Spelrum
Giraffen39
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
16
Inloggade55
Mobilspel
Pågående19 153

Forumkategorier

Användare Inlägg  
Mismatch - Ej medlem längre2008-11-09 18:49
Antal inlägg: 744

Okej.

mrperfect2008-11-09 18:49
Antal inlägg: 11437

mommesfrites
ja ring bara, fast du får ta risken att jag blandar ihop skruvarna med några som jag har tappat :)

Teppy2008-11-09 18:50
Antal inlägg: 2314

puss på dig mismatch

Beardo - Ej medlem längre2008-11-09 18:55
Antal inlägg: 151

Malla, jag handlar ALLTID kontant på Ikea. Ska man byta eller lämna tillbaka en vara är det extremt krångligt om man betalat med kort.

Teppy, att Ikea skulle vara synonymt med dålig kvalitet blir inte mer sant ju fler gånger du säger det. Handlar du mycket på Ikea eftersom du anser dig veta att kvaliteten är låg? Och om så är fallet, varför handlar du på en affär du ogillar och som bara producerar skit? Eller handlar din kvalitetsbedömning mer om fördomar än om fakta?

8507102008-11-09 19:03
Antal inlägg: 5222

Nja vet inte riktigt, känns som jag försvarar IKEA men så är verkligen inte fallet men varför se alla fel istället för att se det positiva...

Låter värre än gamla tanter, för övrigt för att gå in ännu en gång så tillverkar även märkesfabrikat åt bl.a IKEA så som Hilding Anders utan "label"

Jisses, är det så tråkigt, jobbigt att gå på dess ställen så finns det andra alternativ....

Mimikryp2008-11-09 19:04
Antal inlägg: 9057

Ååh, jag älskar Ikea! Jag är alltid glad när jag går därifrån eftersom jag gjort en massa fynd och hittat en massa saker jag inte tänkt på att jag behövde som var så billiga att det var som hittat, och så god och billig mat på det. Det är ju perfekt! Enda nackdelen är ju alla muppar som tvärstannar mitt i en gång med kundvagn eller barnvagn. *muttrar*

Teppy2008-11-09 19:26

Beardo, jag vet det eftersom de flesta som pratat om att de köpt saker där, nu pratar vi o möbler, de har inte varit nöjda.

Jag har faktiskt aldrig köpt något från Ikea.

Jankster - Ej medlem längre2008-11-09 19:29
Antal inlägg: 656

Teppy så du levererar fakta från hörsägen menar du?

Teppy2008-11-09 19:31

Ett exempel, de små fyrkantiga borden på ikea för 99;-/st, med ekfaner.. är dom lika bra som fyrkantiga bord på EM för 899;-/st som är riktig ek?

ewaleena - Ej medlem längre2008-11-09 19:38
Antal inlägg: 1977

Japp, dom i faner kan man torka av. Dom i "riktig" ek blir det fläckar på som aldrig går bort. ;)

Margana2008-11-09 19:39
Antal inlägg: 826

IKEA's köksstommar håller väldigt hög klass kontra pris...så man kan inte säga att allt är dålig kvalité

Beardo - Ej medlem längre2008-11-09 19:41
Antal inlägg: 151

Jag tror inte ens att Ikeas bord för 99 kr är lika kvalitativa som Ikeas bord för 899. En produkt som kostar tio gånger mer än en annan är oftast bättre.

Och jag är övertygad om att alla kan köpa en möbel från Ikea som man inte är nöjd med. Det säger faktiskt mer om konsumenten än om Ikea.

La pega2008-11-09 20:13
Antal inlägg: 6

Jag tror att dom som kritiserar IKEA för dålig kvalitet och jobbiga instruktionerm.m missar den allra viktigaste biten nämligen det ekonomiska. Jag har köpt så mycket grejer från IKEA genom åren och har faktiskt alltid varit nöjd , både med kvaliteten, priset och instruktionerna. Det är klart att det är krångligt när man köper en möbel modell större för det är ju tusen olika delar och skruvar men det är ju detta som är själva iden med det hela -du betalar mindre och gör jobbet själv. Tycker man det är för jobbigt så kan man antingen handla på annan betydligt dyrare möbelaffär(obs miomöbler får man faktist också skruva ihop själv men instruktionerna är betydligt svårare än IKEAs) eller så kan man betala för att få det monterat.
Jättebra att vissa har råd att köpa alla sina möbler från typ EM men jag är personligen otroligt tacksam över att IKEA och Jysk med för den delen finns för jag skulle fått köpa begagnat under åren annars. Nu har man ju faktiskt råd att köpa nytt, inte för att sakerna går sönder utan för att man ju faktiskt tröttnar på den gamla soffan efter ett antal år, man flyttar, målar om m.m. Hade jag köpt dyra möbler på EM och kanske fått kvalitet som håller i tjugo år längre än IKEAs så hade jag ju ändå tröttnat långt före dom tjugo åren var till ända. Nu kan jag med gott samvete köpa nya bokhyllor när jag målar om i vardagsrummet och jag vill ha lite nytt. Vi kan ju inte alla äta oxfile varje dag eller hur?

le-lou2008-11-09 20:21
Antal inlägg: 17500

jag tycker ikeas grejer är helt ok, beroende på priset så får man ju ofta vad man betalar för också. Märk väl, det finns dyrare prylar på IKEA också menar jag.
Förstår inte vad alla har emot Jysk. Möblerna : ja det kan jag hålla med om. Men i övrigt har de ett helt juste utbud av lakan och täcken och en hel del annat, liknande IKEA stuff.

Ärtan Pärtan2008-11-09 21:00
Antal inlägg: 117

Jag känner inte igen mig i trådstarten.

Vi åker alltid till IKEA nån vardag, t ex under semestern på sommaren, när det inte är så mkt folk eller så åker vi direkt efter jobbet om det är vardag. Aldrig att jag skulle åka dit på en helg, det är ju helt dödsdömt från början. Dessutom är vi inte sådana som plockar åt oss av det ena eller det andra utan vi har en lista på exakt vad vi behöver och plockar åt oss det. För det mesta är vi ute ur varuhuset på en halvtimma.

Det blir ju vad man gör det till. Ingen av oss gillar att shoppa på stora varuhus så vi ser till att vara effektiva och avklara det hela snabbt.

Ärtan Pärtan2008-11-09 21:01
Antal inlägg: 117

Menar att vi åker direkt efter jobbet om vi inte har semester och vi ändå behöver nått. Blev lite fel och konstigt skrivet i inlägget ovan...

TazzRat2008-11-09 21:33
Antal inlägg: 268

*harkla sig generat*

Jag har alltid älskat IKEA. Ända sedan mitt första besök (i ålder där sådant registreras dvs) har IKEA stått för lycka o drömmar för mig. §:o)

Naturligtvis är det klart bättre att gå på IKEA en måndagsförmiddag än en söndagseftermiddag, men det är såklart inte alla som tänker så. En lönefredag när det är fullt i butiken, hör man förvånade "Oj, så mycket folk det är idag!".

Jag har inget emot Jysk vad det gäller textiler etc; brukar faktiskt finna mig försvara dem på den punkten. Möblerna har jag sisådär erfarenhet av, men detsamma säger ju så många om just IKEA. Min lägenhet består till 90% av IKEA, o jag har faktiskt aldrig haft något problem [om jag inte själv orsakat]. ...Vilket i sin tur lett till att jag ställer klart högre krav på de möbler jag köper därifrån, o kan finna mig kritisera saker jag förr skulle godtagit på en dyrare möbel från annat ställe.

Viktigt att poängtera, är att när man råkar ut för en felande produkt, så gå tillbaka! Spara kvitton är något vi till mans är rätt dåliga på, men för både ens egen del o för butikens del, så är det superbra om man faktiskt sparar kvittona, o sen reklamerar minsta skitsak! IKEA ÄLSKAR reklamationer- då en reklamation innebär att IKEA får en varning om att något inte är okej med en produkt.

Vågar jag berätta vart jag jobbar? §:oO

Hillegnu2008-11-09 22:02
Antal inlägg: 710

Fast vad hade sexet med IKEA-besöket att göra? Är sex ett maktmedel i ert förhållande? Är det vanligt i förhållanden överhuvudtaget?
Gör som jag säger, eller gör som jag tänker även om jag inte sagt det annars blir det inget sex??

mange boy2008-11-09 22:18
Antal inlägg: 20

IKEA ska kanske införa en dag i veckan då alla som ska gnälla på ungar som skriker, kundvagnar som är ivägen, långa köer i kassan etc att vara hemma. lämpligen en lördag el söndag vid månadskiftet....

efrezina2008-11-09 22:28
Antal inlägg: 541

em tog 800(!) för en resesäng eller vad d heter, en sån man kan fälla ihop när man inte har någon övernattandes, sen kolla vi in på rusta (vgg i vägg typ) där kostade en likadan 199...skamligt.. ibland e lågpris affärerna ändå bra att ha

Visar sida: 1 2 3 4 5 6 7
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?