Spelrum
| Giraffen | 39 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 15 |
| Inloggade | 54 |
Mobilspel
| Pågående | 19 153 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| livet_leker | 2008-11-12 15:49 | |
![]() | varför får tungt belastade krminella få ha tillgång till internet, tex den galningen som mommes berättade om på rättspsyket där? Så dom kan fortsätta sin kriminella verksamhet. Det verkar ju inte helt friskt att låta dom få ha internet. | |
| ewaleena - Ej medlem längre | 2008-11-12 16:24 | |
![]() | Om en nära anhörig till mig skulle utfört det som dessa gjorde med bebisen skulle jag gladeligen hyvla honom själv med osthyveln, OCH jag skulle le varje sekund av det!!! Rehabilitering! HA, håller med söt gilliv och livet_leker! Varför får dom leva ett bra och ombonat liv med tillgång till alla moderniteter och bra mat? Nä, folk som gör sånt här går inte att rehabilitera alls anser jag, utan dom kan gott få en egen ö, långt bort från ära och redighet, och få klara sig så gott dom kan resten av livet. | |
| söt gilliv - Ej medlem längre | 2008-11-12 16:34 | |
![]() | I nästa Robinson The Criminal Edition; Barnamördaren vs Pedofilen... Vem ska få äta denna vecka? Haha... sicken fantasi man har. Jag tror på rehabilitering i en viss mån, dock inte den som finns att tillgå i Svea Rike... | |
| livet_leker | 2008-11-12 16:36 | |
![]() | som ewaleena skriver, det finns inte ngn rehab som funkar för vissa, bortkastade pengar, det där med öde ö är en bra idé som jag haft i många år. dom kan leva sitt liv där själva och stör inte övrig mänsklighet. | |
| mommesfrites - Ej medlem längre | 2008-11-12 17:15 | |
![]() | Jag skulle verkligen inte själv kunna hålla i ett tortyrinstrument och dessutom le. Då torde jag vara lika sjuk som mördaren. Däremot är jag upprörd över att de svåraste psykfallen får ha tillgång till internet och kunna göra vad de vill på sina datorer. Flera jag har känt, har varit tillfälligt inlagda på psykavdelningar för depressioner och kris och där inte fått använda dator eller sin mobil. Nej, rehab funkar nog inte för de mest förvridna hjärnorna. Det handlar bara om förvaring, tills patienten är så gammal och svag att han inte längre kan orsaka skada. | |
| söt gilliv - Ej medlem längre | 2008-11-12 17:52 | |
![]() | Men så är det ju inte... få människor som utför våldsbrott i vårat land sitter inne i resten av sina liv... 2-3 år max om det är första gången. Andra gången (vilket är högst troligt att det sker) kanske man kan hoppas på 10 år... Ska en människa som våldtagit ett eller flera små barn verkligen få lov att vistas ute i samhället efter 10 år? Nej det tycker jag inte... Jag skulle inte vilja ha en sån i närheten av mina barn. Tyvärr är det ju dock så att det redan finns överallt där man minst anar det. Kanske är man paranoid, men det finns det ta mig faan fog för. | |
| livet_leker | 2008-11-12 18:19 | |
![]() | vapen kanske blir framtidens dopgåvor till barnen ;) | |
| sanns88 - Ej medlem längre | 2008-11-12 18:26 | |
![]() | livet_leker: de klart jag tänker försvara mig. LIVSTID. | |
| mommesfrites - Ej medlem längre | 2008-11-12 18:31 | |
![]() | Men för de farligaste personerna handlar det om livstidsförvaring. Tomas Quick, Mattias Flinck m fl. Grova pedofiler skulle kastreras, tycker jag. Men det finns det en annan tråd om. | |
| livet_leker | 2008-11-12 18:48 | |
![]() | mommes: du glömde Åmselemördaren Juha, eller vad jan nu heter, han byter ju namn ofta den där..han borde sitta i en mörk cell till domedagen oxo | |
| livet_leker | 2008-11-12 18:48 | |
![]() | *han | |
| lagaronne - Ej medlem längre | 2008-11-12 19:32 | |
![]() | Som sagt hade Hitler metoder som inte känns som de ligger långt borta från en del uppfattningar i denna tråd. Kan ngn kanske tänka sig att börja se dessa monster som offer för vad de själva upplevt i sin egna barndom. De flesta upprepar det de själva genomlidit. Har man detta perspektiv/kunnskap är det svårare att dömma människor till den grad ni gör! Dock behöver givetvis de låsas in länge för att skydda resten av samhället(barn i detta fall). MEN det går att omvända monster med rätt metoder och långsiktigt arbete. | |
| söt gilliv - Ej medlem längre | 2008-11-12 20:28 | |
![]() | Jämför mig gärna med Hitler om du har belägg för det. Hitler själv hade en del inte så dumma idéer som man kanske kunde ha nytta av... haha... självklart försvarar jag inte denne man för fem öre, men sen är jag inte ute efter att utrota ett helt folkslag, bara en liten del... Oj oj här sjuder ironin. Men det är ju just den pedagogiken som gör att barn och ungdomar idag inte har någon respekt för sin omgivning och sina medmänniskor... Stackars stackars policyn... Idioti kallar jag det. Varför ska dessa våldsmän (och kvinnor) ses som offer? Eller jo offer är dem ju... offer för sina sjuka böjningar, men det kommer jag aldrig ha förståelse för, eller ha empati för. Alla människor ansvarar för sina egna handlingar. Från 18 år och uppåt är man myndig och ska kunna tänka logiskt och veta att handlingar ger konsekvenser. Att skylla på deras barndom är helt befängt. Hemskt om de också varit utsatta men det är ingen URSÄKT. | |
| mydominion - Ej medlem längre | 2008-11-12 21:11 | |
![]() | hur vet du det har ni läst pojken som kallades det intressant bok men gud vad jag grät | |
| tefatstjuven - Ej medlem längre | 2008-11-12 21:49 | |
![]() | Det är i de här lägena kära övervakare, då jag fått respons från söt gilliv, som det är lätt att fälla yttranden som föranleder avstängningar eller borttaganden av trådinlägg. Jag nöjer mig med att konstatera att det ibland föder frustration att inte kunna ha en saklig och intelektuell diskussion om ett kontroversiellt ämne. Här har vi problemet med forumet i ett nötskal. | |
| tefatstjuven - Ej medlem längre | 2008-11-12 22:00 | |
![]() | Ok jag är Lagaronne också. Problemet i dessa trådar är givetvis att man argumenterar med personer som själva är berörda av sakfrågan. Jag har verkligen respekt för att detta föder svårigheter att argumentera sakligt. Vem skulle inte ha det? | |
| söt gilliv - Ej medlem längre | 2008-11-12 22:41 | |
![]() | tefatstjuven - Vad hände med den öppna diskussionen då? Om jag skrivit något som stör dig så ta upp det istället, jag tycker bara det är bra med en ÖPPEN diskussion. Som sagt... allting är inte svart eller vitt, det finns en grå sida med. Oftast... Lite jobbigt att ironi inte går att förmedla på samma sätt i skrivna ord. | |
| tefatstjuven - Ej medlem längre | 2008-11-12 23:30 | |
![]() | Du tycker kanske det är bra med en öppen diskussion, men det finns övervakare som lurar bakom hörnet. Öppenheten har en gräns här. Vad jag menade var att om jag skulle bemöta ditt förra inlägg på det sätt jag önskade hade det tagit samma vändning som det brukar när man sätter saker på sin spets. Dvs tas bort av ngn nitisk övervakare, med eller utan motivering. | |
| tefatstjuven - Ej medlem längre | 2008-11-12 23:31 | |
![]() | Antagligen tas mitt föregående inlägg bort:) | |
| tefatstjuven - Ej medlem längre | 2008-11-12 23:32 | |
![]() | Ja, jag är bitter(se trådar med namninsamlingar om önskemål om standardrum) | |