Spelrum
| Giraffen | 29 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 11 |
| Inloggade | 40 |
Mobilspel
| Pågående | 19 249 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Zappast - Ej medlem längre | 2008-11-21 14:38 | |
![]() | Den har visats i omgångar på SVT som dokumentär. Det går säkerligen att se den på deras hemsida fortfarande. | |
| vulcan | 2008-11-21 14:45 | |
![]() | budalv: Regeln får tolkas från fall till fall och med omdöme. Vi vill inte ha diskussioner om vilken drog som ger häftigaste trippen eller trådar där man sitter och utbyter "sköna" drogminnen. Naturligtvis ej heller länkar om hur man kan framställa olagliga substanser hemma i köket. Däremot tillåter åtminstone jag resonmang kring illegala droger när det är motiverat utifrån ämnet. Exempelvis tycker jag att en tråd om att legalisera marijuana utifrån ett resonemang om att det är hyckleri att förbjuda det men tillåta alkohol är okej. Eller en tråd om legalisering utifrån motiveringen att man tror att det skulle minska drogernas skadeverkningar i samhället totalt. I ett sammanhang som primärt handlar om att diskutera begreppen naturligt/onaturligt så skulle jag också tycka att det är okej att argumentera för att exempelvis marijuana inte i sig är "onaturligare" än att käka bladspenat. | |
| Budalv - Ej medlem längre | 2008-11-21 14:55 | |
![]() | Vulcan: Okej, tack för klargörandet. Jag är som sagt ute efter att visa på alkoholens skadlighet och peka på det absurda i acceptansen för just denna drog. news.bbc.co.uk/2/hi/...47 4053.stm | |
| BiNo8 - Ej medlem längre | 2008-11-21 15:24 | |
![]() | Budalv självklart är väl inga "droger" bra om man använder det på fel sätt, jag menar t o m socker kan vara en drog om man intar stora mängder. Och jag tror vi vuxna människor kan kontrollera alkoholen relativt bra. Och vad är inte skadligt idag? Ta en promenad t ex i Rom, hur mycket avgaser och skit tror du inte kommer in i dina lungor efter ett par timmar där? | |
| soluppgång | 2008-11-21 15:42 | |
![]() | "Och jag tror vi vuxna människor kan kontrollera alkoholen relativt bra." Utgångspunkten i dokumentären handlade ju inte om det, utan om hur vuxnas vanliga kontrollerade och "normala" drickande påverkar barn och ungdomar. | |
| Peddape | 2008-11-21 16:32 | |
![]() | "Och jag tror vi vuxna människor kan kontrollera alkoholen relativt bra" Grejjen är ju att så kanske är fallet, men bara till säg 95 %. De övriga 5% är i mina ögon skäl nog till ett förbjud. Eller åtminstone skäl nog till en längre eftertanke... | |
| BiNo8 - Ej medlem längre | 2008-11-21 16:40 | |
![]() | Jag syftade inte på dokumentären när jag skrev det, utan det var till Budlav | |
| WordWar3 - Ej medlem längre | 2008-11-21 16:51 | |
![]() | Måttlighet, barn. Måttlighet. Sedan är det ett faktum att alldeles för många i detta land dricker alldeles för mycket vin, sprit och öl. Men vad fan, alla måste väl välja sin väg i livet. Jag tror inte på offermentaliteten. Den som vill sluta dricka kan göra det. | |