Spelrum
| Giraffen | 5 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 2 |
| Inloggade | 7 |
Mobilspel
| Pågående | 19 230 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| BiNo8 - Ej medlem längre | 2008-12-07 20:31 | |
![]() | gnill en liten fråga, du säger att du ser hur vinklat vissa dokumentärer är om saker du vet är på ett visst sätt. Hur vet du det är på det sättet du anser dig veta det?Bara nyfiken:) En tex journalist och producenter kan ju vinkla ett program med talets förmåga, men det som är filmat är ju filmat, en bild ljuger sällan, en bild är mer än 1000 ord | |
| belugavis - Ej medlem längre | 2008-12-07 22:01 | |
![]() | Jag kan inte komma över det där med visa sin barm för "svärfar och kusiner.." | |
| malekhamoves | 2008-12-07 22:06 | |
![]() | Bino skriver: "Om man är typ 16-20 år, klär sig rent ut sagt som en prostituerad, är på områden/gator där man VET att man inte borde vara så tycker jag faktiskt man ber om det." - Ber om vad? Våldtäkt... Då är det ju frågan om det är män eller kvinnor du ser ner på... kanske både och... | |
| malekhamoves | 2008-12-07 22:10 | |
![]() | Att kvinnor i alla tider har känt sig tvungna att skyla sig skall (enligt som jag se det) anses som en försiktighetsårgärd och man förtjänar inget "straff" om man inte följer dessa åtgärder, däremot så är det klart det kan inträffa saker... men skulden måste väl alltid ligga hos mannen. Idiotiskt vore annat. | |
| belugavis - Ej medlem längre | 2008-12-07 22:14 | |
![]() | Det tycker jag med. Om hon inte legat på knä framför en okänd man eller ett gäng och bett för dem "våldta mig, snäälla". Då kanske hon har en del skuld och har bett om det. | |
| klätterrmus | 2008-12-07 22:21 | |
![]() | Ang Jihad: det finns inget att tolka. Jihad ÄR en kamp mot det onda inom sig, däremot har terrorister använt det som något annat. Det dessa gör är FEL och de kommer bli straffade för det. | |
| SylviaPlath - Ej medlem längre | 2008-12-07 22:24 | |
![]() | Jag undrar om Allah har något att invända mot caps lock. | |
| BiNo8 - Ej medlem längre | 2008-12-07 22:24 | |
![]() | Ja självklart ligger den hos mannen. Men jag menar man behöver in "push it" Ska jag gå i ett område i tex ett land där jag vet att det finns massa "skummisar, så får jag väl klä mig på så sätt så jag inte ger ut fel signaler | |
| BiNo8 - Ej medlem längre | 2008-12-07 22:25 | |
![]() | Sylvia ja nu får du skämmas nu kommer han säkert att straffa dig hehehehe | |
| znizze | 2008-12-07 22:26 | |
![]() | jag förstår inte varför överhuvudtaget vissa är med här i tråden om ni bara ska sitta och skämta om islam..... | |
| malekhamoves | 2008-12-07 22:28 | |
![]() | Bino: För det första är det ju knappast överfallsvåldtäkter av "skummisar" som är någon majoritet av våldtäkterna, tvärtom. För det andra så går det ju då att tillämpa samma princip på personer som blir rånade för att de går igenom en park med snygg kostym, eller dylik statussymbol... Men detta är utanför ämnet.. Om vi inte skall härleda det till vilken kvinnosyn det Egentligen tillhör. | |
| klätterrmus | 2008-12-07 22:39 | |
![]() | Jag tycker det är helt ok att diskutera religion, dock inte att försöka förlöjliga någon religion, utan att nämna namn. Sen är det allmänt känt att många känner att muslimska kvinnor är de mest förtryckta och jag tycker själv att många andra religioner är mer förtryckande däribland kristendomen och hinduismen. Fast det är givetvis min syn och jag inser att inte alla kommer hålla med mig. Jag reagerar inte när jag ser en kvinna med sjal för i den ort jag bor i bär majoriteten av kvinnorna sjal. | |
| BiNo8 - Ej medlem längre | 2008-12-07 22:40 | |
![]() | Oj..jag tycker bara det var roligt när Sylvia skrev som hon gjorde. sorry | |
| malekhamoves | 2008-12-07 22:43 | |
![]() | klättermus: "Sen är det allmänt känt att många känner att muslimska kvinnor är de mest förtryckta och jag tycker själv att många andra religioner är mer förtryckande däribland kristendomen och hinduismen. Fast det är givetvis min syn och jag inser att inte alla kommer hålla med mig." Håller med dig, fast skulle vilja tillägga att kvinnoförtryck är minst lika stort hos icke - religiösa. Samt att det skiljer sig beroende på inriktning och övrig kultur som oftast gör avstamp i de olika religionerna. | |
| Myspruppen - Ej medlem längre | 2008-12-07 22:46 | |
![]() | jag kan ibl fundera om den jag ser har det för hon själv vill elr för att det är ett måste,,en annan gång såg de praktiskt ut,,lite skämt å sido,hon hade satt fast mobilen mot kinden under sjalen å babblade samtidigt som hon drog barnvagnen=P kan bara tycka det är fel om hon inte vill anv den,,men måste | |
| klätterrmus | 2008-12-07 22:48 | |
![]() | malekhamoves: Ja absolut; men av någon anledning har det nästan blivit så att religionen har fått vara synabocken för kvinnorförtryck och då talar jag om religioner i allmänhet. Men du har rätt och jag kanske uttryckte mig klumpigt :) | |
| klätterrmus | 2008-12-07 22:50 | |
![]() | Myspruppen: Jag tror hur människor reagerar har och göra med hur man blivit uppfostrad och VAR speciellt då. Som sagt i orten där jag bor bär de flesta sjal därför reflekterar jag inte ens när jag ser någon med sjal. Jag "ser" inte att de har sjal om jag ska säga så. | |
| malekhamoves | 2008-12-07 22:51 | |
![]() | Klättermus: Klumpigt skulle jag absolut inte säga,hade ju bara ett inlägg (enligt vad jag tyckte) :) | |
| Myspruppen - Ej medlem längre | 2008-12-07 23:04 | |
![]() | men,,man SER völ om ngn har slöja så som vilket plagg som helst!att man inte ens ska få säga man SER den,,är ju bara dö löjligt!tror jag nog dom som själva an den tycker,,uppfostran?haha,, min mamma jobbar på migrationsverket.så inte har jag blivit uppfostrad till å SE de som i ngt dåligt,,men låter kinstigta om hon på sitt kontor,,som ser människor med släja varje dag,,inte skulle SE om den finns elr inte=/ | |
| Mirr | 2008-12-07 23:05 | |
![]() | För min del får man ha vad man vill på huvudet, men det handlar om vad man själv vill. Undrar över det här med tolkningsförbudet: hur kommer det sig då att olika muslimer utläser koranen olika? Dessutom undrar jag hur det känns för männen att mer eller mindre fråntas det övre huvudet , att få stämpeln att man inte kan hejda sig. Förnedring även för mäbnnen? | |