Spelrum
| Giraffen | 28 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 18 |
| Inloggade | 46 |
Mobilspel
| Pågående | 19 075 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| kissed - Ej medlem längre | 2008-11-26 12:12 | |
![]() | Konstigt att folk kan kasta ur sig en massa glåp här men ändå inte stå till svars för vad de säger sen!! Dålig stil!! | |
| Satyra | 2008-11-26 12:16 | |
![]() | hannaroman - tror inte varenda gammal människa vill det, faktiskt. Själv har jag alltid varit dragen åt "defekter" ytmässigt, jag gillar rynkor, ärr etc. För att inte tala om att jag gillar bättre att diskutera med människor som hunnit uppleva mer, skapat sig mer åsikter, vilket ju oftast stämmer bättre på inte helt purunga människor. Men visst - man kan ju lätt tro att det är som du säger om man tror att det som visas upp offentligt (medias syn alltså) är vad som är "sanningen". ;-) | |
| SylviaPlath - Ej medlem längre | 2008-11-26 12:28 | |
![]() | Kissed, det där är vissa forumskribenters specialitet: Häva ur sig saker som de i efterhand inte tycker sig behöva motivera. Det enda som är intressant för sådana personer, är vilka människor de på förhand valt till sina, och vilka de valt att störa sig på. Sen spelar det egentligen ingen roll vilka åsikter som framförs, de har redan bestämt sig. Den sortens svartvita inställning känns besläktad med bitterhet om du frågar mig. | |
| hannaroman - Ej medlem längre | 2008-11-26 12:41 | |
![]() | Satyra, jag talar av egna erfarenheter. Dem flesta (kan ju inte säga alla men majoriteten) äldre människor jag känner skulle vilja vara yngre. 20-25-30 verkar vara den perfekta åldern :P Och du är nog ganska ensam om att tycka om ärr och rynkor :S | |
| remvanrijn | 2008-11-26 12:42 | |
![]() | Hanna. det är inte utseendet men den inre människa som säger vem du är =) | |
| strataeast - Ej medlem längre | 2008-11-26 12:43 | |
![]() | "20-25-30 verkar vara den perfekta åldern" Det vete fan;) | |
| trashone - Ej medlem längre | 2008-11-26 12:50 | |
![]() | Ser jag massa brist på självinsikt nu? Dumt att klaga på vad andra gör när man gör likadant själv. | |
| hannaroman - Ej medlem längre | 2008-11-26 12:53 | |
![]() | remvanrijn, fan då är jag inte mycket att ha :( | |
| trashone - Ej medlem längre | 2008-11-26 12:56 | |
![]() | Skriva bitterfi**a är väl lika allvarligt/inte så farligt som att be någon hålla käften? *fundersam* | |
| vulcan | 2008-11-26 13:01 | |
![]() | Borde inte bitterfi**or i den politiskt korrekta queergenusdynamikens namn få en manlig motsvarighet. Det finns ju trots allt en del förgrämda gnällspikar på andra sidan könsbarriären också. Kanske klagok*kar kunde vara nåt? | |
| remvanrijn | 2008-11-26 13:05 | |
![]() | säg inte så Hanna, säkert har du många goda egenskaper, må vara attde inte kommer fram just nu då de står i skuggan av din ungdomliga skönhet.. | |
| snorklan | 2008-11-26 13:12 | |
![]() | Hannaroman.. Å hur gamla är de människor du känner som säger så? Den frågan är väl rätt relevant för ditt statement.. Vulcan.. Bitterfi**an och surk**en låter väl som ett trevligt par? :) | |
| hannaroman - Ej medlem längre | 2008-11-26 13:22 | |
![]() | remvanrijn, ja så måste det ju vara ;) snorklan, runt 50 | |
| Satyra | 2008-11-26 13:30 | |
![]() | hannaroman - Det gör jag också - talar ur egna erfarenheter. ;-) Och eftersom jag varit ung och nu är "äldre" så har jag dessutom den erfarenheten rent personligen att ta av. Min personliga åsikt är att människor generellt både ser ut och är mer intressanta som "äldre". Om det är som du säger, bland människor i din omgivning, så är det ju ganska sorgligt, för dem. De är då förmodligen väldigt påverkade av hur media framställer skönhet och livet i övrigt som sådant. Och det är det ju tyvärr lätt att bli, då man matas med det dagligen. Hur som helst - Själv uppskattar jag mig själv bättre idag som 44-åring än jag gjorde som yngre. Både utanpå och inuti. Och det gör många av mina jämnåriga vänner/väninnor också. :-) Det kanske kan vara hoppfullt att veta för dig/er som är unga idag, att inte alla finner det negativt med åldrandet. ;-) | |
| BiNo8 - Ej medlem längre | 2008-11-26 14:42 | |
![]() | Fördelen med att bli "äldre" är erfarenheterna, men inte roligt när jordens dragningskraft börjar visa sig på kroppen, det är jobbigt att vara 25, medans kroppen är 48 hihihi | |
| _abc_ | 2008-11-26 15:05 | |
![]() | Erfarenheter verkar få folk att inte kunna ändra uppfattning och snöa in sig på enkelriktade vägar. | |
| Margana | 2008-11-26 15:09 | |
![]() | Mattias Flink kanske är ointressant för TS men jag är nära vän med den enda som överlevde hans illdåd så just det ämnet tycker jag är intressant. | |
| BiNo8 - Ej medlem längre | 2008-11-26 22:42 | |
![]() | _abc_ ja fallet kan ju vara så. Men inte alltid:) Och inte för alla. | |
| _abc_ | 2008-11-26 23:51 | |
![]() | Hur folk ser på sin situation spelar väl in. Var man lyckligt gift, ung/vacker, framgångsrik i 30-årsåldern och sedan sitter där rynkig, skild och arbetslös i 50-årsåldern tittar man nog med nostalgi tillbaka till när man var 30 år. Saknade man själsfrände vid 30-årsåldern och bara drev omkring utan några framtidsvisioner och sedan är lyckligt gift, framgångsrik och har genomfört en del drömmar man hade i 35-årsåldern, har man väl inte fog till att vilja vara i 30-årsåldern igen. Kan det vara så Satyra? Och Bino: Kan du vid det här laget inse att JAG inte skapar trådar för att provocera, i annat fall ligger jag i alla fall inte längst ut på skalan. | |
| _abc_ | 2008-11-26 23:52 | |
![]() | "...har man väl inte fog till att vilja vara i 30-årsåldern igen. " Om man är 50 år nu. | |