Spelrum
| Giraffen | 14 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 1 |
| Grisen Böjningslistan | 3 |
| Inloggade | 18 |
Mobilspel
| Pågående | 19 300 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| ewaleena - Ej medlem längre | 2008-12-10 17:41 | |
![]() | Cibo, du kan alltså resa bort under ett år för att se världen men du kan inte pendla till ett arbete för att du har barn, eller missförstog jag dig nu? | |
| krutmarie | 2008-12-10 17:48 | |
![]() | jadu cibo13, det märks att det skiljer nästan 30 år på oss i livserfarenhet. Nu är det faktiskt så att man inte blir sjukbidragare utan orsak, FK ska ju se till att folk jobbar, helst heltid så länge som möjligt och det är ju dom som vill att jag ska ge upp om att komma tillbaka mer än 50 %. Jag har alltså ganska mycket sjukdomar av olika slag och dom anser inte att jag KAN komma tillbaka mer än som det är nu. Dessutom, även om jag kanske skulle ha råd, ditt förslag om:" ut och res" alla har kanske inte pengar att resa för (ovanligt dumt förslag enligt min mening). Vi gamlingar, som förknippar yrkesrollen med identiteten är ju enligt dig stolliga. Hur har man "mage" att skriva så??? Jag har min identitet klar för mig med 4 vuxna barn (3 är äldre än du och bra mycket klokare) och 7 barnbarn, men jag älskar mitt jobb p g a att jag har mycket social kontakt, jättetrevliga arbetskamrater osv. Har varit ute i världen (nåja, Danmark, Tyskland, Holland, Belgien, Luxemburg och Österrike) i 10 år varje sommar så jag har nog sett det jag har lust med. Dessutom har jag levt utomlands tidigare i 9 år så iaf i det landet vet jag hur folk har det. Du är 34 år nu och kommer nog de närmaste 30 åren att lära dig en hel del mer i livet (hoppas jag). Det är iaf anställningsstopp på min arbetsplats så där kommer igen ung att få jobb de närmaste 2-3 åren. Tycker din cynism är direkt otrevlig faktiskt! | |
| cibo13 - Ej medlem längre | 2008-12-10 17:48 | |
![]() | tar ju med barnet utomlands kan väl inte pendla till stockholm varje dag? har ifs jobbat i sthlm en sommar | |
| cibo13 - Ej medlem längre | 2008-12-10 17:50 | |
![]() | krutmarie: läs igenom ditt inlägg och fundera på dina värderingar ang "unga" klart jag hade jobbat om jag haft jobb jag trivdes väldigt bra i sthlm men för min sons skull flyttade jag till skåne några frågor på det? | |
| cibo13 - Ej medlem längre | 2008-12-10 17:51 | |
![]() | krutmarie: så du har inte sett indien asien då jaja *fördomar hopar sig* | |
| krutmarie | 2008-12-10 17:52 | |
![]() | Vad gulligt att du tar med dig ditt barn utomlands (cyniskt från min sida), du får väl göra som så många andra flytta dit där det finns arbete. Vet inte var du bor, men det är ju runt storstäderna jobben finns står det i media. Jag bor 2 mil från Sthlm och det hjälper inte mycket när det är lågkonjuktur. | |
| krutmarie | 2008-12-10 17:54 | |
![]() | Nej jag har inte sett varken Asien, Afrika eller Australien. Eftersom jag inte flyger eller åker båt så blir det resor dit bilen "bär en" liksom. Vaddå fördomar, det är ju du som står för fördomarna om gamlingar, indentitet mm. | |
| krutmarie | 2008-12-10 17:57 | |
![]() | cibo13, "för min sons skull flyttade jag till Skåne" vad skulle jag ha för frågor på det? | |
| cibo13 - Ej medlem längre | 2008-12-10 17:59 | |
![]() | ewalena verkar försöka få det till att jag inte skulle vilja jobba men sanningen är ju att det inte finns jobb åt alla vad ska jag göra? jobba gratis? | |
| cibo13 - Ej medlem längre | 2008-12-10 18:00 | |
![]() | krutmarie: ja för att ni 60+ är så rädda att gå i pension för att ni då skulle kallas pensionär och antagligen inte ha så mkt att göra på dagarna? eller annars fattar jag inte | |
| cibo13 - Ej medlem längre | 2008-12-10 18:01 | |
![]() | krutmarie: så du tycker att man tar ett barn ur skolan vid 8 års ålder? jag flyttade för hans pappas skull oxå för han ville bo i skåne hur tycker ni jag ska göra ta livet av mig blir du nöjd då? | |
| cibo13 - Ej medlem längre | 2008-12-10 18:03 | |
![]() | vi har just diskuterat det här innan 60åringen kom in i bilden vad händer med ett barn som flyttas från sin trygghet och vänner? vad händer med dessa barn? just det och vad kostar det samhället i längden? just det hur tänkte du krutmarie? bara för du vägrar ge ditt jobb till en yngre ska ett växande barn lida? | |
| cibo13 - Ej medlem längre | 2008-12-10 18:09 | |
![]() | ewalena: ang sabattsår var det ju om det skulle funka så. att man jobbade och sen bytte bort då kan man väl resa eller? det var HYPOTETISKT dessutom följer min son med sin far till mallorca ibland? det är inte dyrt? jag vet inte hur ni tänker men allt går om man vill jag är bara jäkla trött på 60åriga kärringar som tror att de vet när de i själva verket är förgiftade av sitt liv | |
| ewaleena - Ej medlem längre | 2008-12-10 18:22 | |
![]() | Du kan inte ta barnet ur skolan för att få ett jobb men ta med barnet utomlands vartannat år och inte gå i skolan alls skulle funka för dig?? | |
| cibo13 - Ej medlem längre | 2008-12-10 18:27 | |
![]() | me ja? om det var ett system som var upplagt så? jag har jobbat som kursledare precis, där en av flickorna (10år) skulle flytta till thailand ett år med sin familj inte omöjligt | |
| krutmarie | 2008-12-10 18:27 | |
![]() | cibo13, "hur tycker ni ja ska göra, ta livet av mig, blir du nöjd då?" Vilka frågar du först, sen, och om jag blir nöjd? Du flyttade alltså inte bara för din sons skull utan för att hans pappa ville flytta till Skåne? Det finns väl massor med små ungar som har flyttat mycket längre än till Skåne. Har dom nån grundtrygghet och kärlek så betyder ju föräldrarna mer än skola och kompisar gissar jag. Mina barn var 8, 5 och 2 när jag flyttade (nyskild) 200 mil tillbaka till Sverige och det har inte skadat dom, det är trygga, älskade ungar med bra jobb och familjer och barn. Då hade jag varken nånstans att bo de 3 första veckorna, inget jobb, ingen aning om hur livet skulle bli, men det käraste jag hade fanns ju med mig. Hade inte en enda liten tanke på att ta livet av mig för att det fanns kärringar (dom fanns t o m då!) som hade det bättre eller iaf jobb och inte jag. Har aldrig levt på soc eller haft nåt bidrag mer än bostadsbidrag i 3 år. Innan jag flyttade utomlands och fick mina barn så var jag en ung, framåtsträvande sekreterare med bra lön. När jag kom tillbaka blev jag cafeteriabidträde i en bowlinghall, det gick det också och jag träffade många trevliga människor både unga och gamla. Du är en missnöjd, avundsam, bitter människa just nu och klankar gärna på oss kärringar. Vad ska du göra åt det då? Mitt jobb som jag fortfarande har kan du ju inte få? | |
| cibo13 - Ej medlem längre | 2008-12-10 18:27 | |
![]() | man får ha så kallad "undervisning i hemmet" vid utlandsvistelse upp till 3 år ja det är sant | |
| cibo13 - Ej medlem längre | 2008-12-10 18:29 | |
![]() | krut60: det var lättare att få jobb på din tid och jag lovar dig jag kan inte flytta på min son han har en syster där oxå | |
| cibo13 - Ej medlem längre | 2008-12-10 18:30 | |
![]() | kul mening; jag en ung, framåtsträvande sekreterare med bra lön jag skulle aldrig flytta på min son och komma i konflikt med hans far och hans systers mamma nej det gör jag bara inte | |
| cibo13 - Ej medlem längre | 2008-12-10 18:32 | |
![]() | krutmarie: jag vill se hur du ser ut snälla | |