medlem längre2008-11-05 19:09
Antal inlägg: 2590

"Eller är det nån som tror att graden av kärlek är strikt proportionell mot graden av trohet?"

Tror? Det handlar väl alltid om varje individs absoluta tolkningsföreträde utav sin egna förstahandsperception av Kärlek. Ska man verkligen slösa tid på att tjafsa om vad kärlek är?

grönöga - Ej medlem längre2008-11-05 19:14

Gariam då... låt oss nu gnabbas lite ;)

Linn79 - Ej medlem längre2008-11-05 19:15
Antal inlägg: 4279

Gariam -nej det ska man verkligen inte öda tid på!

För att svara på trådskaparens fråga - i min värld är man inte otrogen mot någon, oavsett hur mycket man känner för den man är tillsammans med.

grönöga - Ej medlem längre2008-11-05 19:17

Linn79: Så ordet otrohet finns inte som ett begrepp för dig överhuvudtaget då?

Linn79 - Ej medlem längre2008-11-05 19:20

Grönöga - "finns inte i min värld" är ett uttryck som innebär att
handlingen inte är tänkbar.

grönöga - Ej medlem längre2008-11-05 19:21

Ah! okej =)

Linn79 - Ej medlem längre2008-11-05 19:23

Grönöga :)

Gariam - Ej medlem längre2008-11-05 19:34
Antal inlägg: 2590

Ja, okej för kärleksgnabb då.

UffeUppsala - Ej medlem längre2008-11-05 19:37
Antal inlägg: 706

den som bedrar sin partner hoppas jag blir bedragen själv,,,finns ju inget värre än att bli sviken av den som man älskar...

SylviaPlath - Ej medlem längre2008-11-05 19:38
Antal inlägg: 31064

Tycker Kanamanas inlägg var klokt:

"Tillfällig svacka i självkänsla och behov av bekräftelse (av någon annan än sin partner) kan väl vara starkt bidragande orsaker till att man söker sig utanför sitt förhållande, även om den man älskar och förhållandet man har blir skadat av det."

Med andra ord: Ja, man kan var otrogen mot den man älskar, men då älskar man förmodligen inte sig själv. Jag tror att otrohet oftare speglar en (övergående eller kronisk) tomhet hos den otrogne parten.

trashone - Ej medlem längre2008-11-05 21:36
Antal inlägg: 18678

Haha jag skulle formulerat det på annat sätt. Nu spelar det ingen roll.

Mimikryp2008-11-05 21:53
Antal inlägg: 9057

Ja, det tror jag. Det beror väl på omständigheterna.

le-lou2008-11-05 23:20
Antal inlägg: 17501

Njet, jag är inte heller en av de som skulle kunna ha ett förhållande med en person som jag älskar, och samtidigt kunna acceptera att han el hon har sex med andra.
Jag är (liksom många fler härute) av den övertygelsen att när man (eller rättare sagt JAG) väl finner den jag vill ha, så vill jag inte dela den personen med nån annan ...intimt menar jag nu. Så funkar jag och förmodligen flera än mig.

Därmed inte sagt att ALLA tycker såhär, för en del fungerar det uppenbarligen att ha ett seriöst förhållande med någon och samtidigt ha sex med andra utan att det förstör. Och funkar det för er som har det så, så why not? Det är ju inte ens otrohet. Jag tror visst att VISSA människor har förmågan att skilja på sak och sak, och att saker som svartsjuka inte förgör relationen. Vissa fixar det, vissa tänder tom på det, och om alla delaktiga tycker det är ok, so what?

Vi kan väl stryka otrohet = som nåt som autmatiskt måste ha med sex att göra. Otrohet handlar väl mer om att svika förtroende och bryta löften?

(jo jag har blivit bedragen och även om jag i första skedet fokuserade otroligt mycket på just sexet, så insåg jag sakta men säkert att det inte handlade om det - det var lögnen och den totala brist på tillit efteråt som förstörde hela skiten).
man kan inte ha ett (lyckligt)förhållande med nån man inte litar på - iaf inte jag.

Visar sida: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?