Spelrum
| Giraffen | 36 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 3 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 25 |
| Inloggade | 64 |
Mobilspel
| Pågående | 19 382 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| skogstorparn | 2008-11-28 21:04 | |
![]() | www.youtube.com/watc...Rs Wr8t0AAU | |
| Era2 | 2008-11-28 21:17 | |
![]() | Jag håller med hemliga anna. Det finns också en möjlighet att tänka att smärta bara är smärta, och till skillnad från annan värk så känner man ju inte någon värk mellan värkarna. Den är alltså intensiv, men inte konstant. Stunderna utan smärta är för de flesta längre än stunderna med smärta. | |
| MissT | 2008-12-01 19:21 | |
![]() | Jag bloggar på www.imammasmage.blogg.se Jag ligger på sjukhus pga egen sjukdom inte graviditeten som sådan. Jag har beräknad förlossning 14 februari, på alla hjärtans dag, kan inte bli bättre. | |
| ewaleena - Ej medlem längre | 2008-12-01 19:24 | |
![]() | *S* Jag har oxå en på alla hjärtans.. Akut snittad! Skulle eg komma 8 mars, kvinnodagen.. | |
| krutmarie | 2008-12-01 19:33 | |
![]() | MissT hoppas du klarar det, min lilla tjej behagade komma först 15/2, hon var sen i starten men sen har allt gått "rapido". Hon är 29 idag och tvillingmamma. Hon är lugn som sin pappa, det var väl därför hon väntade 1 dag :-) | |
| Satyra | 2008-12-01 19:39 | |
![]() | Tror inte jag hört någon mor som inte någon gång under förlossningens gång yttrat "Jag kommer att dö" ;-) (inklusive mig själv under mina två förlossningar) så nej - kan inte påstå att jag tyckte det var skönt att föda barn, om man ser till smärtan. Mitt första barns förlossning tog 18 timmar och det var så länge sedan att ryggbedövningar inte var "modernt" ännu. Födde henne med en petidinspruta som enda smärtlindring. Den blev jag så "flummig" av dock så jag upplevde det som att den gav mer besvär än lindring ... Under den första förlossningen tyckte jag att värkarbetet var det värsta. Själva krystandet upplevde jag som ganska enkelt. Andra barnets förlossning tog 1 timme och 50 minuter, från första värken tills han var ute. Hade planerat att ta en ryggbedövning denna gång men allt gick så snabbt att det inte hanns med. Och ingen annan smärtlindring heller för den delen så det fick bli helt naturellt. Under denna förlossning hade jag värkar så pass kort tid att jag aldrig riktigt hann med att bli utmattad av dem. Krystandet däremot var en plåga utan like. Var säker på att jag skulle spricka mitt itu. Så olika kan förlossningarna upplevas, trots att samma kropp föder. Men ... det ÄR en fantastisk känsla att föda barn ändå, trots smärta och från den sekund barnet är ute så är det helt uuuunderbart och går inte att jämföra med något annat jag upplevt i livet. Oups, blev en halv doktorsavhandling om mina förlossningar visst, hehe. Sorry. ;-) | |
| Satyra | 2008-12-01 19:42 | |
![]() | MissT - mitt yngsta barnbarn är född på Alla Hjärtans Dag. :-) | |
| le-lou | 2008-12-01 19:43 | |
![]() | ja hade jag kunnat röra mig bort mot balkongdörren i det rummet vi var i, så hade risken att jag faktiskt hoppat ner och ändat smärtan varit överhängande. Nu kunde jag inte det, utan stod snällt och yrade med sladdar till höger och vänster om mig. Det var hemskt, kan inte säga ett skit om nåt annat. Slutade också i akut snitt och sen fick jag ligga på nåt uppvak i 6 h brevid en gubbe som lät som att han höll på att dö. Smärtan under förlossningsarbetet finns det inget att jämföra med - inget. Har aldrig varit i närheten av det innan och inte efter och jag undrar om jag kommer våga föda fler barn. Jag minns fortfarande att jag under lustgasmasken hade någon form av överjag som talade till mitt "jag", som faktiskt tänkte "fy i helvete vad ont det gör, känner du det". Och mitt vanliga jag kunde bara fortsätta spruta tårar ut i masken och skrika om vartannat. | |
| le-lou | 2008-12-01 19:44 | |
![]() | tillägg - sen, känslan att se sitt barn första gången och att bli mamma - ja det är värt det, det tyckte jag direkt då jag såg henne. men vete fan om jag hade tyckt det om jag kunnat jämföra smärtan vs. det ögonblicket samtidigt. Smärtan är ju över då man ser dem liksom. | |
| annelille | 2008-12-01 19:48 | |
![]() | ...jag hade en fantastisk förlossning!... jag skulle kunna föda 10ggr till om jag visste att de blev exakt likadana.... hade inte ont och knappt några förvärkar.... tre timmar låg jag och 6 min i krystvärkar.... födde en liiiiten bebis som vägde 2520g..... sydde 1,5 stygn så det gick inte för fort heller.... jag är som gjord för att föda barn!.... | |
| ewaleena - Ej medlem längre | 2008-12-01 19:57 | |
![]() | hehe Annelillle, vänta du tills du ska ha ut en 4 kilos klump.. ;) | |
| hannamariak | 2008-12-01 20:01 | |
![]() | Eller 5 kilos =P Det är underbart att föda barn. Behövde ingen bedövning, ansåg mej inte ha såpass ont att det var nödvändigt. Jag har visst rätt hög smärttröskel fick jag höra :) | |
| Giant Charm - Ej medlem längre | 2008-12-01 23:22 | |
![]() | min son vägde 5 kg och igångsattes 3 veckor innan utsatt tid.. Det var faktiskt jättelätt att föda....jag tror att större barn "hjälper till" lite mer när dom ska ut... BEDÖVNING.....borde vara förbjudet jag tror att det fördröjjer hela processen....det är bara att ge sig f*n på att det ska funka ändå... Det har du ju alltid gjort innan......det fanns en massa skit att stt bedöva sig med.... Jag tror på att föda utan smärtlindring....jag har ju lite att jämföra med....så jag anser mig veta :) Det ska vara så naturligt som möjligt även om man ligger på förlossningen... | |
| le-lou | 2008-12-01 23:28 | |
![]() | "borde vara förbjudet" : bedövning ? Är du på riktigt? att det ska vara så naturligt som möjligt tycker jag är rent bullshit på rak svenska. sen om DU vill föda utan smärtlindring är väl helt upp till dig, ditt val, men det värsta jag vet är duktiga kvinnor som ska peka med hela handen åt vad andra kvinnor ska göra. | |
| bujum | 2008-12-01 23:34 | |
![]() | Jag har fått 4 barn utan bedövning och ett kejsarsnitt. förlossningarna har gått snabbt och jag har haft ont i ca 5 minuter. Jag har också i mitt liv haft tandvärk..... föder hellre 700 barn än har tandvärk i ett dygn!!!!! | |
| ewaleena - Ej medlem längre | 2008-12-01 23:37 | |
![]() | Bry dig inte Le-lou.. Jag håller med dig.. Vadå har lite att jämföra med? Hur många har man då? | |
| leahd - Ej medlem längre | 2008-12-01 23:43 | |
![]() | håller helt med le-lou's senaste inlägg. det var tamejfan den värsta smärtan jag varit med om! som att gå ner i spagat över en öppen eld. nu släppte min eda precis innan krystvärkarna så själva utdrivningsskedet var "naturligt", men jag hade inte klarat av de 24 timmar jag låg med värkar utan lustgas och eda. | |
| run-marie | 2008-12-01 23:52 | |
![]() | leahd, vad är eda? Har ju fött 4 st men har ingen aning om vad det är | |
| ewaleena - Ej medlem längre | 2008-12-01 23:53 | |
![]() | ryggmärgsbedövning väl?? | |
| ewaleena - Ej medlem längre | 2008-12-01 23:53 | |
![]() | Epidural | |