Spelrum
Giraffen19
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
18
Inloggade37
Mobilspel
Pågående18 299

Forumkategorier

Användare Inlägg  
Caligatia2008-12-04 11:54
Antal inlägg: 2187

cattalinka, håller helt med dig.

Miss_jk. Så om du får barn (jag antar att du inte kommer ge dem något konstigt namn) så är det OK om de mobbar sina klasskamrater om de har ett annorlunda namn? Det borde väl DERAS föräldrar tänkt på?

Jag undrar också hur du ställer dig till fortsättningen på min argumentation, eller till gnills som också uttryckte det väldigt bra.

lenab2008-12-04 12:27
Antal inlägg: 7

Självklart ska man få ge sina barn vilket namn man vill. Mina kusinbarn heter Batteri(pojke 2 år) Skafferi (Flick 3,5 år)

Caligatia2008-12-04 12:45
Antal inlägg: 2187

Som en sista förklaring till hur jag menar. Jag själv tycker inte att alla namn som ges till barn är särskilt vackra. Däremot har jag nolltolerans mot mobbing. Det spelar ingen roll om barnet i fråga heter Fårtacka, Anus, Bajskorv eller vad som helst. Det spelar ingen roll vad barnet väger, om det har glasögon eller inte, vilka kläder det har eller någonting.

Mobbing är _aldrig_ ok. Och det är heller aldrig ok att ge mobbarna någon som helst ursäkt. Mobbas ett barn för sitt namn så är det alltid mobbarna det är fel på, det är de som skall stå till svars.

Miss_jk2008-12-04 16:03
Antal inlägg: 8941

Caligatia: Då är vi helt överens vad gäller mobbing. Det är _aldrig_ okej, oavsett vad. Det jag menar är att genom att ge barnet ett väldigt konstigt namn så ger man även mobbarna en anledning, vilket de kanske inte skulle haft annars. Varför? Jag tycker alltså fortfarande inte att det är okej bara för det, men det är större risk att det händer. Och att det är mobbarna man ska göra något åt, visst, det håller jag också med om, men det funkar inte riktigt så. Plus att för att göra något åt dem så måste de ha börjat mobba vilket kanske redan lett till att barnet med namnet haft en sjukt tuff tid vilket tar tid att läka.

Dylan662008-12-04 16:14
Antal inlägg: 2

Vet en kille som kom ut från fängelset, och ville byta namn till Castor Fromhell (med Castor Troy från genom usla filmen Face Off som inspiration)...Namnet skulle läsas ut Castor From Hell...men prv satte stopp för efternamnet då man genomskådade innebörden...Riktigt knas alltihop.

Miss_jk2008-12-04 17:38
Antal inlägg: 8941

Kissa, Pille, Tutta och Slisko är exempel på förnamn som finns i Sverige. Vissa utländska, MEN om du skulle döpa ditt barn till något av dessa så kan jag lova att barnet kommer bli retat för det.

Balle är exempel på efternamn, vilket jag tror samma sak som ovan om.

Visar sida: 1 2 3 4 5
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?