Spelrum
| Giraffen | 2 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 3 |
| Inloggade | 5 |
Mobilspel
| Pågående | 19 222 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| BiNo8 - Ej medlem längre | 2008-12-07 13:32 | |
![]() | YlBjörn det som händer i världen pga islam. Tittade du på länken jag skickade??? När det bostadsområdet var nybyggt för många många år sen flyttade min mormor dit, lungt och fint var det. Se hur det är nu..och inte är det "Lars Larssons" fel, gäller bara att öppna ögonen | |
| katalias - Ej medlem längre | 2008-12-07 13:35 | |
![]() | BiNo, menar du att alla åsikter i forumet är okej? Men ... tänk om min åsikt skulle vara att någon är dum i huvudet, det kan jag väl inte lufta här utan att ha något att underbygga denna åsikt? Nä, jag ger mig. Du har ju faktiskt underbyggt din åsikt nu. Min åsikt är förstås att din åsikt är orealistisk och fördomsfull. Å andra sidan är det väl tur att inte alla är lika. | |
| BiNo8 - Ej medlem längre | 2008-12-07 13:36 | |
![]() | Katalias så www.youtube.com/watc...re =related är bara fördumsfull??? Det ligger ingen fakta i det? Nä visst det är skådisar va? | |
| Karandache | 2008-12-07 13:37 | |
![]() | Nej det är inte religionerna i sig som skapar problem - det är maktens män som använder religionen i sina egna syften! F ö är inte Rosengård ett muslimskt problem. Det är ett svenskt problem och det handlar inte bara om boendet - det handlar om svensk integrationspolitik! Inslaget från Youtube? Jo precis som en del av maktens män (tyvärr är det oftast män som har makten) använder religionen i sina syften så används media på samma sätt. | |
| ingson | 2008-12-07 13:37 | |
![]() | JuicyM: Nej problemet ligger på ett annat plan. Folk som håller för sant att det finns en gud som vill att vi ska uppträda på ett visst sätt och motiverar det endast med att det är guds vilja utan att anse sig behöva några andra bevekelsegrunder finns det all anledning att förhålla sig skeptiska till. Och det gäller inte bara muslimer | |
| BiNo8 - Ej medlem längre | 2008-12-07 13:37 | |
![]() | Det jag skrivit är vad jag upplevt och sett. Och har ingenting emot fördomar. | |
| katalias - Ej medlem längre | 2008-12-07 13:38 | |
![]() | Som sagt, BiNo, väljer du en vinklad tubfilm som underlag för att döma ut en hel grupp som bekänner sig till Islam så är det enligt min åsikt en orealistisk och fördomsfull åsikt. | |
| BiNo8 - Ej medlem längre | 2008-12-07 13:40 | |
![]() | Karandache visst mycket har med invandrarpolitiken att göra givetvis. Men man har också ett ansvar som ensam människa, det är väl ingen som lägger vapen/stenar i händerna på dom och tvingar dom kasta??? Jag har själv bott utomlands och tagit sedan dit jag kom. Och skulle ett land ta emot mig som flykting av någon anledning skulle jag tycka att det MINSTA jag kan göra som tack för det landet är att följa landets lagar och regler. | |
| ingson | 2008-12-07 13:40 | |
![]() | Sen har karandache iofs rätt i att maktens män använder religionerna i mindre smickrande syften | |
| BiNo8 - Ej medlem längre | 2008-12-07 13:40 | |
![]() | Katalias det var inte underlag för att dömma en hel grupp, det var bara ett exempel av många | |
| BiNo8 - Ej medlem längre | 2008-12-07 13:41 | |
![]() | förresten vadå vinklad???? man kan inte vinkla en dokumentärfilm, det som filmades hände eller hur | |
| JuicyM | 2008-12-07 13:42 | |
![]() | "Folk som håller för sant att det finns en gud som vill att vi ska uppträda på ett visst sätt och motiverar det endast med att det är guds vilja utan att anse sig behöva några andra bevekelsegrunder finns det all anledning att förhålla sig skeptiska till." Ja det säger du som inte tror på Gud.. Jag tycker själv att islamen som religion innehåller en del märkliga seder etc. Men det är ju för att jag verkligen inte tror på det, jag är inte uppfostrad till det.. Men det är ju en annan sak.. | |
| YlBjörn | 2008-12-07 13:43 | |
![]() | Bino Är dom ett stenkastande folk alltså? Tja människor kastar väl det dom har till hands. Som yngre kastade jag kottar och pinnar på bilar som åkte förbi...är svenskar ett pinn- och kottkastande folk? | |
| katalias - Ej medlem längre | 2008-12-07 13:45 | |
![]() | "Man kan inte vinkla en dokumentärfilm". BiNo, ärligt, vilken värld lever du i? Nå skitsamma. Du får tänka vad du vill, så fortsätter jag tänka vad jag vill. Tänker inte diskutera mer med dig. Stenkastning... får mig osökt att tänka på Göteborgskravallerna. Kanske läge att döma ut svenska ungdomar? www.sr.se/cgi-bin/P1...ke l=763363 www.gp.se/gp/jsp/Cro...p; a=273571 Egentligen borde vi döma ut alla kristna också, med tanke på alla vidriga brott fanatiker inom denna religion begått. Äh, vad fan. Ingson har rätt. Det är religionerna som är fel. | |
| ingson | 2008-12-07 13:47 | |
![]() | JuicyM: Och då kommer vi till pudelns kärna. Är det ett vägande argument att (min) gud vill att jag ska utföra handlingen (tex invadera Irak) ? | |
| BiNo8 - Ej medlem längre | 2008-12-07 13:47 | |
![]() | znizze så du tycker det även är okej att islam är för barnäktenskap? M a o pedofili? | |
| Karandache | 2008-12-07 13:48 | |
![]() | Jag pratar inte om invandrarpolitik utan INTEGRATIONSPOLITIK. Två skilda saker. Det du pratar om BiNo8 kallas assimilationspolitik, något som jag ser som helt förkastligt. Stå med mössan i hand och bocka för svensken och säga Tack vad ni är snälla. Precis som bonden i feodalsamhället fick bocka inför överheten. Huvva va hemskt! Sen måste man skilja på saker och ting - stenkastning kan man se som ett uttryck för frustration och ilska i olika sammanhang. Det är naturligtvis aldrig rätt med våld. Se till grundproblemen och gör något åt dem. Det blir det ett resultat av - inte bara tjafs. Konstaterar att det finns blåstjärnor och blåsthjärnor. | |
| BiNo8 - Ej medlem längre | 2008-12-07 13:49 | |
![]() | Katalias du fattar inte vad jag menar. Om jag tar med mig videokameran ut och ser en trafikolycka, bil A krockar med bil B. Jag filmar inte det. När man sen tittar på det jag filmat in så krockar ju faktiskt bil A med bil B. Hur kan jag vinkla det till något det inte är? Och jag om nån lever i verkligheten | |
| BiNo8 - Ej medlem längre | 2008-12-07 13:50 | |
![]() | Katalias ja men nu är det ju inte svenska ungdomar gäller eller hur | |
| BiNo8 - Ej medlem längre | 2008-12-07 13:52 | |
![]() | Karandache jag har inte sagt att någon ska behöva tacka på det sättet du menar, men att göra rätt för sig ska man väl. Så om du kom från ett krigsdrabbat land till ett annat land skulle du inte vara tacksam? | |