Spelrum
Giraffen7
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
8
Inloggade15
Mobilspel
Pågående19 387

Forumkategorier

Användare Inlägg  
hemliga anna2008-11-11 13:02
Antal inlägg: 626

ta inte detta som kritik nu.... men den som är med i leken får leken tåla brukar det heta. Detta är ett forum där folk ventilerar sina åsikter, om du inte är beredd att ta emot negativa reaktioner på dina åsikter kanske ett diskussionsforum inte är din grej? Jag menar det finns många här på beta som kommer med inlägg som uppenbarligen är till för att provocera, det är väl ganska kul eller? jag menar en hetsig debatt är ju roligare en att alla snällt instämmer med varandra.
vet visserligen inte vad folk har sagt till dig som är så kränkande men ändå...

BiNo8 - Ej medlem längre2008-11-11 13:03
Antal inlägg: 3473

hemliga anna nu var det inte frågan om andra åsikter utan mer personliga påhopp

Teppy2008-11-11 13:03
Antal inlägg: 2314

alla har tröttnat på beta nångång, konstigt om man inte skulle gjort det :)

Ta en paus bara kanske?:)

mrperfect2008-11-11 13:14
Antal inlägg: 11437

tröttnar bara på beta då ratingen går ner :P

Teppy2008-11-11 13:15

vad tror du jag gjort då.. haha!

Tess 082008-11-11 13:25
Antal inlägg: 18003

Bino. Jag har läst igenom en annan tråd och säger därför; VA?!?!?!

Att personer med en annan åsikt säger sitt och har en bra anledning till detta (äter kött, jägarexamen osv) är inte påhopp, det är en diskussion och jag tror att du bör fundera på vad du vill ha ut INNAN du startar en tråd.
Ta och fundera på ordvalen och förstå att alla inte tycker som dig och de kan till och med ha logiska funderingar/värderingar.

Att skrika att man blir påhoppad så fort man får mothugg.. nej...

Teppy2008-11-11 13:27

så mycket mothugg jag fått.. fast jag har också get mothugg.. men påhoppad, nä, det har jag inte blivit. Förutom ett par gånger i "Vad-tjejre-ska"-tråden. Ibland får man ta gansk amycket personliga grejer, fast det kan ju bero mycket på en själv också. Fast sen när de börjar diskutera vem jag ska ha barn med, osv.. då tycker jag det går över gränsen.

Som någon skrev, den som ger sig in i leken.. lite så är det

Dalkullan2008-11-11 13:28
Antal inlägg: 1256

Tess 08, har läst flera inlägg där Bino säger att hon respekterar andras åsikter om de respekterar hennes så jag antar att hon väntade sig mothugg när hon startade tråden. Nu handlar det ju inte om det utan om en del personliga påhopp som hon hela tiden får stå ut med.

Har Tess08 eller nån annan problem med någon person så besök ordprofetens nystartade tråd och gnäll där.

Tess 082008-11-11 13:35

Ursäkta mig Dalkullan, jag visset inte att jag itne skulle skriva min åsikt här! Meddela mig seda var jag ska skriva... eller jag kanska ska pm:a dig och fråga?

De flesta sk "påhopp" jag såg i nämnda tråd var faktiskt från TS öven om hon svarade på ett annat inlägg.

Jag tänker inte diskutera detta vidare då jag nu sagt min åsikt, står för den och respekterar andras

bizzzy - Ej medlem längre2008-11-11 13:36
Antal inlägg: 3169

hehe

kissed - Ej medlem längre2008-11-11 13:38
Antal inlägg: 3037

Men hallå tess vad menar du med den här kommentaren..

"Ta och fundera på ordvalen och förstå att alla inte tycker som dig"

Hårda ord, själv har jag svårt att säga genom ett forum om jag gillar eller inte gillar en person. Men däremot kan jag tycka mer eller mindre om en åsikt som personen har.

Tess 082008-11-11 13:46

Egentligen inte hårt alls, kissed.
Det var inte en sträng uppmaning utan kanske något som alla (även jag) förutom ett par här på Beta bode göra oftare.
Det är lätt att "veta" vad man vill ha ut av ett inlägg, hur JAG vill att det ska förmedlas, men med de ord jag använder tycker DU att det ser ut på ett sätt JAG inte tänkt mig.

(JAG och DU är alltså inte just bara JAG och DU, utan i princip vem-som-helst)

Om du fattar vad jag menar....

kissed - Ej medlem längre2008-11-11 13:50
Antal inlägg: 3037

Nopp,,fattar nada faktiskt:-)
Om man skriver dig så menar man väl just den personen ifråga??

Och det var det som lärt hårt menade jag. Man kan absolut säga att man inte gillar andras åsikter men att inte gilla en hel person kan va svårt att uttala sig om efter några åsikter på ett forum. Så är det för mej i alla fall.
Men vi kanske dömmer människor olika?

BiNo8 - Ej medlem längre2008-11-11 13:53

Tess08 tack för den:(

Tess 082008-11-11 13:54

Nehej, du. Det är lugnt för mig del...

Jo, vi dömer nog folk olika. Själv lägger jag väldigt lite vikt vid folk jag endast läser inlägg av på en internetsida... Inga större engagemang...

Dalkullan2008-11-11 13:55
Antal inlägg: 1256

Varför skulle du inte få säga din åsikt Tess08, jag säger ju min.

Men vill du pm:a mig så be my guest!

Jag tycker i alla fall att man kan argumentera utan personliga påhopp och jag tycker nog att det förekommer en hel del sådana här och det tyckte tydligen Ordprofeten också när han startade sin tråd.

Teppy2008-11-11 13:55

jag tar tillbaka mitt inlägg, läste inte hela tråden.. bara Tess08's inlägg..

va visst inte det tråden handlade om.. sorry :)

Tess 082008-11-11 13:57

Om jag säger såhär då, Dalkullan, Jag tyckte inte det var onormalt mycket påhopp i just den tråd jag läste... om man jämför med flertalet andra...

BiNo8 - Ej medlem längre2008-11-11 13:58

Tess det verkar inte så för mig. Jag har fortfarande ingenting emot andras åsikter, jag står för min och andra står för sin, och ja..jag har försvarat mig. Men personliga påhopp eller annat kan man ta via en privat diskution tycker jag

vulcan2008-11-11 14:03
Antal inlägg: 7666

"Man kan absolut säga att man inte gillar andras åsikter men att inte gilla en hel person kan va svårt att uttala sig om efter några åsikter på ett forum"

Så sant. Som jag skrev i en annan tråd häromdan så har mitt personliga gillande av folk mycket lite att göra med deras åsikter i politiska och ideologiska sakfrågor. Har också mycket riktigt från den här världen några konkreta exempel på att relationer som haft inslag av ömsesidigt hackande i forum blivit mycket bättre (åtminstone som jag uppfattat det) när vi träffats i verkligheten. Man lär sig ju också med tiden att undvika vissa ämnen med vissa personer, till ömsesidig nytta. Det finns folk här som jag tycker har helt befängda åsikter i vissa frågor, men jag skulle ändå utan problem kunna åka och hälsa på dem (om de nu ville ha besök av mig :-)) och tillbringa en dag eller två med att spela lite spel, laga mat, promenera och snacka skit. (Jag är för övrigt betydligt mindre lagd för vassa diskussioner IRL)

Angående denna tråd så har jag inte sett påhoppen och kan därför inte uttala mig om dem. Det är aldrig roligt när det slår över i personangrepp. Däremot kan gränsen vara svår att dra och det har vi varit inne på i flera tidigare trådar om likartade ämnen. En del känner sig angripna när grunden för deras åsikter ifrågasätts och tycker att en diskussion mest ska gå i stilen "Jag tycker si, du tycker så, jaha" Det blir svårt att samsas med folk som vill diskutera genom att värdera argument och faktaunderbyggnad. Det finns också situationer där det faktiskt kan vara svårt att "hålla isär sak och person" eftersom personen själv inte gör det och kanske resonerar orimligt och motsägelsefullt och skiter i faktaargument som motparten lägger fram.

Visar sida: 1 2 3 4 5 6 7
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?